Autor:Klaudia Spiewak
Specjalista ds. Marketingu i PR

Remarketing w sklepie internetowym

Większość odbiorców, która pierwszy raz wchodzi do Twojego sklepu internetowego, nie dokonuje w nim zakupu. Z pewnością zauważyłeś to w swoich statystykach. Jak zmotywować do finalizacji transakcji konsumentów, którzy przeglądali już Twoją ofertę? W tym przypadku niezastąpiony jest remarketing.

Co to jest remarketing?

Remarketing, inaczej retargeting, to narzędzie pozwalające na pokazanie przekazu reklamowego odbiorcy, który był już w Twoim sklepie internetowym, ale nie kupił w nim produktu.

Dzieje się tak dzięki śledzeniu potencjalnego klienta poprzez specjalny kod zamieszczony w Twojej witrynie. Inteligentny mechanizm pokazuje użytkownikowi w czasie przeglądania innych stron w sieci Google lub Facebooka banery reklamowe, promujące Twój sklep internetowy.

Remarketing ma zachęcić konsumenta do powrotu do Twojego e-sklepu i dokonania w nim zakupu.

Dlaczego warto uruchomić remarketing w sklepie internetowym?

Przede wszystkim retargeting jest bardzo skuteczną formą reklamy, która pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Dlaczego? Ponieważ informacje o swojej ofercie kierujesz do osób, które już w jakiś sposób znają Twój sklep internetowy.

Odbiorca mógł opuścić Twoją witrynę na różnym etapie procesu zakupowego – na stronie głównej, liście produktów, karcie produktu czy w koszyku. Im internauta dalej zaszedł w Twoim e-sklepie, tym łatwiej będzie go przekonać do finalizacji transakcji, dlatego remarketing świetnie sprawdza się w ratowaniu porzuconych koszyków.

Co z odbiorcami, którzy zamknęli Twoją stronę dopiero na początku jej przeglądania? Gdy uruchomisz dla nich retargeting, zwiększysz świadomość swojej marki i zaczniesz budować swoją rozpoznawalność. Pamiętaj, że sprzedaż opiera się na tworzeniu relacji i więzi.

Retargeting możesz kierować również do klientów, którzy zrobili już zakupy w Twoim sklepie internetowym. Po co? Aby zwiększyć sprzedaż poprzez cross-selling lub up-selling. W pierwszym przypadku możesz zaproponować konsumentowi za pomocą banneru reklamowego uzupełniający produkt, np. mysz do laptopa. Natomiast w drugim zaoferujesz kolejne przedmioty.

Zwróć uwagę, że klienta, mającego pozytywne doświadczenie z Twoim sklepem internetowym, łatwiej jest przekonać do następnego zakupu.

Dlaczego jeszcze warto uruchomić remarketing w sklepie internetowym? Koszty takiej kampanii są stosunkowo niskie, a do tego szybko się zwracają. Remarketing często ma lepszą konwersję niż działania Google AdWords.

Do tego obsługa retargetingu jest całkiem prosta i z pewnością sobie z nią poradzisz 🙂 W dalszej części artykułu krótko napiszę, jak uruchomić pierwszą kampanię remarketingową dla Twojego sklepu internetowego.

Rodzaje remarketingu

Retargeting ma dwa podstawowe rodzaje:

  • Remarketing prosty – polega na sprowadzeniu internauty z powrotem do Twojego sklepu internetowego, jednak bez analizy zachowania odbiorcy na stronie;
  • Remarketing zaawansowany – opiera się na wyświetlaniu konsumentom spersonalizowanych komunikatów, które są dobierane na podstawie analizy ich poruszania się po sklepie internetowym.

Retargeting można również podzielić według miejsca wyświetlania reklam, np. remarketing mobilny, remarketing w Google AdWords.

Warto także wyszczególnić remarketing dynamiczny, gdzie Google automatycznie wyświetla internautom spersonalizowane reklamy. Najpopularniejsza wyszukiwarka zbiera dane poprzez ciasteczka na stronach.

Jak uruchomić pierwszą kampanię remarketingową dla Twojego sklepu internetowego?

Remarketing możesz uruchomić w Google AdWords lub w systemie reklamowym Facebooka. Na potrzeby dzisiejszego artykułu będziemy się posługiwać prostym retargetingiem w kampaniach Google. Dlatego nie będziemy analizować zachowania odbiorców, więc każdemu potencjalnemu klientowi, który odwiedził Twój sklep internetowy, zostanie przedstawiona ta sama reklama.

Najpierw powinieneś na podstrony Twojego sklepu dodać odpowiedni tag, który będzie zapisywał się w przeglądarkach użytkowników. Kolejnym krokiem jest stworzenie listy remarketingowej w Google AdWords, a ściślej  w Udostępnionych Zasobach. Następnie musisz uruchomić kampanię.

Pamiętaj, że aby stworzyć listę remarketingową musisz mieć przynajmniej 100 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni. Więcej informacji na temat konfigurowania remarketingu znajdziesz TUTAJ.

Podsumowanie

Remarketing to niezastąpione narzędzie dla każdego sklepu internetowego, dlatego zdecydowanie powinieneś go uruchomić. Ta inwestycja z pewnością się opłaci – zaprocentuje większą konwersją oraz lepszą sprzedażą.


5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5

Klaudia Spiewak

Specjalista ds. Marketingu i PR