Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

6 najważniejszych metod promocji sklepu internetowego

Początkujący e-przedsiębiorcy często pytają nas, kiedy ich sklepy internetowe zaczną sprzedawać. Nie mamy na tą wątpliwość gotowej odpowiedzi, jednak zawsze radzimy, aby intensywnie promować witrynę e-commerce. Oczywiste jest, że zanim klient złoży zamówienie w e-sklepie, najpierw musi go zauważyć. W takim razie jak reklamować e-biznes? Przedstawiamy 6 niezawodnych i najważniejszych metod promocji sklepu internetowego.

1. Pozycjonowanie

Jak wiecie, pozycjonowanie to świetna metoda promocji dla każdego sklepu internetowego. Na czym polega ta technika? Działania SEO, rozpoczynające się od optymalizacji witryny, mają na celu uzyskanie wysokich pozycji produktów w wynikach wyszukiwania Google na dane frazy i słowa kluczowe.

Pamiętaj, że proces ten jest skomplikowany, dlatego lepiej zlecić go specjalistom. Ponadto pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów – dopiero po dwóch czy trzech miesiącach możesz spodziewać się pierwszych rezultatów w Google.

Dlatego, jeśli chcesz szybko zacząć sprzedawać produkty ze sklepu internetowego, powinieneś zainwestować również w inne metody promocji.

Więcej na temat pozycjonowania przeczytasz TUTAJ.

2. Google AdWords

W przeciwieństwie do pozycjonowania, kampanie Google AdWords przynoszą szybkie efekty, przekładające się na liczbę odwiedzin i ilość zamówień. Jednak ich minusem jest doraźny skutek. Zastanówmy się więc, na czym opiera się ten system reklamowy.

Wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych sądzi, że AdWords to jedynie linki sponsorowane z napisem „Reklama” w wynikach wyszukiwania Google. Jednak w praktyce to znacznie szersze narzędzie, umożliwiające chociażby pojawianie się bannerów na portalach czy pokazanie produktów ze zdjęciami w Zakupy Google.

Kampanie Google AdWords świetnie działają w połączeniu z pozycjonowaniem oraz remarketingiem. Powtarzanie komunikatu o Twoim asortymencie odbiorcy, który już odwiedził Twój sklep internetowy, potrafi zmotywować go do złożenia zamówienia.

Co będzie lepsze dla Twojego sklepu internetowego? Pozycjonowanie czy Google AdWords? Odpowiedź znajdziesz w TYM ARTYKULE.

3. Blog sklepowy

Kolejną metodą promocji sklepu internetowego, tym razem bezpłatną, jest prowadzenie bloga. Systematyczne publikowanie artykułów angażuje odbiorców, informuje ich o nowościach oraz sprawia, że o Twoim e-sklepie dowiadują się nowi, potencjalni klienci.

Ponadto pisanie bloga w subdomenie sklepu pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. Dzięki zamieszczaniu w tekstach słów kluczowych poprawisz pozycję witryny i produktów w wynikach wyszukiwania.

Ponadto pamiętaj, aby tworzyć treści zgodnie z zasadami content marketingu. Technika ta mówi o pisaniu interesujących i wartościowych artykułów z puntu widzenia Twojej grupy docelowej, które będą przydatne również za jakiś czas. Do tekstów dodawaj także wiele atrakcyjnych grafik.

Ciekawie prowadzony blog sklepowy motywuje użytkowników do zapisania się do Newslettera. Oba te kanały potrafią generować sporą sprzedaż w sklepie internetowym.

Więcej o prowadzenia bloga dowiesz się TUTAJ.

4. Newsletter

Pozostajemy w temacie darmowych metod promocji sklepu internetowego, a skupimy się na Newsletterze. Wysyłanie atrakcyjnych maili angażuje klientów, a dodatkowo zachęca do zakupu, na przykład poprzez udostępnianie bonów, rabatów czy ofert specjalnych.

Dlatego zdecydowanie powinieneś zamieścić wezwanie do działania w postaci zapisu do Newslettera w widocznym miejscu na stronie sklepu oraz na blogu. Wstaw również obietnicę uzyskania profitów za pozostawienie maila. Pamiętaj także, aby personalizować wysyłane wiadomości, ponieważ dobrze wpłynie to na Twoją relację z konsumentem.

Chcesz poznać zasady wysyłania Newslettera? KLIKNIJ TUTAJ.

5. Social media

W tym puncie nacisk położymy na najbardziej angażujące kanały, czyli social media. To właśnie na Facebooku czy Instagramie będziesz systematycznie budował społeczność wokół marki i zachęcał odbiorców do interakcji.

W tych mediach powinieneś pokazywać „ludzką twarz” Twojego sklepu internetowego i wskazywać, że za firmą stoją sympatyczni specjaliści. Zrobisz to poprzez dodawanie zdjęć z życia e-biznesu, zadawanie pytań w postach czy miłe i szybkie odpowiadanie na komentarze.

Świetnym pomysłem dla właścicieli sklepów internetowych jest również organizacja konkursów, w których nagrodami są najnowsze produkty czy bestesellery. Ponadto pisz krótko i lifestylowo, zwracaj się do odbiorców w bezpośredni sposób, a do tego wzbogacaj posty o atrakcyjne grafiki czy materiały wideo.

Pamiętaj też, że Facebook daje opcję płatnej promocji, Facebook Ads, która znacznie zwiększy Twój zasięg. Narzędzie to umożliwia dokładne sprecyzowanie grupy docelowej i działa w podobny sposób jak Google AdWords.

6. Marketplace’y

Doszliśmy już do ostatniej metody promocji sklepu internetowego w tym artykule – reklamy na Marketplece’ach. Punt ten nazwaliśmy bardzo ogólnie, ponieważ w zależności do specyfiki e-biznesu, może być on promowany w różnych tego typu kanałach.

Makertplace to witryna e-commerce, w której spotykają się sprzedawcy i klienci z różnych branż. Taki typowymi miejscami są portale handlowe, jak Allegro, czy porównywarki cen i opinii, przykładowo Ceneo. E-konsumenci chętnie poszukują produktów właśnie w tych kanałach.

Jednak nie oznacza to, że powinieneś pojawić się na wszystkich tego stronach internetowych. Portale handlowe i porównywarki cen przeznaczone są przede wszystkim dla sprzedawców, którzy walczą ceną i mają popularny asortyment. Natomiast spersonalizowane serwisy, jak na przykład Domodi, są przeznaczone dla unikatowych marek.

Aby dobrać konkretne Marketplace’y, prześledź ich specyfikę oraz zapoznaj się z profilem swojej grupy docelowej.

Podsumowanie

Zapoznałeś się właśnie z 6 niezawodnymi i najważniejszymi metodami promocji sklepu internetowego. Jednak, aby Twoje działania przyniosły zamierzone rezultaty, powinieneś zaplanować spójną i zintegrowaną kampanię reklamową.

Ponadto wyróżnij swoją markę na tle konkurencji. Sprawdź również inne kanały promocji i bądź kreatywny! Życzymy powodzenia w podbijaniu rynku e-commerce 🙂


5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR