Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu

Jak zarobić na sklepie internetowym?

Myślałeś nad założeniem e-sklepu latami, w końcu postanowiłeś by Twoje pragnienia ujrzały światło dzienne. Wybrałeś branżę, nazwę oraz oprogramowanie, na którym będzie działać Twój sklep internetowy. Twoje produkty trafiły do przeglądarki. Wydawać mogłoby się, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Jednak rodzi się pytanie – co zrobić by zacząć zarabiać na sklepie internetowym? O tym, jakie występują sposoby na wzrost zysku, przeczytacie poniżej.

 

Zaufanie konsumentów kluczem do sukcesu

Prowadzenie sklepu internetowego może okazać się strzałem w 10-kę, co więcej – może na nas całkiem nieźle zarobić. Jak to zrobić – wzbudź zaufanie ze strony klientów! Jakie elementy mogą Ci w tym pomóc?

Poinformuj o firmie

Przeprowadzone przez Econsultancy badania pokazały, że aż 46% z 2,000 ankietowanych klientów z Wielkiej Brytanii kupuje tylko na stronach z widocznie zamieszczonym danymi kontaktowymi.

Klienci boją się, że zostaną oszukani, a prawdziwy, fizyczny adres, e-mail i telefon kontaktowy powodują, że ich zaufanie wzrasta.

 

Przedstaw swoją ofertę

Konsument trafił na Twoją stronę, bo szukał produktu lub usługi z kategorii, który oferuje Twoja branża. Dodanie informacji dotyczącej Twojej oferty w taki sposób, by klient miał jasno określone co sprzedajesz i jakie korzyści płyną z zakupu Twoich propozycji pozytywnie wpływa na Twój wizerunek.

 

Udostępnij cennik

Potencjalni klienci szukają informacji o cenach produktów lub usług. Dzięki temu mogą porównać oferty różnych firm zanim skontaktują się z nimi i podejmą decyzję zakupową. Jeśli Twoje ceny są wyjątkowo niskie, klienci mogą mieć podejrzenia, co do jakości oferowanych produktów lub usług. Natomiast zbyt wysokie ceny mogą odstraszyć potencjalnych klientów. Dlatego zachowaj umiar i znajdź złoty środek – klienci to docenią.

 

Pochwal się znakami jakości i certyfikatami

Ten element jest szczególnie ważny w przypadku stron firmowych promujących produkty o znaczącej wartości lub usługi obarczone pewnym ryzykiem. Znaki jakości wykonania produktu oraz certyfikaty potwierdzające kompetencje firmy w danej dziedzinie, zmniejszają obawy klientów. Jeśli możesz pochwalić się oficjalnym znakiem jakości, koniecznie zamieść go na swojej stronie firmowej.

 

Powiedz o swoich nagrodach i wyróżnieniach

Jak przekonać odwiedzającego stronę, że jesteś dobry w tym, co robisz? Pochwal się nagrodami i wyróżnieniami, które zdobyłeś. Oczywiście pamiętaj, żeby potwierdzały one jakość oferowanych na stronie firmowej produktów lub świadczonych usług. Tego typu informacje uwiarygodnią Twój biznes w oczach potencjalnych klientów.

 

Przedstaw partnerów i klientów

Zamieszczając na stronie internetowej logotypy firm, z którymi współpracujesz lub które są Twoimi klientami, potwierdzasz swoją rzetelność. Dla potencjalnych klientów to dowód słuszności, że warto iść w ślady innych firmy.

 

Daj się ocenić innym

Jeśli masz możliwość udostępnienia na stronie Twojego sklepu internetowego referencji jakie pozyskałeś w wyniku transakcji- koniecznie to zrób. Mnogość pozytywnych opinii wpłynie na wiarygodność Twojej działalności.

 

Stwórz bloga

Prowadzisz e-sklep z kosmetykami, artykułami RTV AGD czy zabawkami? Działasz w branży, w której czujesz się ekspertem? Załóż bloga, w którym będziesz systematycznie dzielić się swoją wiedzą czy przemyśleniami.

 

Pokaż się w social mediach

Social media to świetne rozwiązanie dla tych z Was, którzy nie chcą zakładać bloga. Media te będą również idealnym uzupełnieniem dla przedsiębiorców, którzy rozpoczęli już wrzucać swoje artykuły do sieci. Pomagają one w przedstawianiu aktualności, które pojawiają się w firmie. Umożliwiają one pokazanie „ludzkiej twarzy” Twojej e-działalności.

Wstawiaj zdjęcia

Rodzaj zamieszczanych zdjęć na stronie firmowej zależy od rodzaju działalności. Jeśli masz taką możliwość, pokaż zdjęcia sprzedawanych produktów, portfolio prac, wizualizacje zrealizowanych usług, zdjęcia pracowników lub wnętrza siedziby firmy. Odpowiednio dobrane zdjęcia mogą wpłynąć na wzrost zaufania klientów odwiedzających stronę firmy.

 

Ile zarobisz na e-działalności?

Zarobki z tytułu prowadzonego sklepu internetowego, zależne są w dużej mierze nie tyle od naszego produktu, co od tego jak dobrze nasza witryna sklepowa jest rozreklamowana w sieci. W końcu, reklama jest dźwignią handlu. Istotne jest również pozycjonowanie naszego sklepu internetowego. Szczegóły [TUTAJ].

W większości przypadków użytkownicy, którzy trafiają na witrynę i znajdują interesujące ich przedmioty, nie tracą czasu na szukanie alternatywy tylko dokonują zakupu właśnie na tej stronie. Wniosek:  im łatwiej będzie można dostać się do Twojego sklepu internetowego, tym większe zyski osiągniesz!

 

Podsumowanie

To, ile możesz zarobić na prowadzeniu sklepu internetowego nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Początki działalności nie będą przynosić ogromnych plonów jednak po jakimś czasie zyski będą rosnąć. Zależnie od produktów, które chcemy sprzedawać możemy zarobić od kilku do kilkuset tysięcy złotych miesięcznie. Ważne jest, aby produkt był interesujący. Pamiętaj o zastosowaniu elementów, które wpłyną na wiarygodność Twojej e-firmy, a co za tym idzie – zwiększą zysk.

 

Przewagą sklepu internetowego jest to, że nie wymaga takich kosztów jak sklep stacjonarny – to dla Ciebie ogromna oszczędność.

 

5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu