Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
pierwszy sklep online

Pierwszy sklep internetowy

Podjąłeś decyzje – „otwieram swój pierwszy sklep internetowy”, ale tak naprawdę nie wiesz o co powinieneś zadbać przed rozpoczęciem działalności? Jak zatem odpowiednio przygotować się na wejście na rynek e-commerce? Postanowiliśmy ułatwić Wam to zadanie. Poniżej zamieszczamy najważniejsze kwestie, jakie warto wziąć pod lupę.

Jak otworzyć pierwszy sklep internetowy?

Jeśli preferujesz słuchać, zachęcamy do zapoznania się z video, w którym Maciej Cebertowicz – manager Sky-Shop.pl omawia krok po kroku jak otworzyć gotowy sklep internetowy.

Zachęcamy do pobrania naszego e-booka, w którym zajdziesz zbiór informacji niezbędnych do otwarcia oraz prowadzenia sklepu internetowego [W TYM MIEJSCU].

 

Przeanalizuj rynek

Z pewnością zauważyłeś, że na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych, dlatego aby osiągnąć upragniony sukces trzeba podjąć działania, które pomogą Tobie wyróżnić się na tle innych. W tym celu, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić wnikliwą analizę firm konkurencyjnych biorąc pod uwagę kilka aspektów. Pod lupę możesz wziąć kilka czynników, na przykład: cenę, wygląd sklepu, sposób prezentacji produktów, formy promocji czy strategie przekonania klienta.

 

Nazwij swój sklep i kup domenę

Jeśli już zdecydowałeś w jakiej branży będziesz działać, to nadszedł moment na sformułowanie nazwy Twojego e-sklepu. Na tą markę będziesz pracował latami, dlatego warto poświęcić chwilę, aby była odpowiednia. Nazwa powinna nawiązywać do asortymentu sklepu internetowego, branży, do której należy bądź skojarzeń z produktami. Zadbaj także by była ona łatwa do zapamiętania przez nabywców.

Wybrałeś już znak towarowy dla Twojej internetowej działalności? Jeśli tak, to nadeszła pora na wykupienie domeny. Pamiętaj, by nie zwlekać z tym działaniem, ponieważ ktoś może Cie uprzedzić. Zadbaj o to, by element adresu internetowego brzmiał tak, jak nazwa Twojego pierwszego sklepu.

tworzenie pierwszego sklepu internetowego

 

Wybierz najlepsze oprogramowanie

Wybór skutecznego oprogramowania wpłynie na sukces Twojego pierwszego sklepu internetowego, z tego powodu poświęć chwilę, by dokonać dokładnego researchu dostępnych wariantów i wybrać najlepszą opcję. Polski rynek obfituje w platformy, na których możesz zbudować swój sklep internetowy. Niektóre z nich oferują dostęp do w pełni działającej wersji demonstracyjnej sklepu oraz panelu administracyjnego. Niejednokrotnie występuje także możliwość założenia wersji testowej sklepu.

Oprogramowanie Sky-Shop możesz sprawdzić przez 14 dni za darmo i bez zobowiązań! [TUTAJ]

Dlaczego warto przetestować Sky-Shop? Przede wszystkim panel administracyjny jest niezwykle prosty i intuicyjny w obsłudze, dlatego jeśli praca z komputerem dotąd nie była Twoją mocną stroną, u nas poradzisz sobie bez większego trudu. Ponadto znajduje się w nim system podpowiedzi, co dodatkowo ułatwia poruszanie się po nim.

Stojąc przed wyborem oprogramowania pamiętaj, aby wybrać to, które umożliwi Ci integrację z kurierami i systemami płatności, które będą wchodziły w skład abonamentu. Ułatwi Ci to znacznie zarządzanie sklepem internetowym.

 

Stwórz atrakcyjną szatę graficzną

Wybrałeś już najlepsze oprogramowanie? Jeśli tak, to przechodzimy do realizacji kolejnego kroku jakim jest stworzenie szaty graficznej. Zadbaj o to, by Twoja witryna była w głównej mierze użyteczna i przejrzysta. Masz na nią oryginalny pomysł, który wyróżni się wśród innych? Zaryzykuj! Pamiętaj, że wszystkie graficzne elementy: kolorystyka, menu, dostęp do promocji czy wiodących produktów, powinny wzbudzić chęć nabycia przez Internautę.

Chcesz oddać tą kwestię w ręce profesjonalistów? W tym przypadku możesz zamówić projekt indywidualnej szaty graficznej. Z kolei, jeśli chciałbyś skorzystać z funkcji, która jest dostępna w cenie abonamentu, skorzystaj z kreatora szablonu sklepu. Dzięki niemu w prosty i bezpłatny sposób, na podstawie dostępnych modułów, zaprojektujesz oprawę wizualną swojego pierwszego sklepu internetowego. Sam zobacz jakie to łatwe:

 

Zadbaj o spełnienie niezbędnych formalności

Zanim Twój pierwszy sklep internetowy zacznie sprzedawać zadbaj także o dopełnienie kilku formalności i podpisanie niezbędnych umów. Jedną z takich formalności jest zgłoszenie bazy sklepu do GIODO. Pamiętaj, że jeśli chcesz prowadzić sklep internetowy to taka rejestracja jest koniecznością. Biorąc pod uwagę fakt, że każdy z e-sklepów musi zgłosić się do GIODO platforma Sky-Shop.pl specjalnie dla swoich klientów przygotowała poradnik oraz wzory umów niezbędnych do rejestracji. Sky-Shop.pl jako odpowiedzialny dostawca oprogramowania sklepów jest również przygotowany na RODO.

 

Dodaj system do statystyk

Mając na uwadze stały rozwój Twojego sklepu internetowego, konieczne jest posiadanie najważniejszych informacji o ruchu na stronie – w tym celu niezbędnym krokiem jest dodanie systemu do statystyk. Bezpłatnym, ale bardzo zaawansowanym wariantem jest przykładowo Google Analytics. Zadbaj w szczególności o mierzenie następujących parametrów: skąd pochodzą odwiedzający stronę oraz faktyczni klienci, po które produkty nabywcy sięgają najczęściej, gdzie potencjalnie tkwią wąskie gardła sklepu, a także, które ze źródeł odwiedzin czy formy reklamy są najskuteczniejsze.

 

Przygotuj stronę informacyjną dla klientów

Kolejnym kluczowym etapem jest przygotowanie stron informacyjnych dla klientów, między innymi informujących o Twojej firmie, rodzaju i kosztach dostawy, akceptowanych sposobach płatności czy polityce zwrotów i reklamacji oraz prawach, jakie przysługują klientom kupującym online. Posiadanie tego typu wiadomości w sklepie internetowym wpływa na budowanie zaufania ze strony klienta, dlatego nie może ich zabraknąć także na stronie Twojej działalności. Witrynę należy poszerzyć o regulamin i politykę prywatności, przygotowanie których warto zlecić kancelarii prawnej.

 

projektowanie pierwszego sklepu internetowego

 

Wprowadź produkty i dobierz unikalne opisy

Lada chwila Twoja działalność w sieci ruszy ze sprzedażą, wcześniej jednak należy dodać produkty do sklepu. Możesz to zrobić na dwojaki sposób:

  • Towar możesz dodać ręcznie konfigurując je w dowolny sposób.
  • Integracja z hurtowniami: za pomocą paru kliknięć możesz załączyć całą bazę produktów do swojego sklepu internetowego. Dzięki tej funkcji, w ciągu 10-15 min w Twoim e-sklepie pojawia się kilkanaście tysięcy produktów, które po chwili mogą trafić do koszyka zainteresowanego nabywcy. Więcej [TUTAJ]

 

Element, któremu warto poświęcić szczególną uwagę są opisy produktów. Nigdy nie kopiuj ich treści bezpośrednio od producenta, ponieważ jest to tak zwany Double Content, który oznacza takie treści jako jednakowe. Przy czym, pierwsza z nich jest wartościowa, a tą skopiowaną wyszukiwarka Google traktuje jako bezużyteczną. Jeżeli chcesz dbać o dobre SEO Twojego sklepu wystrzegaj się  powielania opisów.

 

Przetestuj sklep internetowy

Przed udostępnieniem klientom możliwości dokonywania zakupów w Twoim sklepie internetowym, warto wykonać kilka testów. Aby mieć pewność, że jest on doskonale przystosowany, sprawdź:

  • testy poprawności działania sklepu, które wyeliminują występowanie ewentualnych błędów technicznych (np. pojawianie się pustych stron);
  • testy usability – badają one, czy sklep jest wystarczająco intuicyjny;
  • testy zgodności z przeglądarkami, czyli responsywności – w Sky-Shop wszystkie dostępne szablony są dostosowane do urządzeń mobilnych.

 

Wypromuj swoją markę

Twój sklep internetowy z bogatą grafiką i treścią działa bez najmniejszego zarzutu? Świetnie, ale to nadal zbyt mało by zaistnieć na rynku. Działania promocyjne w Internecie mogą przybrać formę reklamy w sieci albo dobrze prowadzonego pozycjonowania. Jednym z popularniejszych rozwiązań jest Google AdWords, czyli linki sponsorowane oraz reklamy kontekstowe (tzw. adsense), które polegają na dopasowaniu treści reklam do przeglądanej w danym momencie zawartości strony. Przy takim rozwiązaniu ponosisz koszt za każde kliknięcie zainteresowanej Twoją ofertą osoby.

Bardziej efektywną, bo „naturalną” i długofalową, metodą jest promowanie sklepu internetowego za pomocą pozycjonowania. Co określa się mianem pozycjonowania? W taki sposób określamy proces systematycznego wzrastania w rankingu wyświetlanych wyników wyszukiwania według danych fraz kluczowych w Google.

Jeśli chcesz poznać szerzej temat promowania swojej marki metodami płatnymi zajrzyj do naszego artykułu [W TYM MIEJSCU], jeśli jednak interesują Cie bezpłatne sposoby [TUTAJ].

 

Dowiedz się więcej – to ważne!

Jeśli zastanawiasz się ile będzie kosztować Cie założenie pierwszego sklepu internetowego, w jaki sposób te koszty możesz maksymalnie zminimalizować oraz jakie występują wsparcia finansowe dla początkujących E-przedsiębiorców to zapraszamy do lektury artykułu, który znajduje się [TUTAJ].

 

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomoże początkującym e-przedsiębiorcom w tworzeniu swojego pierwszego sklepu internetowego. Przypominamy, że działania warto rozpocząć od analizy rynku, a w dalszej kolejności nazwać swój sklep i wykupić domenę. Następnie wybrać oprogramowanie, które spełni Twoje oczekiwania. Poświęć także chwilę na kreację szaty graficznej e-sklepu, jeśli jednak wolisz powierzyć to zadanie specjalistom – zamów projekt indywidualnej grafiki. Kolejnym etapem jest rejestracja w GIODO oraz przygotowanie strony z informacjami dla klientów. Podczas dodawania produktów użyj unikalnych opisów, a w ostatniej fazie wypromuj swoją markę.

załóż pierwszy sklep internetowy

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu