Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu

[WYWIAD/OPINIA]: Sklep internetowy MaNusia spełnieniem wszelkich oczekiwań dzieci i mam

Priorytetem dla „MaNusi” jest zadowolenie klientów. Z tego też powodu marka zdecydowała się na zbudowanie swojego sklepu internetowego na platformie Sky-Shop.pl i zainwestowała w indywidualny projekt graficzny. Zapoznaj się z wywiadem, który przeprowadziliśmy z Panią Iwoną Marek-Kobiałką – właścicielem e-sklepu i pozyskaj wiedzę, w jaki sposób otrzymać dofinansowanie na rozwinięcie internetowej działalności, a także jakimi narzędziami można pozyskać pierwszych klientów.

 

Zacznijmy od podstaw – jestem ciekawa i sądzę, że naszych czytelników również będzie to interesowało – skąd pomysł na markę MaNusia? Dlaczego wybrała Pani akurat branże dziecięcą?

Marka jak i cały pomysł na firmę zrodził się jeszcze na studiach, ale do realizacji pomysłu doszło dopiero teraz. W głównej mierze zainspirowało mnie własne dziecko. MaNusia – nazwa powstała z połączenia powiedzonka mojej córki: (Sa)maNusia. Szukałam nazwy prostej, łatwej do zapamiętania o pozytywnym brzmieniu, a zarazem nietuzinkowej. MaNusia w języku indonezyjskim i maltańskim oznacza człowieka, istotę ludzką, a przecież mały homo sapiens powinien się rozwijać prawidłowo, aby stać się dorosłym, rozumnym człowiekiem.

Wybrałam branżę dziecięcą z dwóch powodów: sama uwielbiam zabawki, lubię je testować i sprawdzać ich funkcjonalność. Część z nich to spełnienie moich marzeń z dzieciństwa – chodzące kotki i pieski, śpiewające lalki i inteligentne roboty. Teraz jako osoba dorosła prowadząc sklep dla dzieci pragnę pomóc w realizacji marzeń innych dzieci. Drugim powodem jest fakt, że sama jestem mamą pięciolatki i mimo dostępności na rynku wielu produktów dla dzieci jest wiele takich, które są szkodliwe dla naszego zdrowia, np. zabawki z niektórych materiałów mogą wywoływać alergie. W moim sklepie występują tylko te artykuły, które sama bym kupiła dla swojego dziecka, czyli o dobrej jakości, bezpieczne, spełniające zadania edukacyjne i rozwijające manualnie.

 

Branża dziecięca nie jest łatwą do ogrania. Jakie zatem dokładnie produkty oferujecie swoim sklepie? Co wyróżnia sklep MaNusia pośród konkurencji?

Zdecydowanie zgadzam się z Pani stwierdzeniem, że branża dziecięca nie jest łatwa do ogrania. Na początku lat 90 ubiegłego stulecia, gdy dopiero następowała ekspansja towarów na nasz rodzimy rynek praktycznie można było sprzedać wszystko. Dziś klienci są świadomymi konsumentami. W szczególności uważam, że sektor dedykowany małym klientom jest wymagający, dlatego też w moim sklepie chcę, aby znajdowały się produkty bezpieczne dla zdrowia naszych pociech. Sklep oferuje zabawki oraz artykuły dla dzieci w rożnym przedziale wiekowym:

  • pierwsza grupa to dzieci od +0
  • druga grupa to przedszkolaki
  • trzecia grupa to dzieci wczesnoszkolne.

W ofercie można znaleźć zabawki znanych firm: edukacyjne, interaktywne, klocki, postacie z bajek, a także rowerki, hulajnogi, a nawet zabawki ogrodowe. W sklepie MaNusia dobieramy tak ofertę, aby była bezpieczna dla dzieci oraz spełniała walory edukacyjne i dbała o prawidłowy rozwój najmłodszych.

 

W rozbudowaniu sklepu internetowego przyszły Pani z pomocą dotacje. Z jakich dofinansowań Pani skorzystała – Unii Europejskiej czy też z Urzędu Pracy?

Środki na podjęcie działalności gospodarczej otrzymałam z Rezerwy Funduszu Pracy.

 

Czy proces pozyskania takiej pomocy finansowej był długi? Czy trudno było ją uzyskać?

Proces rekrutacji nie jest długi, uzależniony jest od środków pozyskanych przez Urząd Pracy. W ciągu miesiąca od złożenia wniosku otrzymuje się odpowiedź. Wiele wniosków jest odrzucanych, to prawda, dlatego należy się do tego dokładnie przygotować. Powiatowe Urzędy Pracy organizują szkolenia na ten temat, obejmują one wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz przygotowują do prawidłowego wypełnienia wniosku.

 

Czy gdyby Pani mogła cofnąć czas i po raz kolejny stanęła przed wyborem źródła finansowego na start działalności, czy wybrałaby Pani tak samo? Poleciłaby Pani taką formę wsparcia innym początkującym e-przedsiębiorcom?

Myślę, że jest to bardzo dobra forma pozyskania pierwszych środków. Jeśli dotrzyma się warunków umowy to jest to forma bezzwrotnej pożyczki. Polecam jednak zrobić dobrą analizę finansową i uwzględnić wydatki na pierwszy rok działalności gospodarczej z własnych środków lub innych źródeł finansowania, ponieważ te zdobyte z urzędu nie pokryją wszystkich kosztów działalności.

 

Na rynku e-commerce nie działacie długo, dlatego proszę zdradzić w jaki sposób udało się Pani pozyskać pierwszych klientów – jakimi kanałami i działaniami zostało to osiągnięte? Które integracje są dla Pani przydatne w codziennym użytkowaniu sklepu internetowego?

To prawda, na rynku działam od niedawna. Bardzo przydatnymi integracjami okazały się portale sprzedażowe, takie jak Allegro. Firma MaNusia będzie dążyć do tego, aby sprzedawać głównie przez stronę sklepu www.manusia.pl jednakże, aby sprzedaż osiągnęła zamierzony poziom cały czas pracuję nad kreowaniem znajomości marki wśród potencjalnych klientów.

 

Podczas poszukiwań idealnego oprogramowania dla Pani e-sklepu w końcowym etapie decyzja padła na Sky-Shop.pl. Dlaczego?

Platformę Sky-Shop wybrałam, ponieważ cały czas udoskonala system i służy wsparciem technicznym swoim klientom.

 

Jakie cechy platformy sklepowej docenia Pani najbardziej?

W głównej mierze są to integracje.

 

Zdecydowała się Pani na zamówienie indywidualnego projektu graficznego w Sky-Shop.pl. Co stanowiło główny motyw postawienia na personalizowaną oprawę wizualną?

Oprawa wizualna sklepu jest niezwykle ważnym elementem sprzedażowym, to właśnie za pośrednictwem grafiki przekazujemy najważniejsze informacje potencjalnym nabywcom. Możemy w ten sposób wykreować własną markę, wyróżnić się na tle konkurencji.

 

Na jakich elementach grafiki w indywidualnym projekcie zależało Pani w głównej mierze?

Głównie zależało mi na stworzeniu logo firmy, którego dokładną wizję miałam w głowie. Niewątpliwie dużą rolę odegrał grafik, który potrafił zrealizować pomysł. Bardzo zależało mi również na grze kolorów, aby stworzyć atmosferę ciepła i szczęścia jakie dają zakupy dzieciom.

 

Czy przekazanie spraw technicznych związanych z oprogramowaniem sklepu w ręce profesjonalistów wpłynęło w znaczny sposób na zwiększenie poczucia komfortu, że nie jest z tym Pani sama oraz możliwości skupienia się na rozwijaniu e-biznesu?

Na pewno tak. Prowadząc działalność gospodarczą należy współpracować z profesjonalnymi partnerami biznesowymi, na których można polegać, a samemu skupiać się na rozwoju przedsiębiorstwa.

 

Czego możemy życzyć MaNusi w branży e-commerce?

Przede wszystkim sukcesu, wielu zadowolonych klientów i pozostania na rynku przez wiele długich lat.

 

W takim razie życzymy MaNusi 101 lat! 🙂 Dziękuję za rozmowę.

 

3.67 avg. rating (78% score) - 3 votes 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu