Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Recenzja książki Justyny Skorupskiej „E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse”

Niedawno w księgarniach internetowych pojawiła się publikacja Justyny Skorupskiej „E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse”. Autorka ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w obszarze IT i zarządzania biznesowego. Na temat książki Justyny Skorupskiej można przeczytać, że „jest pierwszą na rynku publikacją z zakresu e-commerce uwzględniającą polską specyfikę”. Czego dowiesz się z pozycji „E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse” i czy warto mieć ją w swojej biblioteczce? Postaram się przybliżyć odpowiedzi na te pytania, zanim kupisz tę książkę.


Justyna Skorupska w swojej książce „E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse” przekazuje zarówno wiedzę teoretyczną dotycząca e-handlu, jak i pokazuje praktyczne metody rozwijania e-biznesu.

W pierwszym rozdziale autorka skupia się przede wszystkim na przybliżeniu rynku e-commerce. Tłumaczy pojęcia związane z handlem elektronicznym oraz procesy nim rządzące. Dowiesz się chociażby, co to jest efekt ROPO i showrooming.

Kolejny rozdział poświęcony jest strategii dla sklepu internetowego. Ta część książki jest obowiązkową lekturą dla każdego początkującego e-przedsiębiorcy oraz osoby, która postanowiła połączyć kanały offline i online. Poznasz nie tylko modele biznesowe, ale i dowiesz się jak w praktyce zastosować je w swoim sklepie internetowym. Ponadto dowiesz się, jak wyróżnić swoją markę na tle konkurencji i zmierzyć efektywność swoich działań (KPI).

Justyna Skorupska w następnym rozdziale skupia się na kliencie oraz jego zachowaniu w Internecie. Na uwagę zasługuje również fakt, że autorka szczegółowo omawia etapy procesu zakupowego w sklepie internetowym. Przedstawia też przykłady procesów zakupowych z polskich e-sklepów, co wzbogaca publikację. Wiadomo, że człowiek najlepiej uczy się na przykładach 🙂 W trzecim rozdziale Skorupska porusza także problematykę sprzedaży wielokanałowej.

Natomiast w czwartym module książki „E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse” znajduje się przegląd metod e-marketingu, od reklam display po porównywarki cenowe. Wiedza ta pozwoli Ci wybrać najlepsze kanały promocji dla swojego e-sklepu.

Autorka w tej części publikacji pisze również o usability w sklepie internetowym, zasadach User Experience oraz projektowaniu end-tu-end. Dzięki tym wiadomościach przygotujesz przyjazny dla użytkownika sklep oraz ułatwiasz zakupy w witrynie. Z kolei piąty rozdział mówi o konwersji oraz wykorzystaniu Big Daty w e-commerce.

Ostatnia część książki dotyczy finansowania sklepu internetowego. Skorupska w tym rozdziale tłumaczy, czym jest Business Care oraz pokazuje, jak planować przychody w handlu elektronicznym. Przygotowanie takich kalkulacji spowoduje, że przekonasz się, czy Twój e-biznes będzie opłacalny.

Właśnie dowiedziałeś się, o czym jest książka Justyny Skorupskiej „E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse”. Pozostało jeszcze pytanie, czy warto ją kupić. Moim zdaniem tak, ponieważ publikacja zawiera cenną wiedzę o e-commerce i zarządzaniu sklepem internetowym. Książkę tę polecam zwłaszcza początkującym e-przedsiębiorcą, którzy przygotowują się do budowania e-biznesu.

To co, robicie dobrą kawkę i zabieracie się za czytanie? 😉

książka "E-commerce. strategia, zarządzanie, finanse."


5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR