Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
tworzenie opłacalnego sklepu internetowego

Czy sklep internetowy się opłaca?

Każdy z nas choć przez krótki czas marzył o otwarciu własnego sklepu internetowego. Wizja pracy, w której sami dla siebie jesteśmy pracodawcami zachęca do podjęcia dalszych działań. Jednak pojawia się pytanie, jakie koszty będę musiał ponieść prowadząc sprzedaż w kanale internetowym? Czy to się w ogóle opłaca? Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu i rozwiać tą zagwozdkę – warto otworzyć e-działalność, czy też nie? Zapraszamy do lektury.

 

Powody, dla których warto założyć sklep internetowy

Czynników, które przemawiają za założeniem własnej e-działalności jest wiele, dlatego poniżej skupię się jedynie na tych najważniejszych. Warto podkreślić, że z roku na rok lista powodów stale się wydłuża, ponieważ pojawia się coraz więcej możliwości dla początkujących E-przedsiębiorców. Jakie ułatwienia czekają na zainteresowanych założeniem sklepu internetowego? O tym także poniżej.

 

„Będziesz na swoim”

Jesteś w stanie wymienić choć jedną osobę, która nigdy nie myślała o „przejściu na swoje”? Prowadzenie własnej działalności pozwala nam na niezależność i pełną samorealizację. To, w jaki sposób będzie wyglądał Twój dzień w pracy jest zależne tylko i wyłącznie od Ciebie. Potrzebujesz wyjść wcześniej? Nie ma problemu, w końcu sam dla siebie jesteś szefem i ta decyzja stoi po Twojej stronie. Możesz decydować o wszystkim, nawet o najmniejszym szczególe dotyczącym firmy, dzięki temu możesz stworzyć sklep internetowy, który w 100% będzie odzwierciedlał Twoją wizję, którą nosiłeś w głowie przez wiele lat nim zdecydowałeś się na ten krok. Będąc tak ważną częścią takiego przedsięwzięcia będziesz czuć ogromną satysfakcję, nie tylko z powodu większych korzyści finansowych, ale także z pozyskiwania coraz to większej wiedzy, która uczyni Cie ekspertem w branży. Dodatkowo, masz możliwość pracy zdalnie. Twoja pociecha leży w domu chora? Nic nie stoi na przeszkodzie, byś mógł opiekować się nią aż do momentu, w którym stanie na nogi, a Twój biznes na tym nie ucierpi, bo będziesz nad nim czuwać za pomocą komputera i internetu. Podobnie będzie w przypadku, kiedy preferujesz pracować w ulubionej kawiarni bądź za miastem na działce. Twoja praca zawsze będzie tam, gdzie zabierzesz ze sobą laptop z dostępem do internetu. Praca marzenie, prawda? 🙂

zakładanie sklepu internetowego

Będziesz częścią dynamicznie rozwijającego się e-commerce

Jak wynika z badań Gemius, 48% polskich internautów dokonało choć raz zakupu przez internet. Specjaliści ogłosili także, że ta liczba będzie stale rosnąć. Rozwój e-commerce można zaobserwować także zapoznając się z danymi, które przedstawiają wartość tej gałęzi gospodarki na obecny rok – w roku 2018 ma osiągnąć 50 mld złotych, a dwa lata później już 70 mld. Imponujące tempo wzrostu, prawda?

Co więcej, to zawrotne tempo może dodatkowo przyśpieszyć, ponieważ jak wynika z Trendów na rok 2018 liczba sklepów internetowych znacznie wzrośnie, dzięki wejściu w życie ustawy o Zakazie Handlu. Od marca bieżącego roku ilość niedziel handlowych zmniejszy się o 23 dni. W 2019 roku liczba ta dodatkowo wzrośnie, gdyż jedynie w jedną niedzielę w miesiącu będziemy mogli dokonać zakupu. Natomiast w 2020 roku uzupełniać zapasy będziemy mogli już jedynie od poniedziałku do soboty. Jak to wpłynie na sprzedaż w sklepach internetowych? Osoby, które będą chciały zakupić w wolne od handlu dni produkty będą decydować się na nabycie ich drogą internetową. Ponadto, internauci, którzy dotąd byli wierni handlowi tradycyjnemu, otworzą się na internet. Przełoży się to na osiąganie większych zysków przez E-przedsiębiorców działających w kanale internetowym. Jak widzisz, prognozy dla e-commerce malują się w niezwykle pozytywnych barwach. To doskonały moment by stać się częścią gałęzi gospodarki z przyszłością.

 

Będziesz odnotowywał stałe dochody, które będą rosły

Dla dużej części E-przedsiębiorców największą motywacją do otworzenia własnej działalności były stabilne dochody. Chcesz by Twój e-sklep sam na siebie zarabiał i to już w ciągu pierwszego pół roku funkcjonowania? Myślisz, że marzysz o niemożliwym? Nic bardziej mylnego, zdradzę Ci przepis, dzięki zastosowaniu, którego będziesz mógł to osiągnąć. Na początku dołóż wszelkich starań by Twój sklep internetowy był prawidłowo skonfigurowany, następnie promuj go za pomocą różnorodnych kanałów (nie wiesz jakich? zapoznaj się z TYM artykułem, jeśli chcesz poznać metody płatne, bądź TUTAJ, jeśli interesują Cie warianty bezpłatne). Pamiętaj także, aby Twoja działalność szła z duchem czasu, dlatego zadbaj o jej rozwój. Kiedy Twoje produkty bądź usługi będą odpowiedzią na potrzeby klientów i rynku, z czasem będziesz mógł odnotowywać coraz to większe zyski. Ważne jest także to, w jakiej branży będziesz działać, jednak jak wynika z naszego wieloletniego doświadczenia, wiele mniejszych sklepów stworzonych głównie z pasji osiągnęło imponujący sukces.

 

Jest to prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej

Boisz się, że nie sprostasz temu przedsięwzięciu? Odłóż wątpliwości na bok, bo to naprawdę może być proste i intuicyjnie! Szczególnie, jeśli Twój sklep internetowy zbudujesz na oprogramowaniu w modelu SaaS na Sky-Shop.pl, który jest niezwykle łatwy w obsłudze, a przy tym daje ogromne możliwości, dzięki czemu stale będzie się rozwijał. Ile jesteś w stanie zainwestować w tak ważny element Twojej działalności, jakim jest naprawdę dobre oprogramowanie? To w głównej mierze od niego zależy sukces Twojego e-sklepu, dlatego myślę, że każdy z Was nie chciałby na tej części ciąć kosztów. Mam jednak dla Was, początkujący E-przedsiębiorcy, bardzo dobrą wiadomość – to wcale nie musi w znaczny sposób zmniejszyć zasobności Twojego portfela! Oprogramowanie na Sky-Shop.pl działa na abonament, w którym dostępnych jest kilka wariantów pakietów. W zależności od preferencji i ilości wolnych środków wybierz ten, który spełni Twoje potrzeby i wymagania. Jeden z nich, StartUp dostępny jest już od 69zł miesięcznie!

Chcesz nas przetestować? Możesz to zrobić w ciągu 14 dni bezpłatnie! Załóż sklep [W TYM MIEJSCU].

opłacalność sklepu internetowegoWraz z upływem czasu pojawia się coraz więcej możliwości dla osób początkujących w tej gałęzi gospodarki. Jednym z ułatwień jest możliwość prowadzenia „działalności niezarejestrowanej„. Co to oznacza? Osoby, których prowadzona działalność nie osiągnie 50% minimalnego przychodu (obecnie poniżej 1 tys) nie będą musiały jej rejestrować i płacić składki ZUS. To świetna wiadomość, prawda? Ale to jeszcze nie wszystko! Od tego roku wejdzie także „ulga na start” specjalnie z myślą o tych z Was, którzy planują otworzyć własny biznes. Zgodnie z tym rozporządzeniem, przez pierwsze pół roku działalności właściciele nie będą ponosić na rzecz składek żadnych kosztów! Po tym czasie przez 2 lata będą naliczane dla nich zniżki, tak jak było to do tej pory. Jak widzicie, to świetny moment by stworzyć własny sklep internetowy!

