Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Raport „Ecommerce w Polsce 2017” – sprawdź dane o polskim e-commerce

Najnowsze badania o polskim e-commerce są już dostępne. Jak wynika z raportu „Ecommerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” ponad połowa polskich internautów robi zakupy w sieci, co jest pozytywnym sygnałem dla e-przedsiębiorców. Zmienia się również świadomość konsumentów – coraz więcej osób uważa, że zakupy online są bezpieczne.


W 2016 roku 48 % polskich internautów robiło zakupy online. Natomiast w tym roku 54 % konsumentów przyznało, że kupowało kiedykolwiek przez Internet. Oznacza to, że liczba osób buszujących po sieci w poszukiwaniu ulubionych produktów w ciągu jednego roku wzrosła aż o 6 %.

Gemius: rynek e-commerce w Polsce

Polacy coraz bardziej przekonują się do nieskomplikowanych, internetowych zakupów i rozumieją ich wygodę. Ogromną przewagą witryn e-commerce nad sklepami stacjonarnymi jest fakt, że te pierwsze są dostępne całą dobę. Zaletę tę docenia aż 82 % badanych.

Ponadto coraz mniej internautów uważa, że zakupy online są ryzykowne. W tym roku stwierdziło tak 38% ankietowanych. Dla porównania w 2016 roku uważało tak 43 % konsumentów.

Co ciekawe, zmieniła się lista najczęściej kupowanych produktów w porównaniu do poprzedniego roku. Chociaż nadal najpopularniejsze wśród internautów są: odzież, akcesoria i dodatki, a następnie książki/płyty/filmy, to zmieniło się trzecie miejsce. Tym razem sprzęty RTV/AGD wyprzedziły telefony, smartfony, akcesoria GSM.

najczęściej kupowane kategorie produktów

Cały raport o polskim e-commerce możesz pobrać z tej strony.

5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR