Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Jakie zmiany czekają na e-sprzedawców w Zakupach Google?

Od 14 lutego 2017 roku w polskim Google Shopping e-sprzedawcy będą musieli wprowadzać dla większości towarów unikalne identyfikatory produktów – GTIN. Jeżeli nie zastosujesz się do nowych wymagań, Twoje produkty zostaną odrzucone i tym samym nie będą promowane. Dlatego już dzisiaj powinieneś uzupełnić parametry swojego asortymentu. Na szczęście platforma sklepowa Sky-Shop.pl od dawna jest już gotowa na wszelkie zmiany Google.


Jak zapewne wiesz, Zakupy Google – Google Shopping – to wielki, odpłatny marketplace, funkcjonujący w podobny sposób jak porównywarki cenowe. Jak to działa? Odbiorca wpisuje w wyszukiwarkę Google daną frazę, np. czarna sukienka. Następnie przechodzi do zakładki Zakupy gdzie, zapoznaje się z pasującymi do frazy produktami ze sklepów internetowych i innych portalów e-commerce.

google shopping

System ten w oczywisty sposób powiązany jest z kampaniami AdWords. Stąd wynika też prosty wniosek: jeśli nie dostosujesz się do nowych wymagań, Twoje produkty nie tylko zostaną odrzucone i nie będą pokazane w Zakupach Google, ale również nie będziesz miał możliwości prowadzenia kampanii AdWords. Dlatego powinieneś jak najszybciej wprowadzić atrybuty GTIN.

Co to jest GTIN?

Rozwinięciem skrótu GTIN jest Global Trade Item Number (Globalny Numer Jednostki Handlowej). Jest to unikalny numer towaru, kod kreskowy, nadawany przez producenta. Dlatego GTIN zazwyczaj posiadają nowe rzeczy sprowadzane z hurtowni.

Są różne rodzaje GTIN, które decydują o długości kodu. W Europie występuje kod EAN, składający się z 13 cyfr. Natomiast w przypadku książek występuje ogólnoświatowy numer ISBN, który od 2007 roku również ma 13 cyfr.

Jak uzupełnić GTIN?

Ten kod kreskowy znajdziesz na opakowaniu towaru lub na okładce książki. O to przykładowy numer EAN lub ISBN:

Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/6219078

Powinieneś wpisać znaleziony numer w parametrach produktu. Na platformie Sky-Shop.pl zrobisz to z poziomu panelu administracyjnego sklepu internetowego. Wystarczy, że klikniesz na wybrany przez siebie przedmiot na liście, a następnie w odpowiedniej rubryce wpiszesz kod EAN lub numer ISBN dla książek.

EAN

W Sky-Shop.pl opisana funkcjonalność dostępna jest praktycznie od początku istnienia oprogramowania. Dla nas to żadna nowość, że atrybuty GTIN poprawiają jakość reklam i konwersję kampanii.

Jesteśmy świadomi, że kody kreskowe można wykorzystywać do lepszej identyfikacji produktów nie tylko w Google Shopping, ale i w innych kanałach chociażby porównywarkach cen. Atrybuty GTIN oraz marki producentów pozwalają klientom na szybsze i skuteczniejsze odnalezienie pożądanych przedmiotów.

W Sky-Shop.pl daliśmy również użytkownikom możliwość sprzedawania w dowolnej jednostce miar, co sprawia, że na naszej platformie możesz handlować niemal wszystkim i wszędzie.

UWAGA! 

Nie wpisuj GTIN w skrócie oraz nie wymyślaj go!

Czy wszystkie produkty mają GTIN?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: NIE. Gdy produkt nie ma kodu kreskowego, powinieneś uzupełnić parametry o nazwę producenta. Jest to kolejny cenny atrybut dla Google. Jakie przedmioty mogą nie mieć GTIN? Przykłady podaje support Google.

bez GTIN

Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/160161?hl=pl

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kodów GTIN? W takim razie zajrzyj TUTAJ.

Śpiesz się! Nowe wymagania wchodzą w życie już 14 lutego! Wprowadź kody EAN lub ISBN i ciesz się wysoką pozycją w Google Shopping oraz skutecznie zarządzaj kampanii AdWords!

PAMIĘTAJ!

W Sky-Shop.pl możesz zintegrować swój sklep internetowy z Google Shopping w cenie abonamentu!

5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR