Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Kalkulator opłat Allegro

Od niedawna Allegro intensywnie wprowadza zmiany w cennikach. Dotyczą one chociażby nowych stawek za promowanie oferty czy wzrostu prowizji od sprzedaży. Ile w takim razie zapłacisz za handel na Allegro? Dzisiaj możesz to sprawdzić w kalkulatorze opłat Allegro, a na temat zmian na tym portalu handlowym przeczytasz w naszym artykule.

Jak działa kalkulator opłat Allegro?

Jeśli chcesz szybko sprawdzić koszty, które poniesiesz za sprzedaż produktu na Allegro, to skorzystaj z kalkulatora opłat. Narzędzie to stworzone jest na bazie aktualnych cenników, które uwaga czasami zmieniają się nawet raz w miesiącu. Zastanówmy się więc, jak działa kalkulator opłat Allegro.

W pierwszej kolejności wybierasz oczywiście kategorię, do jakiej należą sprzedawane przez Ciebie produkty. Następnie dodajesz cenę asortymentu i liczbę wystawionych przedmiotów. Ustalasz również prawdopodobną ilość zamówionych produktów.

Powinieneś też wybrać czas trwania oferty, a na koniec możesz wyszczególnić opcję promowania. Co dalej? Gdy uzupełnisz wszystkie pola, kalkulator opłat Allegro obliczy prowizję od sprzedaży oraz procentowy udział opłat w stosunku do wartości sprzedanych produktów.

Więcej na temat kalkulatora opłat Allegro dowiesz się TUTAJ, a pełne możliwości rozwiązania sprawdzisz w Moje Allegro, zakładce Usługi dla Sprzedających.

W niektórych kategoriach narzędzie wykaże również wysokość opłaty za wystawienie przedmiotu, jednak już wkrótce koszty te mogą całkowicie zniknąć. Allegro uważa, iż jest to duże udogodnienie dla sprzedawców, jednak oni narzekają na podniesienie prowizji od sprzedaży.

Zmiany w cennikach na Allegro

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Allegro wprowadziło wiele kontrowersyjnych (dla sprzedawców) zmian, m.in. nowa prezentacja oferty, inne szablony, modyfikacje w systemie komentarzy czy odmienna forma prezentacji warunków sprzedaży.

W lipcu z kolei Allegro poinformowało o aktualizacji zasad naliczania opłat i prowizji. Zmiany te spowodowały wyższe ceny promowania oferty (wyróżnienie), co bardzo nie spodobało się zawodowym handlarzom.

Irytacja sięgnęła zenitu, gdy Allegro wróciło do ustalania w niektórych kategoriach stałej prowizji od sprzedaży. Jeszcze w tym miesiącu e-przedsiębiorcy, działający w kategoriach Zdrowie i Uroda, Motoryzacja oraz Książki i Komiksy, zapłacą prowizje w wysokości 4-10 %.

Co prawda, w zamian za wyższe prowizje, portal handlowy zlikwidował opłaty za wystawianie przedmiotów, ale stawki te były o wiele niższe. Jeden z internautów napisał:

„[…] Prowizje są od dawna, ale dotąd nie były tak bezczelnie wysokie. W maju prowizje w wielu działach podniesiono w praktyce o 400-500 % (tak, czterysta- pięćset procent!) – co skutecznie wypłoszyło najlepszych sprzedawców”.

Alternatywa wobec Allegro

Jednak część e-przedsiębiorców znalazło wyjście z tej sytuacji. Jeden z nich powiedział:

„Na szczęście sprzedaż na Allegro nie jest obowiązkowa. Kiedyś przez Allegro miałem ok. 90% obrotów, rok temu 25-30 %. Dziś jest to dla mnie tylko słup ogłoszeniowy”.

Jak myślisz, co zrobił ten sprzedawca? Z pewnością otworzył sklep internetowy i zainwestował we własną markę. W takim przypadku spokojnie przenosisz klientów z portalu handlowego do swojego sklepu, reklamujesz się za pomocą innych kanałów i budujesz społeczność.

W końcu Allegro staje się jedynie „słupem ogłoszeniowym”. Sklep internetowy, który jest zintegrowany z Allegro, otworzysz na Sky-Shop.pl.

Więcej na temat dylematu: Allegro czy sklep internetowy, przeczytasz TUTAJ.


5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR