Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

#5: Jak promować aukcje na Allegro?

Dzięki naszemu poradnikowi powinieneś już być zaawansowanym allegrowiczem. Ostatnio pisaliśmy o rodzajach aukcji oraz fazach sprzedaży. Tym razem chcemy nauczyć Cię budowania zaufania klientów oraz promowania oferty na Allegro. Pokaż Twoim odbiorcom, że jesteś najlepszy!

1. W jaki sposób zbudować zaufanie odbiorców?

Na Allegro jest olbrzymia konkurencja. Jeśli dopiero zaczynasz sprzedaż na tym portalu aukcyjnym, to musisz przebić się ze swoją ofertą. Najtrudniej jest złapać pierwszych klientów i zyskać pozytywne opinie.

Dlatego nie zaczynaj od sprzedaży drogich przedmiotów. Chyba sam byś nie kupił laptopa za 2 tysiące złotych od allegrowicza, który dopiero założył konto? Pewnie obawiałbyś się straty pieniędzy.

Wczuj się więc w Twojego klienta. Wystaw na początek drobne przedmioty po niskiej cenie. Zadbaj oczywiście o profesjonalną obsługę klienta oraz szybką wysyłkę towaru.

Dzięki temu w krótkim czasie zyskasz pozytywne opinie oraz dobrą reputację. Pamiętaj, że e-konsumenci chcą kupować produkty u sprawdzonych sprzedawców.

Powinieneś również postarać się o zyskanie Standardu Allegro. Co to jest? To określenie, które przyznaje ten portal aukcyjny za wzorową obsługę klienta.

Aby zakwalifikować się do tego wyróżnienia, powinieneś być oceniony minimum 100 razy, w tym 20 razy w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Opinie Twoich Klientów powinny być minimum na poziomie 4,950.

Nie powinieneś również otrzymać żadnego ostrzeżenia w przeciągu dwóch miesięcy. Jeśli spełniasz powyższe kryteria, to zostaniesz automatycznie zakwalifikowany do programu.

Dlaczego warto zyskać Standard Allegro? Ponieważ Twoje aukcje zostaną wyróżnione specjalną ikonką, rozpoznawalną wśród odbiorców. Skutecznie zbuduje to Twoją wiarygodność. Ponadto użytkownicy będą mogli wyszukać Twoją ofertę, wybierając filtr „Standard Allegro”.

 

standard allegro

Źródło: http://allegro.pl/

 

Wyróżnienie to niesie ze sobą również profity finansowe – będziesz płacił niższe stawki za promowanie ofert. Jak dowiesz się z kolejnego punktu, promowanie poszczególnych aukcji jest niezbędne do generowania zysków, dlatego ta ulga jest ważna.

Więcej na temat Standardu Allegro przeczytasz TUTAJ.

2. Jak reklamować produkty na Allegro?

Zarówno w sprzedaży bezpośredniej, jak i w internetowej, dobrze wyeksponowane produkty lepiej schodzą. Poznałeś już tą prawidłowość w prowadzeniu sklepu internetowego.

Dlatego większość aukcji na Allegro jest promowana i dzięki temu pojawia się wyżej w wyszukiwarce. Z tego powodu oferty bez wyróżnienia nie zwracają uwagi odbiorców.

Jeżeli chcesz generować prawdziwe zyski, to powinieneś zachęcić użytkownika do wejścia w Twoją ofertę, a potem przekierowywać ruch do Twojego e-sklepu. Możesz promować aukcję na Allegro na różne sposoby:

  • pogrubienie
  • podświetlenie
  • wyróżnienie
  • promowanie na stronie działu
  • pakiet wyróżnienie + pogrubienie + podświetlenie.

Ceny poszczególnych opcji promowania wahają się od 2 zł do 39 zł w zależności od kategorii przedmiotu. Koszt reklamowania aukcji doliczony jest do rachunku na Allegro.

Na którą z możliwości promowania powinieneś się zdecydować? Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista, ponieważ wszystko zależy od kategorii sprzedawanych przez Ciebie przedmiotów.

Proponujemy jednak, abyś w przypadku bardziej ekskluzywnych produktów stosował droższe metody promowania, np. wyróżnienie. Podpatrz także, co w tym zakresie robi konkurencja.

Więcej o możliwościach promowania aukcji przeczytasz TUTAJ.

Kolejnym kanałem promowania oferty na Allegro jest Strefa okazji. Pojawiają się w niej produkty o znacznie obniżonej cenie.

Aby Twój przedmiot był zamieszczony w tej zakładce wystarczy, że napiszesz do obsługi Allegro. Jeśli Twoja oferta spełnia wymogi, to specjalista z portalu aukcyjnego skontaktuje się z Tobą i ustali warunki współpracy.

 

ksvluidscid

Źródło: http://allegro.pl/strefaokazji/

 

Możesz również przeprowadzić kampanie promocyjną na portalu aukcyjnym za pomocą Allegro Ads. Ten system reklamowy działa podobnie jak Google AdWords. Twoja oferta wyświetla się na początku listy wyszukiwania, a program rozliczany jest za efekty czyli liczbę kliknięć użytkowników.

 

koce

Źródło: http://allegro.pl/

3. Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Załóżmy, że promujesz już swoje aukcje na Allegro, jednak chciałbyś jeszcze zwiększyć zyski. Możesz to zrobić wykorzystując sprzedaż wiązaną czyli cross-selling lub up-selling. Z pewnością stosujesz ją w swoim sklepie internetowym.

Cross-selling polega na proponowaniu klientowi, który już złożył zamówienie, dodatkowego pokrewnego produkty, np. pasty do butów.

Z kolei up-selling to przedstawienie odbiorcy niewiele droższego przedmiotu z lepszymi parametrami, np. pendriva z większą pamięcią.

Najprostszą formą sprzedaży wiązanej jest tworzenie zestawów powiązanych produktów i przedstawianie ich klientowi w innych aukcjach.

ksuq02jkmqj

Źródło: http://allegro.pl/

 

Gratulację! Przeczytałeś już pięć artykułów naszego poradnika o sprzedaży na Allegro. Mamy nadzieję, że wiele się nauczyłeś i zastosujesz nasze rady w praktyce. Do przeczytania został Ci jeszcze tylko jeden tekst z cyklu. Mamy dla Ciebie specjalny bonus, który znajdziesz w zbiorczym e-booku o Allegro. Już w krótce na blogu Sky-Shop!


Spis treści Poradnika:

#1: Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?

#2: Jak tworzyć efektywny tytuł na aukcji Allegro?

#3: Jak przygotować efektowny opis aukcji na Allegro?

#4: Jak optymalnie wystawić aukcję na Allegro?

#5: Jak promować aukcje na Allegro? 


Projektowanie sklepu internetowego

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR