Autor:maciek
porow

Porównywarki cenowe, a prowadzenie e-sklepów.

Chcesz polecać swoje produkty w popularnych serwisach i zyskać nowych klientów? Czy oprogramowanie Twojego sklepu internetowego jest na to gotowe? Jak skorzystać na tym, że nas porównują?

 

Na zakupach w sieci

Szukasz pralki, paneli podłogowych, zabawki dla dziecka lub suplementów diety. Jeśli masz dokładnie sprecyzowany cel, jego parametry lub cechy, ale nie masz jeszcze miejsca, w którym chciałbyś go nabyć i liczy się dla Ciebie przede wszystkim cena, korzystasz z porównywarek cen – jak tysiące innych klientów. Tam w szybki i łatwy sposób wyszukujesz interesujące Cię produkty, a program porównuje dla Ciebie ceny konkretnych modeli w różnych sklepach. Za darmo. Sam straciłbyś dużo więcej czasu przeszukując internet lub jeżdżąc po sklepach stacjonarnych w poszukiwaniu konkretnej rzeczy.

 

Dla właścicieli e-sklepów

A co robisz, gdy jesteś właścicielem sklepu internetowego? Nie zapominasz czasem o możliwości wyszukiwania wybranego towaru po oferowanych przez różne punkty cenach? Nie zamykaj się na porównywarki cen, bo możesz na tym sporo stracić! Porównywanie ofert stało się modne w Stanach Zjednoczonych. Od 1999 roku działa uchodzący za pierwszy tego typu serwis PriceGrabber.com. Największą na świecie porównywarką jest Shopping.com, a do najczęściej odwiedzanych polskich serwisów należą m. in.: Ceneo.pl, Nokaut.pl, Radar.pl, Cenuj.pl.

 

Nic za darmo

O ile jako kupujący i poszukujący konkretnego towaru klient nie płacisz nic, o tyle jeśli zamierzasz wykorzystać taką porównywarkę jako dobrą reklamę, musisz liczyć się z finansowym wkładem. Możliwości są różne. Najczęstszy model biznesowy opiera się na worzeniu listy ofert produktowych sklepów. Jeśli chcesz, by Twój sklep internetowy zaistniał w takim serwisie, czeka Cię najczęściej wykupienie oferty abonamentowej. Jeśli cieszysz się, że Twoi klienci z porównywarki trafią prosto do Twojego sklepu pamiętaj, że Ty za to zapłacisz – prowizja z tytułu takiego przejścia na stronę e-sklepu to już standard.

To bardzo ważny kanał, którym można dotrzeć do klienta z swoją ofertą. W ten sposób właśnie porównywarka pomaga zwiększyć przychody przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej konwersji sprzedaży. Warto pamiętać o ważnej kwestii: porównywarki nie powinno się traktować jako substytutu SEO dla swojego sklepu. Choć przekierowanie jest cenne, nie można tego traktować jako jedynej formy promocji.

 

Sklep zintegrowany

Warto zainwestować w taką formę promocji. Ze strony administratora sklepu wiąże się to z niewielkim nakładem pracy, szczególnie jeśli sklep internetowy zintegrowany jest z porównywarkami. Taka integracja e-sklepu nie wiąże się z żadnymi zmianami programistycznymi na stronie firmy. Warto być również logistycznie przygotowanym na ewentualny sukces tak, by nie zawieść klientów, którzy skuszą się, by skorzystać z oferty. Potem bowiem to już właściciele sklepów odpowiadają za odbiór firmy w oczach klientów. Bez dojrzałości w prowadzeniu biznesu nie może być mowy o rzeczywistym sukcesie.

 

Porównaj oferty sklepów internetowych

Przedstawiciele porównywarek przekonują, że ich serwisy są doskonałym narzędziem marketingowym. Jest w tym sporo prawdy, ponieważ ławo w nich zaistnieć. Dla większości kupujących to ciągle najlepszy sposób wyboru zakupu. Dzięki serwisowi małe, początkujące e-sklepy z powodzeniem mogą konkurować z gigantami na rynku – sama obecność w gronie zacnych konkurentów wpływa pozytywnie na postrzeganie marki. Porównywarki to dobra okazja, by zaprezentować cały asortyment swojego sklepu internetowego. Oferowane ceny to jednak nie wszystko. Do niej należy jeszcze dodać jakość usługi, dostępność towaru oraz inne czynniki – indywidualne dla upodobań klienta.

 

Co o nas piszą

Porównywarki to nie tylko szansa, by zaprezentować firmę, jej asortyment, specjalne promocje. To również szansa, by klienci dowiedzieli się więcej na nasz temat i byśmy jako właściciele sklepu internetowego skorzystali z opinii, które pojawiają w komentarzach. Sklepy internetowe, które dbają o pozytywne relacje z klientem nie mają się czego bać – takie oceny potwierdzą tylko jakość, którą gwarantują. Ci, dla których liczą się inne wartości, mogą się czuć zagrożeni.

5.00 avg. rating (97% score) - 1 vote