Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
sklep Wood & Play

[WYWIAD/OPINIA]: Sklep internetowy „Wood & Play” nie boi się zmian na lepsze

Dla marki „Wood And Play” zadowolenie klientów jest najważniejsze. Z tego też powodu marka zdecydowała się na przeniesienie swojego sklepu internetowego na platformę Sky-Shop.pl i zainwestowała w indywidualny projekt graficzny. Jesteś ciekawy, jak wyglądały początki firmy i w jaki sposób zyskała rzeszę wiernych klientów? Zapoznaj się z wywiadem, który przeprowadziliśmy z kierownikiem sprzedaży internetowej – Panem Dariuszem Dylągiem.

 

Wejdźmy do wehikułu czasu, niech zabierze nas do okresu początków działalności – w jaki sposób narodził się pomysł na markę Wood And Play? Pierwotnie nazwa brzmiała inaczej – Drewex, dlaczego właściciel, Pan Grzegorz, zdecydował się na zmianę?

Ta historia jest bardzo długa, więc postaram się ją szybko streścić. Drewex swoją działalność zaczął na początku lat 90-tych w małej miejscowiści Mieszkowice (pow. gryfiński), i z biegiem czasu mocno zapadł w pamięć wielu ludziom, w województwie zachodniopomorskim. W roku 2010 powstał sklep stacjonarny w Szczecinie, który wydzierżawił, Pan Grzegorz, i podpisał „franczyzne” z właścicielem Drewex-u. Po kilku latach poszerzyliśmy nasz asortyment o produkty innych producentów z Polski, co było strzałem w dziesiątkę. W roku 2016 postawiliśmy na sprzedaż internetową, co było kolejną dobrą decyzją. Chcąc iść z duchem czasu, Pan Grzegorz postanowił stworzyć swoją markę, która by oddawała to jacy jesteśmy, i była łatwa do zapamiętania przez polaków i obcokrajowców. Wood & Play, drewno i zabawa. Te dwa słowa oddają wszystko. Uwielbiamy produkty z drewna, stawianie ich, realizowanie pomysłów naszych klientów, jesteśmy mocno nastawieni na produkty dla dzieci. Kiedy słyszysz od dziecka „dziękuję”, po postawieniu domku zabaw, są to bezcenne chwile. Nazwa w języku angielskim jest prosta do zapamiętania, zarówno dla młodych osób, jak i dla klientów zagranicznych.

 

Dlaczego padło na branże ‘dom i ogród’?

Robimy to co nas kręci 😉 Mając pasję do rzeczy wykonanych z drewna, nie wyobrażam sobie pracować w branży np. AGD. Zwyczajnie się na tym nie znam. 😉

 

Branża ‘dom i ogród’ nie należy do łatwych, jak wszystkie dostępne na rynku. Nie każdy miesiąc obfituje w ogromny ruch na stronie. Jakimi kanałami i działaniami zatem zdobywacie nowych klientów? Które integracje są dla Państwa przydatne w codziennym działaniu sklepu internetowego?

Zima, czy początki wiosny, są to najtrudniejsze chwile dla sklepu, który ma produkty możliwe do postawienia tylko w dogodnych warunkach pogodowych. Jednak w zimę nie śpimy. Przygotowujemy się wtedy na kolejny sezon, tworzymy plan działania, ulepszamy ofertę i… się świetnie przy tym bawimy. 🙂 Póki co nie korzystamy z integracji, ale może kiedyś się to zmieni.

 

Panie Dariuszu, przenieśliście sklep z innej platformy. Co zmotywowało Państwa do podjęcia takiej decyzji?

Wcześniej korzystaliśmy z platformy która była bardzo prosta w obsłudze i tania, ale po pierwszym roku działalności sklepu internetowego zauważyliśmy brak funkcji, które byłyby nam potrzebne, aby nie być stratnym, albo nie straszyć klientów co również prowadzi do straty.

 

Podczas poszukiwań idealnego oprogramowania dla e-sklepu w końcowym etapie decyzja padła na Sky-Shop.pl. Dlaczego?

Zanim trafiłem na Sky-Shop wytestowałem kilka platform. Na pierwszy rzut jedna przykuła moją uwagę, ale jak zobaczyłem cenę to prawie spadłem z krzesła 😉 Sky-Shop okazał się spełnić większość moich oczekiwań, choć i moje „wymysły” technicy platformy uwzględniali co bardzo mi się spodobało. Platforma ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości i oferowanych funkcji.

 

Jakie cechy platformy sklepowej doceniają Państwo najbardziej?

Najważniejsze dla mnie było, żeby platforma była prosta w obsłudze i dawała szeroki wachlarz możliwości. Bardzo ważne są dla nas ceny transportu i na Sky-Shop.pl możemy zrobić to tak jak potrzebujemy, dodatkowo jest wiele możliwości które zastosowaliśmy w kartach produktu, wersja responsywna wygląda przejrzyście, strona działa szybko, i jeszcze pewnie mógłbym tak wymieniać, bo tego jest sporo.

 

Zdecydowali się Państwo na zamówienie indywidualnego projektu graficznego w Sky-Shop.pl. Co stanowiło główny motyw postawienia na personalizowaną oprawę wizualną?

Zmiana marki i odświeżenie całego wizerunku. Chcieliśmy, żeby naszym sklepem zajęli się ludzie, którzy też lubią to co robią. 🙂

 

Na jakich elementach grafiki w indywidualnym projekcie zależało Państwu najbardziej?

Strona miała być prosta, przejrzysta, i jak to określił mój przełożony, „To ma być PETARDA”, No i.. jest 🙂

 

Czy przekazanie spraw technicznych związanych z oprogramowaniem sklepu w ręce profesjonalistów wpłynęło w znaczny sposób na zwiększenie poczucia komfortu, że nie jesteście z tym Państwo sami oraz możliwości skupienia się na rozwijaniu e-biznesu?

Tak. Często możemy liczyć na wsparcie doradców i techników. Można powiedzieć że, jak pojawi się nam jakaś potrzeba, czy pytanie, to sztab Sky-Shop.pl odrazu reaguje.

 

Czego możemy życzyć Wood And Play w branży e-commerce?

Zadowolonych klientów 🙂

 

W takim razie, cała firma życzy Państwu całej rzeszy zadowolonych klientów 🙂 Dziękuję za rozmowę.

 

 

4.50 avg. rating (90% score) - 4 votes 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu