Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

E-sklep MOKKO odpowiedzią na „chińszczyznę” – wywiad z właścicielką Barbarą Karteczka

Barbara Karteczka dopiero otworzyła sklep internetowy z odzieżą MOKKO.com.pl, ale od razu postawiła sobie ambitna cele. Dla niej zadowolenie klientów jest najważniejsze, dlatego zdecydowała się na współpracę ze Sky-Shop.pl i zainwestowała w indywidualny projekt graficzny. Jesteś ciekawy, co z tego wynikło? W takim razie przeczytaj nasz wywiad.


Porozmawiajmy najpierw o Twojej marce. Prowadzisz sklep internetowy z ekskluzywną odzieżą dla kobiet i mężczyzn. Skąd wziął się pomysł na markę MOKKO.com.pl?

Barbara Karteczka: Nie nazwałabym odzieży, którą oferujemy klientom mianem ekskluzywnej. To raczej sklep ceniący dobre, wartościowe marki, często od polskich producentów, za przystępną cenę. Zaopatrujemy się w hurtowniach, które stawiają na kolekcje od nowych, ciekawych projektantów, dla których ubieranie ludzi to misja i prawdziwa pasja. Myślę, że wiele osób przekonuje się coraz bardziej do tego, że warto kupić lepszy produkt, a nie zaopatrywać się we wszechogarniającą nas niestety „chińszczyznę”, która z dobrą jakością materiałów, starannym krojem i szyciem oraz elegancją ma niewiele wspólnego. I stąd też się wziął pomysł na sklep z odzieżą i dodatkami, które dają klientom wygodę i satysfakcję noszenia, i które sprawią, że czujemy się w nich wyjątkowo. Taki jest cel marki MOKKO. Przygotowaliśmy również specjalną ofertę dla przyszłych Mam, jesteśmy również na etapie tworzenia kolekcji BUSINESS LOOK, dla osób aktywnych zawodowo, które w pracy obowiązuje specjalny DRESS CODE. Wszystko po to, aby klient miał pod ręką to czego potrzebuje.

 

Polacy najczęściej kupują przez Internet właśnie odzież, dlatego też w branży fashion jest ogromna konkurencja. Co wyróżnia Twoją markę na tle konkurencyjnych sklepów internetowych?

Ze sklepem internetowym jest podobnie jak ze sklepem stacjonarnym. Wchodzisz i czujesz się tam dobrze lub jak intruz. Albo wita Cię miła ekspedientka, ogarniasz gdzie leży jaki produkt, nie masz problemu ze zwrotem towaru itd., albo myślisz o tym, żeby jak najszybciej opuścić to miejsce, bo wzrok obsługi zabija 😊. Dla nas zadowolenie klienta jest najważniejsze. Dlatego kładziemy duży nacisk na estetykę i funkcjonalność sklepu, fachową obsługę, ciekawy design produktów. Dbamy o bezpieczeństwo zakupów i sprawne działanie platformy sprzedażowej. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę ze Sky-Shop.pl, która zajęła III miejsce w konkursie Ekomersy 2016 w kategorii: „platforma sklepowa”.

 

Do współpracy z nami jeszcze wrócimy. A teraz powiedz mi, jak chcesz przyciągnąć pierwszych klientów na zakupy? Jakimi kanałami masz zamiar pozyskiwać odbiorców? Bo dopiero tak naprawdę otworzyłaś sklep internetowy.

Będziemy oczywiście prowadzić zdywersyfikowaną sprzedaż. Nasze produkty można kupić w sklepie internetowym MOKKO.com.pl. Jesteśmy również obecni na Allegro, w przyszłości myślimy powiększyć zakres działalności o inne platformy. Obecnie skupiamy naszą uwagę na otwarciu butiku stacjonarnego, co ma mieć miejsce równo za dwa tygodnie. Oczywiście sklep musi być widoczny w sieci, dlatego planujemy szeroką kampanię reklamową, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Można nas śledzić na Facebooku i Instagramie. Będziemy kłaść duży nacisk na reklamę, aby nasza marka była widoczna i rozpoznawalna.

 

Cieszę się, że mówisz o fanpage’u MOKKO na Facebooku oraz profilu na Instagramie, bo chcę się do tego odnieść. Czy Twoim zdaniem to właśnie social media pomogą Ci zbudować zaangażowanie klientów?

