Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Jak prowadzić sklep internetowy? 5 skutecznych rad

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko przyjemność, ale i ciężka praca, o czym pewnie nieraz się przekonasz. Jednak zadbanie o najważniejsze wartości Internautów przyczyni się do większej efektywności e-biznesu i pozwoli Ci generować lepsze zyski. Przedstawimy 5 sprawdzonych rad w prowadzenie sprzedającego sklepu internetowego. Już dziś sięgnij po sukces!

1. Zadbaj o niskie koszty dostawy

Klienci często decydują się na zakupy w konkretnym sklepie internetowym, zamiast w konkurencyjnej witrynie, właśnie ze względu na niskie koszty dostawy. Dlatego wynegocjuj jak najlepsze warunki z firmami kurierskimi.

Jeżeli jest taka możliwość, to zaproponuj odbiorcom jedną darmową formę wysyłki, chociażby list polecony priorytetowy. Klienci z pewnością to docenią. Możesz również wybrać darmowy dzień wysyłki lub ogłosić bezpłatną dostawę na niektóre produkty czy powyżej określonej kwoty zakupów.

wysyłka niska

Źródło: http://www.adkosmetyki.pl

Warto również wspomnieć, że e-konsumenci zwracają uwagę na czas wysyłki. Dlatego postaraj się szybko zrealizować zamówienie i dostarczyć produkt do Klienta w jak najkrótszym czasie.

Zaproponuj także różne formy wysyłki. Klienci lubią indywidualnie wybierać metodę dostarczenia towarów ze sklepu internetowego, więc daj im taką możliwość 🙂

2. Postaw na profesjonalną Obsługę Klienta

Konsumenci wracają do sklepów internetowych, z którymi mają dobre skojarzenia. Pozytywny wizerunek e-biznesu zbudujesz poprzez profesjonalną Obsługę Klienta. Bądź ekspertem w swojej branży, służącym radą w godzinach funkcjonowania e-sklepu.

Dzięki temu odbiorca może stać się Twoim lojalnym Klientem. Skutkuje to również polecaniem Twojego sklepu internetowego na portalach, forach branżowych czy wśród znajomych i przyjaciół. Pamiętaj, że ludzie liczą się z opiniami innych.

3. Przygotuj atrakcyjne promocje i oferty specjalne

Konsumenci w czasie zakupów internetowych zwracają uwagę na ceny. To prawdziwi łowcy okazji, którzy przeglądają sklepy internetowe w poszukiwaniu najlepszych ofert. W związku z tym przygotuj atrakcyjne promocje w swoim sklepie internetowym. Poinformuj o rabatach w swoich kanałach, chociażby w social mediach.

Źródło: Facebook

Źródło: Facebook

Możesz również przygotować ofertę specjalną dla stałych Klientów i rozesłać ją w Newsletterze. Opcji jest naprawdę wiele. Najważniejsze to przyciągnąć odbiorcę do Twojego sklepu internetowego i zmotywować go do finalizacji transakcji.

4. Zaprojektuj łatwy proces składania zamówienia

Skomplikowany proces składania zamówienia jest częstym powodem porzuconych koszyków w sklepie internetowym. Dlatego zadbaj o jego przystępność. Odbiorca powinien móc zrobić zakupy w witrynie bez zakładania konta.

Najlepiej, aby podstrony składania zamówienia były ponumerowane, a cały proces zamknięty był w kilku krokach. Poproś także Klienta o podanie tylko niezbędnych danych.

Takie działania dadzą Ci pewność, że Internauta się nie znudzi i będzie czuł się bezpiecznie w e-sklepie. Ponadto Twoją wiarygodność zbuduje posiadanie certyfikatu SSL.

W Sky-Shop.pl przygotowaliśmy przyjazny dla użytkowników proces składania zamówienia. Natomiast przedsiębiorca może monitować porzucone koszyki w panelu sklepu internetowego.

5. Pokaż swoją ofertę w porównywarkach cen

Konsumenci mają coraz większe kompetencje informatyczne i są świadomi procesów rządzących Internetem. Nie jest dla nich problemem śledzenie ofert w porównywarkach cen, a wręcz często to robią!

Jeśli chcesz być widoczny w sieci i generować ruch w sklepie internetowym, musisz zaprezentować swoje produkty w porównywarkach cen. Masz do wyboru różne serwisy, jednak najpopularniejszym tego typu marketplacem w Polsce jest Ceno.

Listę integracji z porównywarkami cen i opinii w Sky-Shop.pl znajdziesz TUTAJ.

5 powyższych rad związanych z prowadzeniem sklepu internetowego to tak naprawdę podstawy e-commerce. Wprowadź je do swojego e-biznesu i obserwuj efekty!


Projektowanie sklepu internetowego

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR