Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
prowadzenie sklepu internetowego

Dobre praktyki w sklepie internetowym

Masz za sobą proces zakładania sklepu internetowego. Działasz już na rynku od kilku miesięcy, ale nurtuje Cie pytanie – jak przyciągnąć do siebie kupujących? Jak zwiększyć swoją sprzedaż? Zadaje sobie je każdy, kto zdecydował się na prowadzenie e-commerce. Sky-Shop postanowił odpowiedzieć na tą zagwozdkę.

Prowadź działania pozycjonowania

Pierwszy element dobrej praktyki stanowią prace związane z dbałością o dobrą widoczność w wyszukiwarce Google. Im dalszą pozycję zajmuje Twój sklep internetowy, tym mniejsza szansa, że duża grupa ludzi zobaczy asortyment. Ponad 90% użytkowników nie przegląda wyników, które są umieszczone dalej niż na 3 stronie wyszukiwarki.

Ponad 70% użytkowników na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znajduje to, czego szukało.

Przemyślane pozycjonowanie przynosi ogromny rezultat. Ustalenie podstawowych fraz kluczowych znacznie ułatwia cały proces. W ramach pozycjonowania, które jest prowadzone w sposób konsekwentny, rośnie pozycja Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce. Większość ludzi nie docenia mocy optymalizacji. Dwa główne elementy, które mają w tym wypadku duże znaczenie to: stworzenie przemyślanego tytułu do każdego produktu oraz przygotowanie jego unikalnego opisu. Istotne są również właściwie dobrane tytuły i opisy stron oraz kategorii.

Temat SEO został bliżej przedstawiony na naszym blogu [W TYM MIEJSCU].

Użyj unikalnych opisów produktów

O tym, że nudne, standardowe opisy produktów – kopiowane zazwyczaj bezpośrednio od producenta – to zła droga, wiemy nie od dziś. Dodatkowo, jest to tak zwany Double Content, który oznacza takie treści jako jednakowe. Przy czym, pierwsza treść jest wartościowa, a tą skopiowaną wyszukiwarka Google traktuje jako bezużyteczną. Z tych przyczyn należy unikać Double Contentu, jeżeli chcemy dbać o dobre SEO sklepu. Jak zatem stworzyć idealny opis, który jest komponentem dobrych praktyk? Podpowiadamy jakie cechy warto uwzględnić.

tworzenie produktu w sklepie internetowym

1. Przejrzystość treści

Nic tak nie zniechęca do sklepu internetowego, jak brak formatowania i treść zbita w jedną, niepodzieloną akapitami całość. Jednolita ściana tekstu może zawierać bardzo ciekawe informacje, jednak męczy wzrok przy czytaniu.

Najlepiej odbierane przez internautów są treści posiadające:

  • dopasowaną czcionkę, a także odpowiednio dobrane odstępy między znakami, wyrazami oraz poszczególnymi wersami,
  • krótkie akapity,
  • wyróżniające się tytuły oraz śródtytuły,
  • najważniejsze informacje podane w postaci wypunktowanej listy.

2. Prosty język

Sklep internetowy to miejsce, do którego trafiają ludzie posiadający różnorakie zasoby wiedzy. Chcąc, aby każdy z nich zainteresował się Twoją ofertą, warto sprawić, aby wszystkie opisy były napisane w sposób zrozumiały.

Im prostszy język, jakim posługujemy się w opisach, tym większa szansa, że każdy z odwiedzających bez większych trudności zrozumie całość przekazywanego komunikatu.

Dotyczy to także używania specjalistycznych słów i zwrotów. W dobrym tonie będzie objaśnienie wszystkich tajemniczych nazw w treści opisu, lub stworzenie osobnego słowniczka pozwalającego internaucie na bieżąco zapoznawać się z definicjami.

3. Unique Selling Proposition

USP, czyli Unikalna Propozycja Sprzedaży to pewna cecha produktu, która wyróżnia go na tle konkurencji.  Każdy produkt ją posiada. To kolejna część dobrych praktyk. W przypadku kiedy producent w swoich materiałach promocyjnych nie uwzględnił tego elementu, to warto abyś cechę tę odnalazł i odpowiednio wyeksponował w opisie.

Może to być zastosowana nowatorska technologia, ciekawa funkcjonalność, wykorzystane materiały, a nawet fakt, że produkt używany jest przez znanego i cenionego celebrytę.

4. Zaspokojenie potrzeb

Tworząc opisy produktów warto wziąć pod uwagę przede wszystkim te cechy, które da się opisać z praktycznego punktu widzenia.  Opis na stronie internetowej sklepu to następny element dobrych praktyk. Musi być żywy, bazować na przykładach, infografikach, materiałach wideo. Powinien uświadomić klientowi, że zamówienie wybranego produktu rozwiąże konkretne problemy istniejące w jego życiu.

Więcej informacji możesz pozyskać czytając artykuł z naszego poradnika [TUTAJ].

zadowolony klient sklepu

Wybierz skuteczne techniki sprzedażowe

Mowa tutaj o zabiegach takich jak cross-selling i up-selling, które zachęcają klientów do wydawania więcej, a więc zwiększają sprzedaż! Warto wyjaśnić, co oznaczają wyżej wymienione techniki kolejnego elementu dobrych praktyk. Cross-sell to metoda polegająca na proponowaniu kupującym dodatkowych produktów, które są powiązane z tymi znajdującymi się już w koszyku. Z kolei Up-sell to oferowanie droższego i bogatszego rozwiązania niż to, którym klient jest zainteresowany.

10 skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży znajdziesz w naszej publikacji [W TYM MIEJSCU].

Zminimalizuj ilość kroków do finalizacji zamówienia

Klienci sklepów internetowych nie decydują się ostatecznie na zakup z różnych powodów – wygórowanych cen, nieatrakcyjnej oferty czy zbyt długiego oczekiwania na załadowanie się strony. Jednym z istotniejszych motywów zmniejszających skuteczność sprzedaży jest też zbyt duża ilość kroków koniecznych do realizacji zakupów. Mnogość ilość pól w formularzu kontaktowym czy zbyt długi proces rejestracji potrafią zniechęcić każdego. Koniecznie zastosuj tą dobrą praktykę, szybko zauważysz różnicę.

W Sky-Shop.pl dzieje się to w zaledwie 2 krokach! Pierwszy z nich stanowi podgląd zawartości koszyka, a drugi finalizację zamówienia, w której należy podać metodę płatności oraz dane kontaktowe. Zobaczcie sami.

KROK 1

koszyk sklepu internetowego

KROK 2

finalizacja zamówienia w sklepie na Sky-Shop.pl

Miej dobry kontakt z klientem

Jednym z kluczowych elementów dobrych praktyk, który przyczynia się do wzrostu sprzedaży jest zdecydowanie dobra relacja i otwartość sklepu internetowego wobec klientów. Zadbaj, aby nabywca miał poczucie bezpieczeństwa i o jego zaufanie – jest to szczególnie ważne w przypadku dokonywania płatności za zamówiony produkt. Składowe, które budują zaufanie do sprzedawcy internetowego wpłyną na to, czy internauta ostatecznie zdecyduje się na zakup.

Szerzej o tym, w jaki sposób wzbudzić zaufanie klienta w Twoim sklepie internetowym [W TYM MIEJSCU].

Podsumowanie

Zastosowanie wyżej opisanych zasad dobrych praktyk to klucz do zwiększenia zysku w Twojej e-działalności. Sukces ten osiągniesz dzięki umiejętnemu zastosowaniu pozycjonowania oraz optymalizacji. Pomoże w tym również używanie przykuwających wzrok opisów produktów, stosowanie efektywnych technik sprzedażowych oraz zmniejszenie do minimum procesu dokonywania zakupów. Istotny jest także dobry kontakt z klientem, który bezsprzecznie wpływa na poziom zaufania nabywców.

E-przedsiębiorcy, trzymamy kciuki za dalsze sukcesy 🙂

 

5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu