Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
wielkanoc

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym podczas Wielkanocy?

Do Świąt Wielkanocnych zostało jeszcze trochę czasu, ale w e-biznesie święta już się zaczęły. Nic dziwnego, to kolejna okazja do zwiększenia sprzedaży w sklepach internetowych. W tym artykule poznasz sposoby, które pomogą Tobie wykorzystać potencjał tego okresu.

Bazując na przykładzie najlepiej prosperujących sklepów internetowych, działania promocyjno-marketingowe związane ze startem sprzedaży wielkanocnej powinno rozpocząć się maksymalnie 2 tygodnie przed świętami. W tym okresie nasze myśli skupione są na porządkach w domu oraz uzupełnianiu lodówki o niezbędne produkty do świątecznych potraw. Każda z tych okazji jest dobrym pretekstem, aby przekazać potencjalnym nabywcom komunikat: wiemy, że jesteś zapracowany, dlatego robimy coś, żeby ci pomóc.

 

4 sposoby na zwiększenie sprzedaży podczas Wielkanocy

Poniżej przedstawiliśmy kilka działań, dzięki którym z pewnością odnotujesz większy zysk. Do dzieła!

wielkanoc

Ulepsz swój sklep internetowy

Nawet drobna zmiana potrafi skutecznie wprawić klientów w zakupowy nastrój. Pomóc może już dodanie zaledwie kilku zdjęć, które charakterystyczne będą dla nadchodzącego okresu. Jednak jeśli chcesz zrobić coś mniej szablonowego, możesz zorganizować w swojej witrynie poszukiwanie pisanek. Sposób ten ciekawie przedstawia przygotowane wcześniej dla klientów rabaty. Największą zaletą jest jednak to, że klient musi „zwiedzić” cały sklep internetowy w celu znalezienia pisanki — spowoduje to, że odwiedzi nawet te strony, które w innym przypadku mógłby pominąć. Kiedy klientowi uda się znaleźć komplet, zostaje nagrodzony w postaci kodu rabatowego.

Inny pomysł, a równie niebanalny ma aktualnie Tesco. Na stronie głównej sklepu internetowego widnieją trzy banery, które po określonym czasie zmieniają się kolejno. Oprócz atrakcyjnych zniżek  e-sklep przygotował również przepisy, które mogą być dla nas inspiracją podczas przygotowań do celebrowania Wielkanocy.

promocja sklepu na Wielkanoc

reklama produktów na Wielkanocreklama Wielkanoc

 

Zsynchronizuj kampanie w mediach społecznościowych

Jeśli chcesz stworzyć kompletną i skuteczną kampanię, nie możesz pominąć mediów społecznościowych – to zawsze stanowi zgrany duet. Precyzując, spróbuj zsynchronizować strony i wpisy w mediach społecznościowych, tak by komponowały się z tematyką witryny. Jeśli organizacja poszukiwania pisanek w witrynie okazuje się zbyt skomplikowana, prościej można je „ukryć” w postach w mediach społecznościowych.

Pamiętaj, by regularnie przypominać klientom o konkursie – dzięki temu będą stale śledzić Twoje posty. Dodaj także parę ładnych zdjęć produktów, które chcesz wypromować. Załącz swoje hashtagi oraz wspomnij o wszystkich wyprzedażach i kodach rabatowych. Dobra kampania w mediach społecznościowych powinna mieć swój styl, dlatego nie bój się być kreatywnym!

 

Zorganizuj konkurs

Jedynie z użyciem mediów społecznościowych klienci, również potencjalni, mogą bezpośrednio i publicznie wchodzić w interakcje z kampanią. Właśnie z tego powodu organizacja konkursu może okazać się doskonałym sposobem na zainspirowanie grupy docelowej do działania. Poszukiwanie pisanek czy też konkurs na podpis pod opublikowanym zdjęciem — każde tego typu urozmaicenie jest szansą na nawiązanie relacji pomiędzy sklepem internetowym, a odbiorcami. Pamiętaj tylko, by odpowiednio ten konkurs zareklamować we wszystkich wspomnianych kanałach. Dzięki temu dodatkowo wzbogacisz się o kilku obserwujących!

 

Wyświetl płatne reklamy

Media społecznościowe mają ogromną moc, jednak by efekty były bardziej odczuwalne, poszerz działania o płatne reklamy. Możesz precyzyjnie określić grupę docelową konsumentów, jednocześnie koncentrując się na motywie kampanii – w tym przypadku Wielkanocy. Stwórz reklamę, określ budżet i regularnie sprawdzaj wyniki. W dalszej kolejności skup się na optymalizacji. Warto wziąć pod uwagę, by tę strategię stosować także poza okresem świątecznym.

Jeśli chcesz poznać szerzej temat płatnych metod promowania sklepu internetowego zapraszamy [TUTAJ].

 

Odważ się być kreatywnym

Jeśli jednak nie uda Ci się wymyślić nic oryginalnego, to pamiętaj o tym, aby:

  • banery z ofertą wielkanocną były czytelne i graficznie atrakcyjne,
  • była możliwość przejścia do oferty wielkanocnej nie tylko z poziomu banera, który ma zmieniające się elementy,
  • postarać się stworzyć świąteczny klimat,
  • pomyśleć szeroko o tym, co można sprzedać przy okazji świąt.

 

Podsumowanie

Okres przedświąteczny to świetna okazja, by odnotować w Twoim sklepie internetowym rekordowe zyski – także podczas Wielkanocy. Ważne jest by podjąć takie działania, które wczują nabywcę w ten świąteczny klimat. Możesz zatem odświeżyć swoją witrynę, wzbogacając ją o charakterystyczne elementy w postaci pisanek czy wiosennych kwiatów oraz dodawać cyklicznie posty w mediach społecznościowych, które będą spójne ze stroną główną e-sklepu. Świetnym pomysłem będzie także zorganizowanie konkursu, które zaangażują Twoich klientów. Zachęcamy także do inwestycji w płatne reklamy, które spotęgują przygotowaną kampanię.

Dla tych, którzy są wyjątkowo głodni wiedzy oraz porad zachęcamy do dodania się do naszej grupy wsparcia [W TYM MIEJSCU].

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu