Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds: marketingu i PR
wzrost

Jak rozwijać sklep internetowy i zwiększać sprzedaż?

Chcesz, aby Twój sklep internetowy przynosił zyski? W takim razie musisz rozwijać bazę produktową. Odpowiadanie na potrzeby rynku i oczekiwania Klientów jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu w e-commerce. Poznaj tajniki rozwoju e-biznesu!

1. Kontroluj bazę produktową

Niezależnie od tego czy importujesz towary od producenta czy hurtowni, powinieneś ciągle szukać nowych produktów. Niektóre produkty przestają być wytwarzane lub stają się trudno dostępne. Natomiast na inne kończy się zapotrzebowanie.

Dlatego cały czas powinieneś monitorować statystyki sprzedaży oraz być w kontakcie z dostawcami. Podejmuj świadome decyzje – rezygnuj z nierentownego asortymentu i inwestuj w nowy.

Złote produkty:

Kieruj się zasadą złotych produktów tj: musisz szukać pojedynczych produktów na których możesz mieć wysoką marżę. Nie sztuką jest wprowadzić do sklepu 100 czy 1000 byle jakich produktów z hurtowni. Sztuką jest wyselekcjonować 10 perełek które będą się bardzo dobrze sprzedawały i przynosiły jednocześnie wysoki zysk.

2. Selekcjonuj dostawców

Teoretycznie im więcej produktów w sklepie internetowym, tym lepiej. Prawdą jest, że jeżeli masz szeroką ofertę i trafiasz w gust odbiorców, to generujesz zyski.

Gorzej jeżeli, wybierasz na oślep. Co z tego, że zaimportujesz 100 tys. produktów z hurtowni, jeśli nie ma na nie popytu? Takie działania nie prowadzą do wysokiej sprzedaży, a raczej do upadłości e-biznesu.

Dlatego dobieraj dostawców na podstawie systemu korzyści. Rób selekcję! Decyduj się tylko na współpracę z tymi, którzy przyniosą Ci realne zyski. Integruj się z hurtownią dopiero gdy wiesz, że jej produkty pasują do Twojego sklepu i odpowiadają na potrzeby Klientów.

Zwracaj też uwagę na ceny asortymentu, tak aby nie przepłacać.

3. Podążaj za trendami

Niekiedy w społeczeństwie pojawia się „bum” na określone gadżety. Warto jest iść tropem trendów i pożądanych towarów w Twojej grupie docelowej. Nawet gdy minie moda na określone dobra, to zyski zostaną, a w głowach konsumentów Twój e-sklep zapisze się jako atrakcyjna witryna.

4. Aktualizuj informacje na stronie sklepu

Konsumenci zniechęcają się do sklepu internetowego, jeśli widzą nieaktualną zawartość. Dbaj o swój pozytywny wizerunek i aktualizuj informacje na bieżąco!

Jeżeli już nie sprzedajesz jakiegoś towaru, to usuń go z witryny. Natomiast jeśli produkt chwilowo nie jest dostępny, to napisz o tym. Nie dopuszczalne jest wręcz, aby na stronie sklepu wisiał baner z nieaktualną promocją. Potencjalny Klient porówna ceny, stwierdzi, że jesteś nierzetelny i złoży zamówienie gdzie indziej.

Dlatego kontroluj treści oraz informuj na bieżąco o nowościach i wyprzedażach, nawet w paru krótkich i chwytliwych zdaniach.

Pozornie powyższe wskazówki są oczywiste. Jednak wielu przedsiębiorców o nich zapomina. Nie bądź jednym z nich! Dbaj o rozwój swojej bazy produktowej i sklepu internetowego. Przecież działasz na platformie sklepowej Sky-Shop.pl, stać Cię na sukces!

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds: marketingu i PR