Autor:maciek
10kr

10 kroków do otworzenia sklepu internetowego

Poniżej przedstawiamy Państwu 10 kroków które trzeba wykonać aby otworzyć swój własny sklep internetowy.

 

1. Branża

Na samym początku należy zastanowić się w jakiej branży chcemy działać. Jest to kluczowe do planowania dalszych kroków.

Polecamy zastanowić się i wybrać jedną, a najlepiej stać się specjalistą. Klienci bardziej preferują wyspecjalizowane sklepy działające w wąskiej branży niż multistory które oferują „wszystko i nic”

 

2. Nazwa i domena

Po wyborze branży możemy zająć się nazwą naszego sklepu. Warto aby nazwa nawiązywała do asortymentu, branży, skojarzeń z produktami etc. Warto skorzystać z usług profesjonalistów którzy pomogą w Brandingu Twojego e-sklepu.

Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania i przeczytania aby klient mógł ja utrwalić w pamięci.

Po wyborze nazwy sklepu jak najszybciej należy wykupić domenę z tą nazwą aby nikt nam jej nie zarezerwował. Warto zwrócić uwage aby domena byłą identyczna jak nazwa sklepu.

 

3. Działalność gospodarcza

Nie da się ukryć że prowadzenie sklepu internetowego nie jest niczym innym jak handlem. W związku z tym nieodzowną częścią sklepu internetowego jest założenie działalności gospodarczej. Wszelkie informacje znajdziemy na stronach urzędów miast oraz w sieci.

Ułatwi nam to dalszą pracę związaną ze sklepem internetowym np: nawiązanie współpracy z hurtowniami, kurierami czy systemami płatności.

 

4. Oprogramowanie sklepu internetowego

Jest to jeden z najważniejszych wyborów przy tworzeniu sklepu internetowego. Skuteczne oprogramowania to klucz do sukcesu sklepu.
Sky-Shop.pl oferuje rozbudowane oprogramowanie e-sklepów które posiada mnogość funkcji i integracji, jest także zoptymalizowane pod katem pozycjonowania SEO czy aż 117 integracji z hurtowniami.

To tylko niektóre zalety naszego oprogramowania. O wszystkich przeczytasz tutaj -> WIĘCEJ O SKY-SHOP.PL

Dowiedz się również więcej na temat zalet sklepu internetowego w abonamencie (SaaS)

5. Szata graficzna

Po wyborze oprogramowania, sklep internetowy należy „ubrać” w indywidualną szatę graficzną aby wyróżniał się na tle konkurencji. Jak wiadomo klienci kupują oczami oraz przywiązaują dużą wagę do estetyki.

W związku z tym aby sklep był profesjonalny oraz przynosił realne zyski zainwestowanie w grafikę jest rzeczą konieczną. Taka inwestycja potrafi się zwrócić w przeciągu kilku miesięcy.

W Sky-Shop.pl oferujemy piękne i funkcjonalne wdrożenia. Więcej o tym dowiesz się tutaj -> GRAFIKA SKLEPU SKY-SHOP

 

6. Współpraca z hurtowniami, kurierami i systemami płatności, Allegro, 

Następny krokiem jest podjęcie współpracy ze strategicznymi partnerami z punktu widzenia sklepu. Należy nawiązać współpracę oraz zintegrować sie z:

  • Hurtowniami i dystrybutorami z Twojej branży – posiadamy ponad 117 zintegrowanych hurtowni!
  • Zintegrować spedytorów takich jak: kurierzy, Poczta-Polska, Paczkomaty czy Paczka w Ruchu
  • Zintegrować się z z systemami płatności np: DotPay
  • Zintegrować się z portalem aukcyjnym Allegro
  • Dodatkowo można pomyśleć o: systemami SMS, pozycjonowaniu SEO itp

 

Po takich czynnościach sklep będzie o krok bliżej rozpoczęcia sprzedaży.

Więcej informacji o integracjach z hurtowniami znajdziesz TUTAJ

Więcej informacji o integracjach z kurierami i systemami płatności znajdziesz tutaj-> KURIERZY / PŁATNOŚCI / ALLEGRO

 

7. Produkty – Opisy, tytuły, zdjęcia

Znamy juz swoją branżę oraz posiadamy swoich dostawców asortymentu. Nie pozostaje nam nic innego jak zacząć dodawać produkty do sklepu. Możemy to zrobić na dwa sposoby:

 

Sposób pierwszy: Integracja z hurtowniami za pomocą systemu Sky-Shop.pl

Sky-Shop.pl posiada ponad 117 zintegrowanych hurtowni z czego każda jest dostępna dla naszych klientów. Kilkoma kliknięciami możemy zaciągnąć całą bazę produktów do swojego sklepu po czym dostosować je do swojej struktury kategorii.

Jest to niezwykle funkcjonalne i wydajne. W ciągu 10-15 min w naszym sklepie może znaleźć się kilka lub kilkanaście tysięcy produktów które można zacząć sprzedawać niemal od razu.

 

Sposób drugi: Dodawanie produktów ręcznie

Zdarza się jednak tak że hurtownia lub dystrybutor nie posiada integracji ze Sky-Shop.pl wtedy należy zacząć dodawać produkty ręcznie o czym poniżej. (Na zlecenie możemy zintegrować się z wybraną hurtownia lub dystrybutorem których nie ma na liście integracji)

 

O czym należy pamiętać dodając produkty ręcznie:

  • Unikalny zoptymalizowany tytuł produktu – Jest to ważne aby klient wiedział co kupuje. Dodatkowo unikalny tytuł lepiej się pozycjonuje w google niż przekopiowany od konkurencji!
  • Unikalny opis – Warto zadbać o to aby opisy naszych produktów były unikalne napisane przez nas. Gwarantuje to że przekażemy całą istotną treść klientowi, a dodatkowo z racji tego że treść jest unikalna produkty będą się lepiej pozycjonowały w google co przełoży się na wyższe pozycje w wyszukiwaniu
  • Profesjonalne zdjęcia – Jeżeli będziesz robił zdjęcia produktów pamiętaj: Zainwestuj w bezcieniowe studio do zdjęć. Zdjęcia aby dobrze sprzedawały produkt muszą być unikalne oraz zrobione profesjonalnie. Unikaj zdjęć na biurku, w pokoju na tle szafy itp – Jest to niedopuszczalne w profesjonalnym sklepie
  • Ale zwróć uwagę że można dodać real foto do kolekcji zdjęć dajmy na to: zrobione przez nas zdjęcie roweru w górach – Dodaje to wiarygodności sprzedawanemu produktowi
  • Opcjonalnie – Video prezentacja produktu – Jeżeli produkt jest nietypowy lub posiada dużo funkcji warto także nagrać video prezentację produktu, podnosi ona prestiż tego produktu dodatkowo dodając film na youtube.com masz szansę pozyskania ruchu z tego portalu.

 

8. Informacje o sklepie

Na końcu warto zadbać o informacje o sklepie takie jak:

– Polityka reklamacji i zwrotów obowiązujących w sklepie
– Regulamin e-sklepu
– Informacja o sklepie
– Czas realizacji wysyłki towaru
– Odbiór osobisty jeżeli występuje
– Dane kontaktowe sklepu
– Dane firmy

 

9. Promocja sklepu

Promocja sklepu to dość złożony proces aby był skuteczny dlatego też poświęciliśmy temu wątkowi osobny artykuł -> Jak promować e-sklep?

 

10. GIODO

Zaraz przed rozpoczęciem sprzedaży należy także wysłać wszelkie niezbędne dokumenty sklepu do GIODO. Instrukcje oraz porady dostarczamy każdego klientowi zaraz po opłaceniu abonamentu.

 

Serdecznie zapraszamy do zakładania sklepu internetowego na naszej platformie Sky-Shop :)

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5