A może zdecydujesz się na przystąpienie do Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości? Działa on na zasadzie abonamentu, który wynosi 300zł netto miesięcznie. Dzięki tej stałej opłacie unikniesz składek dla ZUS z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, które są bardzo kosztowne, a mimo to będziesz mógł liczyć na ubezpieczenie zdrowotne. Współpraca ta obejmuje także kwestię księgową prowadzonego sklepu internetowego oraz porady prawne. Kolejną zaletą skorzystania z tej możliwości, którą warto wziąć pod uwagę jest fakt, że możesz liczyć na pomoc w promowaniu Twojej marki, nie tylko w kanale internetowym. Mimo wielu zalet, wariant ten ma także wady. Jedną z nich jest właśnie opłata, o której wspomniałam wyżej – bez względu na to, czy Twój sklep internetowy będzie zarabiał, czy też nie, kwotę tą musisz przelać każdego miesiąca na konto AIP.

 

Oszczędź sobie trochę czasu

Zatowarowanie Twojego sklepu internetowego będzie kosztować Cie krocie? A dodanie produktów na stronę zajmie wieki? Wcale tak nie musi być! Rozważ sprzedaż w modelu dropshipping. Nie słyszałeś wcześniej o takiej funkcjonalności? Poświęciliśmy tej możliwości osobny artykuł, dlatego jeśli ten temat jest Ci obcy zachęcamy do lektury [W TYM MIEJSCU].

 

Czy to się w ogóle opłaca?

Wyżej wymieniliśmy kilka istotnych motywów, które przemawiają za otwarciem sklepu internetowego. Omówiliśmy, dlaczego warto otworzyć działalność oraz jakie możliwości pojawiły się dla początkujących. Start w e-commerce nigdy nie był tak łatwy, jak dziś. Dlatego jeśli chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących kosztów jakie będziesz ponosić prowadząc e-działalność, zapoznaj się z artykułem [W TYM MIEJSCU]. W przypadku kiedy chciałbyś poznać niskobudżetowe sposoby prowadzenia e-sklepu bądź/oraz dowiedzieć się, w jaki sposób otrzymać dofinansowanie na ten cel, zajrzyj [TUTAJ]. Sam zobacz, to się naprawdę opłaca!

 

Od czego zacząć?

Po głębszej analizie powodów, dla których warto otworzyć swój sklep internetowy oraz kosztów jakie Cie czekają zdecydowałeś się spróbować własnych sił w e-commerce? Świetnie! Zastanawiasz się pewnie, o jakie poszczególne etapy powinieneś zadbać, aby Twój e-sklep był w pełni gotów na dokonujących zakupów internautów. Prawda? Z myślą o Tobie omówiliśmy je [W TYM MIEJSCU] .

 

Podsumowanie

Jeśli od lat marzysz o założeniu własnej internetowej działalności, to najwyższy czas to pragnienie urzeczywistnić! Wizja pracy „na swoim”, kreowanie własnej marki oraz stałe dochody, które z czasem będą osiągały coraz większy poziom to już nie jedyne powody, dla których warto zdecydować się na założenie sklepu internetowego. W bieżącym roku, z myślą o E-przedsiębiorcach, weszły nowe rozporządzenia, które dodatkowo zachęcają do podjęcia dalszych działań – „działalność nierejestrowana” oraz  „ulga na start„. Z kolei jeśli nie chcesz być odpowiedzialny za większość formalności, które są obowiązkiem każdego właściciela działalności gospodarczej możesz wziąć pod uwagę, aby przystąpić do AIP. Bez względu, na który wariant się zdecydujesz, jedno jest pewne – zaangażowanie oraz poświęcony czas sprawi, że Twoja działalność będzie w 100% dla Ciebie opłacalna.

 

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu