Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Case study: Przeniesienie sklepu Eledomo.pl na Sky-Shop.pl

„Sky-Shop oferował nam w lepszej cenie potrzebne nam funkcje – od tego się zaczęło. Po wielu godzinach testów, pytań i konsultacji nie mieliśmy już żadnych wątpliwości. Jeśli chcieliśmy się dalej rozwijać, to był łatwo podjęty następny krok” – mówi Gabriel Pabis, manager sklepu internetowego Eledomo.pl, działającego na Sky-Shop.pl. Więcej na temat migracji sklepu, marki Eledomo.pl oraz rynku e-commerce z perspektywy doświadczonego sprzedawcy przeczytacie w naszym wywiadzie.

Porozmawiajmy najpierw o Twojej marce. Początki Twojej firmy sięgają 1989 roku. Sprzedajesz urządzenia z asortymentu elektroniki domowej oraz użytkowej. Skąd wziął się pomył na markę Eledomo.pl?

Gabriel Pabis: Branża elektroniki użytkowej oraz tej wykorzystywanej do zabezpieczeń to wybór naszego Szefa Pana Henryka, założyciela firmy. Wybór ten był uzasadniony jego pasją, zainteresowaniami oraz wykształceniem w tym kierunku. Ta sama wiedza, doświadczenie i zdobyte kontakty handlowe zostały przekazane naszemu zespołowi zajmującemu się sklepem internetowym. Konstrukcja nazwy miała być krótka, przystępna oraz zawierać zarys asortymentu, którym się zajmujemy, stąd nasz slogan „eledomo – elektronika domowa dla wszystkich”.

Czym Twoja marka wyróżnia się na tle konkurencji?

Tak jak zauważyłaś działamy i poznajemy rynek od 1989 roku, dzięki temu doświadczeniu oferujemy sprawdzone marki i towary, popularne produkty oraz te, które będą wkrótce pożądane przez klientów. Ciągle zdobywane doświadczenie w e-commerce przekuwamy na coraz szybsze, pewniejsze i przystępniejsze funkcjonowanie sklepu i jego struktur, stąd niedawna zmiana na Sky-Shop.

Do migracji na Sky-Shop.pl jeszcze wrócimy, a teraz chciałabym odwołać się do Twojego doświadczenia. Sprzedajesz przez Internet od 2000 roku, kiedy tak naprawdę polski e-commerce był jeszcze w powijakach. Co się zmieniło od tamtego czasu?

Prawie wszystko, rynek zmienia się bardzo dynamicznie. W ostatnich latach wymieniłbym tu ogromny postęp w zakresie ochrony Klientów, ochrona danych osobowych, obsługa zwrotów i reklamacji. Kiedyś dodatkowy atut sprzedawców, a dziś absolutna konieczność. Kolosalny wpływ na kształtowanie dzisiejszego rynku e-commerce w Polsce mają portale aukcyjne, porównywarki cen oraz media społecznościowe. Żaden sprzedawca nie może być wobec tych kanałów obojętny.

Tak jak mówisz, jest wiele portali, na których warto się pokazać. Do tego rynek zabezpieczeń i elektroniki jest dosyć specyficzny. Więc jakimi internetowymi kanałami zdobywasz nowych klientów?

Na odpowiednią promocję sklepu składa się wiele elementów, od odpowiedniego nazewnictwa i pozycjonowania produktów, reklamy w popularnych portalach i porównywarkach, aż do serwisów aukcyjnych i marketingu bezpośredniego. Z naszego doświadczenia wynika, że tylko odpowiedni balans pomiędzy wieloma kanałami kontaktu z potencjalnym odbiorcą może zapewnić duży ruch w sklepie. Niestety ten balans każdy musi znaleźć sam.

Jakie integracje są dla Ciebie przydatne w codziennym działaniu sklepu internetowego?

Korzystamy z wielu wbudowanych integracji, najważniejsze to te ze spedytorami, programami księgowymi oraz te do szybkich płatności internetowych.

Chciałabym porozmawiać teraz z Tobą na temat przeniesienia sklepu. Dlaczego zdecydowałeś się na zmianę oprogramowania Shoper?

Sky-Shop oferował nam w lepszej cenie potrzebne nam funkcje- od tego się zaczęło. Po wielu godzinach testów, pytań i konsultacji nie mieliśmy już żadnych wątpliwości. Jeśli chcieliśmy się dalej rozwijać, to był łatwo podjęty następny krok.

Z jakich powodów postanowiłeś przenieść swój sklep internetowy akurat na Sky-Shop.pl?

Źródło: Fanpage e-sklepu Eledomo.pl

Z powodu niezbędnych dla nas integracji oraz bezproblemowej obsługi duże ilości zamówień. To zdecydowało.

Jak wyglądał proces migracji z Twojej perspektywy? Ile trwał?

Proces wymagał poczynienia szeregu zabezpieczeń oraz zmian, abyśmy mogli do migracji w ogóle przystąpić. Ponieważ chcieliśmy, aby nowy sklep był znacznie lepszy, od początku działania na nowej platformie poświęciliśmy na to dużo pracy i projektowania. Potrzebne elementy, które chcieliśmy zachować udało się przenieść w cenie sklepu bardzo sprawnie. Jeśli chodzi o zmianę domeny oraz skrzynek pocztowych tu byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni, dosłownie „z jednego na drugi”.

A jak oceniasz jakość naszej Obsługi Klienta i czy jesteś z niej zadowolony? Chodzi mi zwłaszcza o etap przeniesienia i konfiguracji Twojego sklepu.

Po wielu mailach i telefonach z naszymi pytaniami i uwagami, mogę ocenić obsługę jako dobrą i sprawną.

Jakie funkcjonalności platformy sklepowej Sky-Shop.pl są dla Ciebie najbardziej przydatne?

Źródło: Sklep internetowy Eledomo.pl

Ładny wbudowany szablon graficzny, idealny dla naszego asortymentu i kolorystyki. Szerokie możliwości integracji w wielu kierunkach. Jak na razie bardzo sprawną pracę serwerów.

Powiedz mi jeszcze, czy jesteś zadowolony z przeniesienia sklepu internetowego? Jakie widzisz zalety migracji?

Tak, jesteśmy zadowoleni. Na obecną chwilę wszystko działa tak naprawdę szybciej i sprawniej, zmiana pozwoliła nam też rozwinąć inne aspekty, które wymagały poprawy.

Wróćmy na koniec do Twojego sklepu internetowego Eledomo.pl. Jaki masz plan na jego dalszy rozwój?

Na obecnym etapie kończymy dopracowywać nowe struktury działania sklepu – dział Obsługi Klienta, magazyn i logistykę. Teraz pozostaje nam wykorzystać stworzone ramy na wprowadzaniu nowego asortymentu oraz zdobywaniu nowych klientów.

Czego życzyć w branży e-commerce przedsiębiorcy z taką długą historią jak Ty? 🙂

Wytrwałości, dokładności oraz tym najbardziej doświadczonym łatwej adaptacji do ciągle zmieniającego się rynku. Polski e-commerce to ciężki „kawałek chleba” i życzę tego sobie, moim współpracownikom oraz każdemu działającemu w tej trudnej branży.

Dziękuję za rozmowę. Cieszymy się, że jesteście z nami i to zadowoleni!

Dziękuje również.


A Ty chciałbyś przenieść swój sklep internetowy na intuicyjną i funkcjonalną platformę Sky-Shop.pl? W takim razie dowiedz się więcej lub skontaktuj się z nami 🙂 Czekamy na Ciebie!

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR