Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds: marketingu i PR
allegro1

#1: Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?

Allegro jest świetnym uzupełnieniem sklepu internetowego. Ten portal aukcyjny daje szansę na poszerzenie rynku zbytu, promocję e-biznesu i znalezienie nowych Klientów. Jednak aby generować większe zyski, trzeba umiejętnie przygotować ofertę. Dlatego przygotowaliśmy poradnik na temat sprzedaży na Allegro. Dzisiaj poznasz ten serwis aukcyjny, dowiesz się jak wykreować wiarygodne konto i zrobić analizę konkurencji. Gotowy na sporą dawkę wiedzy z e-commerce? Startujemy!

1. Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?

Zanim wejdziesz do gry, powinieneś poznać twarde dane o Allegro aby wiedzieć jak sprzedawać na Allegro. Na stronie portalu aukcyjnego można przeczytać, że działa na nim prawie 14 milionów użytkowników. Codziennie w serwisie Internauci kupują blisko milion produktów. Trzeba przyznać, że są to imponujące wyniki.

Źródło: http://biznes.allegro.pl/

Ponadto Allegro jest najbardziej rozpoznawalnym serwisem zakupowym w Polsce. W badaniach Gemius z kwietnia 2016 r., aż 69 % Internautów skojarzyło handel online właśnie z tą platformą e-commerce. Oznacza to, że Allegro zbudowało silną markę w świadomości e-konsumentów.

Źródło: https://www.gemius.pl/

Dla Ciebie są to bardzo dobre informacje. Jeżeli zdecydujesz się na sprzedaż na Allegro, zyskasz nowy kanał zbytu, który pozwoli Ci generować zyski. Zaprezentujesz swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców, co wzmoże ruch w Twoim sklepie internetowym.

Ponadto dotrzesz do swojej grupy docelowej, oczywiście pod warunkiem, że dobrze spersonalizujesz i wypromujesz ofertę. Tego nauczymy Cie w dalszej części Poradnika 😉

2. Jakie są wady handlu na portalu aukcyjnym?

Jak wszystko, sprzedaż na Allegro ma również swoje minusy. Ze względu na duży udział w rynku e-commerce, ta platforma może pozwolić sobie na własną politykę cenową. Serwis pobiera m.in. opłatę za wystawienie aukcji czy prowizje od sprzedaży. Koszty wahają się w zależności od kategorii produktu.

Cennik opłat i prowizji zobaczysz TUTAJ. Możesz również skorzystać z KALKULATORA KOSZTÓW.

Dlatego wielu e-przedsiębiorców decyduje się na przekierowanie Klientów do swojego sklepu internetowego. Jednak tutaj możesz znowu natrafić na problemy, ponieważ Allegro przygotowało restrykcyjny regulamin, zabraniający promowania innych witryn. Na szczęście jest na sposób. Odpowiedź poniżej!

Z Regulaminem Allegro zapoznasz się TUTAJ.

3. Jak stworzyć wiarygodne konto firmowe?

Jako e-przedsiębiorca powinieneś założyć firmowe konto na Allegro, którego posiadanie wiąże się ze specjalnymi bonusami. Rejestracja w serwisie nie jest trudna. Wystarczy, że w formularzu rejestracyjnym podasz dane firmy: e-mail, adres siedziby, NIP, REGON i KRS.

Oczywiście powinieneś również wpisać nazwę swojego konta, która będzie widoczna dla innych użytkowników. Nazwa powinna być tożsama z domeną Twojego sklepu internetowego. Dzięki temu odbiorca łatwiej znajdzie Twoją witrynę w sieci.

UWAGA! Regulamin Allegro zabrania zamieszczenia w nazwie konta końcówek: pl, com czy net.

Wiąże się to z zakazem promowania innych handlowych platform. Jednak możesz obejść ten przepis. Wystarczy, że między nazwą e-sklepu a końcówką domeny wstawisz myślnik lub podkreślnik.

Przykład nazwy użytkownika.

Źródło: http://allegro.pl/

Następnie powinieneś przygotować zakładkę „informacje od sprzedającego”. Ta podstrona jest niezwykle ważnym elementem budowania wiarygodności marki. Obowiązkowo zamieść w niej:

  • dane firmy wraz z krótkim opisem działalności
  • dane kontaktowe wraz z godzinami pracy e-sklepu
  • regulamin
  • zasady zwrotu i reklamacji wraz z formularzami
  • informacje o sposobie wysyłki i systemie płatności.

Ostatni element omówimy w dalszej części Poradnika.

Niestety nie możesz w tym miejscu wstawić linka do Twojego sklepu internetowego. Jednak Klienci z pewnością znajdą Twoją witrynę po nazwie konta i danych firmy :)

4. Jak zrobić analizę konkurencji?

Analiza konkurencji jest niezwykle ważna w przypadku każdego biznesu. Pewnie zwracałeś uwagę na działania innych firm z Twojej branży, jak otwierałeś sklep internetowy. To jednak nie wystarczy.

Kiedy zaczynasz handlować i zastanawiasz się jak sprzedawać na Allegro, to powinieneś śledzić konkurencję również z tego portalu aukcyjnego. Dzięki temu będziesz wiedział jakie trendy panują na rynku oraz w jaki sposób komunikować się z odbiorcami. Zwracaj uwagę nie tylko na ceny przedmiotów, ale i kolory aukcji, tytuły, opisy czy zdjęcia produktowe.

Niestety trudno jest samemu przeprowadzić efektywną analizę konkurencji. Dlatego czasami warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi do raportów sprzedaży i statystyk. W przypadku Allegro niezawodnym rozwiązaniem technologicznym jest Trade Watch.

Serwis ten monitoruje wszystkie transakcje na portalu aukcyjnym oraz dostarcza raporty sprzedaży dla dowolnej branży. Dzięki niemu będziesz mógł śledzić procesy w każdej kategorii.

Funkcje Trade Watch poznasz TUTAJ.

Gratulację! Właśnie zrobiłeś pierwszy krok do skutecznego sprzedawania na Allegro! W najbliższym czasie kolejna część Poradnika, z której dowiesz się m.in. jak stworzyć tytuł aukcji czy ustalić cenę przedmiotu. Zapraszamy do czytania :)


Spis treści Poradnika:

#1: Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?

#2: Jak tworzyć efektywny tytuł na aukcji Allegro?

#3: Jak przygotować efektowny opis aukcji na Allegro?

#4: Jak optymalnie wystawić aukcję na Allegro?

#5: Jak promować aukcje na Allegro? 


Projektowanie sklepu internetowego

 

5.00 avg. rating (98% score) - 2 votes

Klaudia Spiewak

Specjalista ds: marketingu i PR