Sky-Shop Blog Dropshipping Start w dropshippingu Hurtownie dropshipping – o co pytać przed nawiązaniem współpracy?

Hurtownie dropshipping – o co pytać przed nawiązaniem współpracy?

Dropshipping
7 min

Dropshipping jest najłatwiejszym i najtańszym sposobem na rozpoczęcie prowadzenia sklepu internetowego. Współpraca z hurtownią dostarczającą towar bezpośrednio do klientów pozwala uniknąć kosztów związanych z najmem magazynu, a także zaoszczędzić czas przeznaczany na pakowanie oraz wysyłkę produktów.

Wygoda i niskie koszty rozpoczęcia działalności sprawiają, że dropshipping zyskuje na popularności. Jeśli zastanawiasz się jak zacząć współpracę z hurtownią dropshipping to sprawdź, o co pytać w hurtowni przed nawiązaniem współpracy!

1. Czy możliwe jest uzyskanie rabatu w hurtowni?

Wiele hurtowni jest skłonnych do przygotowania specjalnych rabatów dla swoich kontrahentów. Już na początku warto dopytać, czy istnieje możliwość uzyskania niższej ceny w przypadku wygenerowania dużego obrotu.

2. Warunki zwrotów i reklamacji w hurtowni dropshipping

Zanim zaczniesz korzystać z usługi dropshippingu, ustał z hurtownią warunki zwrotów i reklamacji, żeby móc przekazywać klientom rzetelne informacje.

  • Zwroty do hurtowni w dropshippingu – nie są możliwe. Niektóre hurtownie stosują ułatwienia dla sprzedających. Istnieje wtedy możliwość zwrotu towaru do hurtowni i wysłanie go do kolejnej osoby, która zakupi go w Twoim sklepie. W takim modelu najczęściej gotówka nie zostaje zwrócona na Twoje konto, ponieważ hurtownia zatrzymuje określoną kwotę na poczet przyszłych zamówień. Jeśli hurtownia nie prowadzi takiego działania, konieczne jest magazynowanie produktów pochodzących ze zwrotów u siebie. Z tego względu warto mieć choćby niewielką przestrzeń, na której można przechowywać towar w razie jego zwrotu, zwłaszcza jeśli prowadzisz sprzedaż produktów wielkogabarytowych.
  • Reklamacje – zdecydowana większość hurtowni przyjmuje reklamacje towarów, jednakże szczegóły należy ustalać indywidualnie z każdą z nich.

3. Czy mogę otrzymać kredyt kupiecki?

Kredyt kupiecki pozwala na odroczenie płatności za towary, które zostały wysłane do Twojego klienta. Zobowiązanie wobec hurtowni pozwala utrzymać stałość wysyłki poszczególnych produktów bez konieczności posiadania dużego wkładu własnego. Stanowi niezwykle korzystne rozwiązanie ze względu na fakt, że udzielany jest bezpłatnie, bez odsetek i kosztów obsługi.

Dowiedz się więcej: Dobra hurtownia dropshippingowa, czyli jaka?

Wiele hurtowni stosuje wydłużone terminy płatności w celu nawiązania dobrych relacji z kontrahentem i zatrzymania go u siebie. Nie jest to jednak rozwiązanie przeznaczone dla wszystkich. Każdy z podmiotów ma własną politykę udzielania kredytów kupieckich, która niejednokrotnie dobierana jest indywidualnie – zgodnie ze zdolnością kredytową i wiarygodnością poszczególnych sklepów internetowych. Do czynników mających największy wpływ na jego przyznanie należą:

  • dotychczasowe, terminowe wpłaty,
  • długość współpracy,
  • wielkość obrotu w hurtowni.

Zabezpieczenie kredytu zależne jest od ustaleń pomiędzy sklepem internetowym i hurtownią. Pojawiające się rozwiązania to m.in.: jego ubezpieczenie oraz skonto, polegające na obniżeniu ceny za towary, które zostały opłacone w szybkim tempie.

Na skróty

Postaw na dropshipping ze Sky-Shop!

  • Wybierz oprogramowanie Sky-Shop.pl i korzystaj z nielimitowanego wsparcia
  • Wybierz hurtownię z listy zintegrowanych hurtowni lub zintegruj bezpłatnie nowego dostawcę
  • Sprzedawaj i oszczędzaj czas dzięki zaawansowanym funkcjom do dropshippingu!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

4. Z usług jakich kurierów będę korzystał?

Hurtownie oferujące dropshipping często korzystają z własnych kurierów bądź firm, z którymi współpracują. Początkowe ustalenia powinny zawierać zasady wysyłki do kupujących. Upewnij się w kwestiach:

  • kosztów wysyłki kurierskiej do klientów,
  • firm, z których usług korzysta hurtownia,
  • możliwości wysyłki innym, wybranym przez siebie kurierem.

5. Czy hurtownia dropshipping wysyła paczki Allegro Smart?

Program Allegro Smart jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, zachęcających klientów do zakupu. Prowadząc dropshipping na Allegro możesz brać udział w programie. Wystarczy, że hurtownia umożliwi Ci użycie wygenerowanych w ramach Smart! etykiet. Zapytaj o:

  • możliwość użycia etykiety Smart! oraz ewentualne dopłaty z tym związane,
  • inne udogodnienia.

Zobacz: Wszystko, co musisz wiedzieć o Allegro Smart.

6. Czy możliwe jest przyśpieszenie wysyłki towaru do klienta?

Przyśpieszenie wysyłki towaru do klienta jest udogodnieniem, z którego przyjdzie Ci często korzystać. Niektóre podmioty są skłonne wydać wybrane produkty jeszcze przed zaksięgowaniem wpłaty na koncie. Odbywa się to na podstawie przesłanego potwierdzenia przelewu.

7. Czy istnieje możliwość wysyłki za granicę i pobraniowej w dropshippingu?

Prowadzenie wysyłek zagranicznych i pobraniowych stanowi jedną z części polityki danej hurtowni. Jest kwestią indywidualną, zależną od dostępnych dla personelu możliwości. Przed rozpoczęciem współpracy należy określić warunki różnorakich wysyłek (zwłaszcza koszt, czas i przebieg dostawy), tak by móc zaoferować swoim klientom jak najszerszy wachlarz możliwości i rzetelne informacje dotyczące przewidywanego kosztu dostawy.

Co w sytuacji, gdy hurtownia nie prowadzi wysyłek pobraniowych lub zagranicznych? Nic straconego! Wyślij własną etykietę kurierską! Niektóre hurtownie dropshippingowe pobierają opłatę za używanie własnych etykiet kurierskich (zwykle rzędu 2-3 złotych od każdej nadanej w ten sposób przesyłki).

8. Jaki cennik mnie obowiązuje i jakie dodatkowe rabaty mogę uzyskać?

Warto zwrócić uwagę na fakt, że ceny produktów dla poszczególnych sklepów internetowych mogą się różnić. W rezultacie warto przedstawiać siebie jako wartościowego kontrahenta, który zapewni zwiększoną ilość zleceń przez długi czas. Generując duże obroty możesz liczyć nie tylko na obniżkę ceny poszczególnych produktów, ale także niższe koszty przesyłek, dłuższy czas odroczenia płatności lub inne udogodnienia.

9. Czy można zarezerwować produkty w hurtowni dropshippingowej?

Jednym ze znaków, że wysoki sezon sprzedażowy trwa w najlepsze są braki produktów, które chcą kupować klienci. Sprzedawcy, którzy nimi dysponują zyskują ogromną przewagę nad konkurencją, ponieważ:

  • ich sklepy internetowe są jednym z niewielu miejsc, gdzie można kupić towar,
  • niewielka konkurencja jest doskonałą okazją do podniesienia cen i zwiększenia swojego zarobku.

Jednym z najbardziej szkodliwych mitów jest twierdzenie, że sprzedawcom dropshippingowym zawsze brakuje towaru wtedy, gdy jest na niego największy popyt. Błędne przekonanie zrodziło się ze świadomości, że z magazynu hurtowni korzysta wiele sklepów internetowych. I choć nie sposób temu zaprzeczyć, mamy dla Ciebie rozwiązanie!

Zapytaj w hurtowni dropshippingowej o możliwość zarezerwowania towaru dla Twojego sklepu!

👉 Zapoznaj się z 30 najczęściej zadawanymi pytaniami o dropshipping i rozwiej swoje wszystkie wątpliwości!

Możliwość udostępniana jest zazwyczaj przez dużych kontrahentów, którzy na kilka miesięcy przez pikiem sprzedażowym chętnie przyjmują rezerwacje na produkty – tak, by mogli zamówić je u producenta. Tworząc takie zamówienie, masz pewność, że nie zabraknie produktów dla klientów, a Twoje zarobki wzrosną!

Testuj wszystkie funkcje oprogramowania platformy do dropshippingu Sky-Shop bezpłatnie przez 14 dni!

4.95 avg. rating (98% score) - 20 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.