Social media mają ogromną siłę przebicia. To doskonałe źródło dotarcia do klienta. Około 14 mln Polaków jest obecnych w mediach społecznościowych. Grzechem byłoby nie wykorzystać takiego narzędzia, aby trafić do klienta docelowego. Tym bardziej, że Facebook udostępnia świetne narzędzia w tym zakresie i coraz więcej firm decyduje się na reklamę właśnie w tym miejscu.

 

A przygotowałaś jakąś specjalną promocję związaną z otwarciem e-sklepu?

Jak najbardziej! Z okazji otwarcia sklepu każdy klient, który do końca października zakupi dwa dowolne produkty, drugi tańszy otrzyma z rabatem 50%.

 

Bardzo fajna oferta, może sama skorzystam 🙂 A teraz wróćmy do wspomnianego już tematu rozwiązaniu e-commerce dla sklepu internetowego. Dlaczego zdecydowałaś się na założenie gotowego e-sklepu na Sky-Shop.pl?

Dla mnie najważniejsze jest to, aby sklep dobrze funkcjonował, posiadał nowoczesne rozwiązania i był prosty w obsłudze. Dlatego zebrałam w sieci opinie na temat różnych platform, które oferują tego typu narzędzia i Sky-Shop.pl okazał się idealnym wyborem. Nigdy nie prowadziłam sklepu internetowego i ważne dla mnie było to, aby mieć wsparcie techniczne. I w tej materii nie zawiodłam się, bo ilekroć potrzebuję pomocy, ta jest natychmiastowa.

 

Jakie cechy platformy sklepowej doceniasz najbardziej?

Chyba to, że w prosty sposób mogę poszaleć z wyglądem witryny sklepu. Jak już wcześniej wspomniałam klient powinien czuć się w sklepie komfortowo, mieć dostęp do dobrego produktu w ciekawym miejscu. Inne funkcje sklepu również działają bez zarzutu. Mogłam również uruchomić system szybkich płatności SKY-PAY z niewielką prowizją. Ważna jest dla nas dobrze zaplanowana architektura informacji i minimalne działania jakie musi podjąć klient, aby dokonać zakupu, np. bez konieczności zakładania konta itd.

Wiem, że duży nacisk położyłaś na stworzenie atrakcyjnej oprawy wizualnej sklepu. Czy dlatego postanowiłaś zamówić indywidualny projekt graficzny w Sky-Shop.pl?

Tak. Bycie „byle jakim” nas nie obchodzi. Chcemy się wyróżniać. I robić to z klasą, ale bez zbędnej kokieterii. Ważne jest dla nas to, aby zaproponować klientowi sklep posiadający niebanalny design.

Jakie elementy grafiki były dla Ciebie najważniejsze w indywidualnym projekcie?

Cały układ graficzny jest tak naprawdę prosty, a jednocześnie są tam wszystkie elementy, które być powinny. Ważne dla mnie było to, aby indywidualny sklep internetowy był dostosowany do urządzeń mobilnych co jest kluczowe w dzisiejszych czasach.

A nasza Obsługa Klienta była pomocna w czasie konfiguracji sklepu i przygotowywania grafiki?

Nie mam tutaj żadnych zastrzeżeń. Nie było pytania, które zostałoby bez odpowiedzi.

 

Powiedz mi jeszcze, jak długo przygotowywałaś sklep internetowy MOKKO.com.pl do sprzedaży?

To był dość złożony proces i wymaga jeszcze wiele zaangażowania, ale dzięki naprawdę dobrej współpracy poszło sprawnie i szybko. Na samo wdrożenie projektu (przedstawienie projektu i wdrożenie do sklepu – dopisał Sky-Shop.pl)  czekałam około 3 tygodni, a później doszły jeszcze kwestie konfiguracji. Jednak obsługa platformy jest bardzo intuicyjna i można sobie z wieloma rzeczami poradzić nawet bez wsparcia technicznego.

Wróćmy na koniec jeszcze do Twojej marki. Jak wiemy, dopiero rozpoczniesz kampanię reklamowa i sprzedaż. Jakie cele chciałabyś osiągnąć?

Główny cel to rozpoznawalność marki MOKKO.com.pl. Tak, aby kojarzyła się z dobrym produktem, przyjazną i fachową obsługą i sklepem, w którym robi się zakupy z wielką przyjemnością.

 

Czego Ci życzyć w branży e-commerce?

Najbardziej zadowolenia ze strony klientów!

Dziękuję za rozmowę!

5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR