Założyłeś sklep internetowy i nie wiesz co dalej? Spokojnie, poradzisz sobie z konfiguracją! Postępuj tylko zgodnie z naszymi wskazówkami. Przedstawiamy niezbędne kroki do rozpoczęcia sprzedaży.
1. Dodaj logo do sklepu
Logo stanowi o tożsamości Twojej marki i jest częścią identyfikacji wizualnej. Ten niezbędny element będzie pojawiał się nie tylko na stronie internetowej Twojego sklepu, ale wszędzie tam gdzie będziesz się promować. Dlatego powinieneś zadbać o jego profesjonalne wykonanie, które przyczyni się do wyróżnienia Twojej firmy na rynku.
Jak wygląda idealne logo? Powinno go cechować prostota, rozpoznawalność i ponadczasowość. Nie masz jeszcze loga? Jednak chcesz, aby było profesjonalne i wykonane zgodnie z naszymi wskazówkami? Możesz je zlecić grafikom ze Sky-Shop.pl. Zaprojektujemy Twoje wymarzone logo.
§ Dla naszych klientów wykonujemy indywidualne grafiki, logotypy i banery – CZYTAJ WIĘCEJ
Logotyp możesz wgrać do sklepu za pomocą edytora wizualnego na stronie głównej sklepu w tym miejscu:
2. Zamieść dane kontaktowe
Wstawienie danych kontaktowych dla Klientów w witrynie sklepu jest oczywiste. Jednak w natłoku obowiązków można o tym zapomnieć. Umieść na swojej stronie internetowej m.in. : pełną nazwę swojej firmy, adres siedziby, dane kontaktowe, numery kont bankowych do przelewów. Wstaw również slajdery i banery.
Dane możesz dodać w panelu administracyjnym i dalej Konfiguracja -> Dane sklepu
Slajder możesz dodać w edytorze na stronie głównej sklepu
3. Przygotuj stopkę sklepu
Chcesz być rzetelny? Koniecznie przygotuj stopkę sklepu! Tak, aby Klienci mogli łatwo znaleźć niezbędne informacje o Twojej działalności. W stopce powinny być najważniejsze odnośniki m.in.: Regulamin, O sklepie, Zwroty i reklamacje, Wysyłka, Kontakt.
Te elementy możesz skonfigurować w panelu administracyjnym i dalej Konfiguracja -> CMS / Zakładki -> Stopka strony 1 / 2 / 3
4. Ustaw parametry wysyłki i integracje z kurierami
Prowadzenie sklepu internetowego to również cała logistyka związana ze sprzedażą. W pierwszej kolejności zatroszcz się o dostarczenie przesyłek do Twoich Klientów. Pamiętaj, aby dać różne możliwości dostarczenia produktów odbiorcom. Negocjuj warunki z kurierami.
W Sky-Shop znajdziesz takie integracje jak: DPD, DHL, K-EX, GLS, Paczkomaty, Paczka w Ruchu, Poczta-Polska, Apaczka oraz Furgonetka.
Konfiguracja spedytorów znajduje się w Zamówienia -> Kurierzy
Polecamy także poradniki związane z najczęstszymi problemami związanymi z konfiguracją – PORADNIKI
5. Zadbaj o wersje językowe i walutowe
Chcesz prowadzić sprzedaż międzynarodową? Dobry wybór! Branża e – commerce bardzo dynamicznie rozwija się na zagranicznych rynkach, dlatego warto rozpocząć ekspansję. Przypominamy tylko, że powinieneś wybrać nowy kraj w zależności od specyfiki Twoich produktów. Najprościej jest rozpocząć sprzedaż w krajach Unii Europejskiej, np. w Niemczech. Gdy dokonasz już wyboru i przygotujesz strategię, skonfiguruj wersje językowe i walutowe Twojego sklepu internetowego.
Wejdź w Konfiguracja > Języki oraz w Konfiguracja > Waluta.
6. Włącz szybkie płatności
Integracje z systemami płatności są bardzo istotne z perspektywy Klienta. Warto jest mieć w sklepie internetowym przynajmniej jednego operatora szybkich przelewów internetowych. W Sky-Shop w cenie abonamentu możesz połączyć się z systemami: Dotpay, PaU, Przelewy24, Transferuj.pl czy PayPal.
Tę funkcję znajdziesz w menu: Zamówienia > Metody płatności.
Na naszej stronie internetowej w zakładce „Pomoc & FAQ” wyszczególnione są instrukcje integracji z konkretnymi operatorami: PORADNIKI
7. Zmień domenę sklepu
Profesjonalizm jest podstawą dobrego biznesu. Dlatego zadbaj o domenę swojego sklepu, zarówno na stronie internetowej jak i w mailach. Przykładowo zmień domenę z twójsklep.sky-shop.pl na twójsklep.pl. Pomożemy Ci!
W tym celu napisz e-mail na info@sky-shop.pl
8. Zajmij się grafiką sklepu
Skoro skonfigurowałeś już techniczne funkcje, możesz zająć się czymś przyjemniejszym – kreacją grafiki. Z pomocą wygodnego w obsłudze panelu Sky-Shop możesz stworzyć zachwycającą oprawę wizualną Twojego sklepu internetowego. Wybierz gotowy i profesjonalny szablon sklepu. Następnie dostosuj go do Twoich indywidualnych potrzeb. Przygotowaliśmy narzędzie edycji grafiki w czasie rzeczywistym, dzięki któremu możesz samodzielnie podmieniać on-line elementy graficzne i kreować warstwę kolorystyczną tak jak podpowiada Ci wyobraźnia.
Nie czujesz się na siłach, by sam przygotować grafikę? A może masz niesamowity pomysł i nie wiesz jak go urzeczywistnić? W takim razie zdecyduj się grafikę indywidualną, którą zaprojektujemy specjalnie dla Ciebie.
Więcej na temat tego rozwiązania możesz poczytać tutaj: Indywidualna grafika kluczem do sukcesu sklepu
9. Ustaw kategorie produktów oraz dostosuj menu górne
Kolejnym krokiem do rozpoczęcia sprzedaży jest ustawienie kategorii produktów. Zastanów się jak chcesz podzielić asortyment w najlepszy sposób i spróbuj go podzielić metodą: Główna kategoria -> podkategoria -> kategoria docelowa.
Najpierw dodaj kategorie sklepie w Produkty -> Kategorie
Następnie dodaj kategorie w menu górnym: PORADNIK
10. Dodaj produkty
Ustawiłeś już kategorie produktów? To świetnie! W takim razie dodaj asortyment do Twojego sklepu internetowego ręcznie lub automatycznie z hurtowni. Pamiętaj, aby zadbać o unikalne tytuły i opisy produktów, które pomogą Ci w pozycjonowaniu SEO przez optymalizację treści na stronie.
11. Podepnij systemy opnii i porównywarki cen
Musisz zaistnieć na rynku i pokazać się grupie docelowej. Dlatego zintegruj swój sklep z porównywarkami cen i opinii. Nasza platforma daje Ci szeroki wybór budowania wiarygodności wśród Klientów, najpopularniejsze z nich to Ceneo.pl czy Opinep.pl.
12. Zabezpiecz sklep certyfikatem SSL
Klienci chcą czuć się bezpieczni w sklepie, dlatego wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom. Zainstaluj certyfikat SSL i zdobądź zaufanie odbiorców! Jak to działa? Ta metoda zabezpieczania transakcji służy do szyfrowania przesyłu danych, gwarantując ich bezpieczeństwo.
W Sky-Shop przygotowaliśmy specjalne pakiety z certyfikatami SSL – POZNAJ CENNIK
13. Pamiętaj o GIODO
Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży musisz zatroszczyć się o ochronę danych osobowych Klientów. Powinieneś wysłać niezbędne dokumenty do GIODO. Instrukcje oraz porady dostarczamy Ci zaraz po opłaceniu abonamentu na Twoją prośbę.
14. Rozpocznij promocję
Jesteśmy z Ciebie dumni! Skonfigurowałeś swój sklep internetowy i przygotowałeś go do pierwszej sprzedaży. Jednak nie powinieneś osiadać na laurach, zyski same się nie zrobią. Rozpocznij promocję i wykreuj swoją markę!