Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

#3: Jak przygotować efektowny opis aukcji na Allegro?

Przed Tobą kolejna część naszego poradnika o sprzedaży na Allegro. Ostatnio dowiedziałeś się jak zaprezentować produkty w wyszukiwarce: tworzyć tytuły aukcji, wybrać miniaturki przedmiotów oraz ustalić ceny. Dzisiaj nauczymy Cię jak przygotować opisy produktów, wykreować zdjęcia przedmiotów, wybrać szablony aukcji oraz zadbać o przyjazną dla klienta politykę wysyłki i płatności. Zaczynamy!

1. Jak przygotować sprzedający opis przedmiotu?

Opis produktu jest ważnym elementem sprzedażowym na Allegro. Potencjalni klienci zanim zamówią towar zazwyczaj wgłębiają się w jego charakterystykę. Dlatego powinieneś wykreować zachęcający i ciekawy opis przedmiotu dostosowany do Twojego odbiorcy.

W interesujący sposób przedstaw najważniejsze informacje o produkcie. Najpierw zamieść ogólne dane, a następnie bardziej szczegółowe – specyfikację techniczną czy tabelkę rozmiarów.

Pisz o zaletach przedmiotu, jednak unikaj zbytniego wychwalania. Sformułowania typu „ekstra”, „najlepszy” czy „hit” nie budują Twojej wiarygodności. Za to poinformuj dlaczego produkt jest wyjątkowy i w jaki sposób przysłuży się kupującemu. Mów językiem korzyści.

Pamiętaj również, aby dostosować wypowiedź do Twojego odbiorcy. Z wykształconymi osobami porozumiewaj się w sposób elokwentny, natomiast z młodzieżą staraj się być trendy.

Zwróć także uwagę na poprawność językową i ortograficzną opisu przedmiotu. Dbaj o detale! Dzięki temu zbudujesz zaufanie klientów oraz spełnisz ich oczekiwania.

UWAGA! W opisie produktu nie musisz używać słów kluczowych. Na Allegro w przeciwieństwie do sklepu internetowego, optymalizacja treści pod kątem SEO nie jest istotna.

2. Jakie zdjęcia produktu zamieścić w aukcji na Allegro?

W drugiej części naszego poradnika pisaliśmy o zasadach dodawania miniaturek. Jak pamiętasz, ilustracje aukcji powinny mieć białe tło. Natomiast w przypadku zdjęć wewnątrz oferty, restrykcyjny regulamin Allegro nie obowiązuje.

Dlatego możesz dodawać fotografie produktu w różnych aranżacjach, tak aby pokazać przedmiot w naturalnym otoczeniu i przekonać odbiorcę do zakupu.

Miniaturka przedmiotu; Źródło: http://allegro.pl/

 

summerchain2

Zdjęcie produktu wewnątrz oferty; Źródło: http://allegro.pl/

Pamiętaj, że konsumenci w Internecie kupują oczami. W związku z tym zdjęcia towaru powinny być profesjonalne (w wysokiej rozdzielczości) i atrakcyjne.

Zamieść także wiele fotografii, tak aby klient mógł poznać przedmiot z każdej strony i wiedział, co kupuje. Zmniejszy to liczbę zwrotów oraz pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek.

Jeżeli dysponujesz wideo prezentacją produktu na You Tube, to zamieść w aukcji link. Odbiorcy będą mogli poznać przedmiot w całej okazałości. W swoim kanale udostępnij link do sklepu internetowego, co dodatkowo będzie go promować.

3. Jaki szablon aukcji wybrać?

Szablon aukcji na Allegro tworzy wizerunek Twojego sklepu internetowego. Tutaj nie tylko jest istotne, aby był atrakcyjny wizualnie i profesjonalny. Ważne jest również, aby był tożsamy z grafiką Twojego sklepu internetowego.

Dzięki temu klient łatwiej rozpozna Twoją witrynę w sieci. Pamiętaj, że bardziej opłaca się przekierowywać ruch z Allegro do e-sklepu. W ten sposób prowizje na portalu aukcyjnym nie będą Ci mocno doskwierać.

4. Jak wykreować przyjazną politykę wysyłki i płatności?

W poprzednich częściach poradnika obiecaliśmy Ci, że opiszemy zagadnienia wysyłki i płatności, więc dotrzymujemy słowa 🙂 Pod tym względem, na Allegro obowiązują te same zasady, co w sklepie internetowym.

Powinieneś zaproponować klientom wiele form dostawy produktów: kurier, Poczta Polska czy odbiór osobisty. Pamiętaj również, aby czas wysyłki był jak najkrótszy (najlepiej 48 h), ponieważ odbiorcy bardzo na to zwracają uwagę.

Wynegocjuj także jak najlepsze warunki z firmami kurierskimi. Na Allegro najważniejsza jest niska cena! Warto również rozważyć wprowadzenie jednej darmowej formy wysyłki, chociażby najtańszej. Dzięki temu potencjalni odbiorcy mogą wyszukiwać Twoją ofertę w kategorii „wysyłka gratis”. Dla e-konsumentów to kusząca propozycja.

UWAGA! Zawsze podawaj pełne koszty dostawy. W ten sposób unikniesz braku finalizacji transakcji. Koszty zamieść w cenniku dostawy udostępnionym przez portal aukcyjny.

Podobnie jak z wysyłką jest z systemami płatności. Na Allegro płatność PayU jest standardem. Jednak warto wprowadzić inne rozwiązania, na przykład płatność przy odbiorze czy kartą kredytową. Wszystko po to, abyś podążał za trendami w Twojej branży i spełniał oczekiwania konsumentów.

Powyższe rady, chociaż z pozoru są banalne, przynoszą efektywne rezultaty. Sprzedawaj skutecznie na Allegro i odnieść sukces!

Podobał Ci się ten artykuł? W takim razie zapraszamy do czytania 4 części naszego poradnika. Już wkrótce dowiesz się jakie są rodzaje aukcji oraz kiedy najlepiej je wystawić. Sky-Shop zawsze jest z Tobą 🙂


Spis treści Poradnika:

#1: Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?

#2: Jak tworzyć efektywny tytuł na aukcji Allegro?

#3: Jak przygotować efektowny opis aukcji na Allegro?

#4: Jak optymalnie wystawić aukcję na Allegro?

#5: Jak promować aukcje na Allegro? 


 

Projektowanie sklepu internetowego

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR