✏️5 pomysłów na wpis na bloga sklepu internetowego


Marketing sklepu

Blog w sklepie internetowym jest jednym z najbardziej niedocenianych elementów. Wielu sprzedawców prowadzi go z przymusu, a inni nie prowadzą go wcale. Tymczasem niesie za sobą ogromną wartość marketingową – zwłaszcza dla małych i średnich e-sklepów. To miejsce wykorzystywane nie tylko do budowania relacji z klientem, ale przede wszystkim as w rękawie gdy gra toczy się o wysoką pozycję w wynikach organicznych Google, a także bezpośrednie miejsce sprzedażowe. Zobacz, co pisać na blogu sklepu internetowego!

O czym pisać na blogu firmowym?

Z potencjału marketingu internetowego chcą obecnie korzystać nie tylko największe firmy, ale także mniejsze sklepy internetowe. I choć na blogu sklepu internetowego można pisać właściwie o wszystkim, niektóre z wpisów przyciągną do Ciebie większa ilość klientów. Wśród nich znajdują się przede wszystkim treści rozwiązujące problemy techniczne z konkretnymi produktami i wpisy pomagające w wyborze artykułu idealnie dopasowanego do potrzeb klienta,  ponieważ to one zainteresują szerokie grono odbiorców – także tych, którzy jeszcze nie mieli okazji poznać Twojej marki.

5 gotowych pomysłów na wpis na bloga sklepu internetowego

To content, który tworzysz będzie wpływał na ilość klientów odwiedzających stronę internetową. Z uwagi na fakt, że opublikowane przez Ciebie artykuły pozostaną w sieci na wiele lat, warto poświęcić czas na to, by dopracować publikowane treści. Poznaj 5 gotowych pomysłów na wpis na bloga sklepu internetowego, które pozwolą Ci zyskać zainteresowanie odbiorców!

Recenzja produktu

Jako konsumenci kupujemy mnóstwo artykułów z branż, o których wiemy naprawdę niewiele. Telefony, komputery, aparaty to tylko jedne ze sprzętów wybieranych zarówno do własnego użytku, jak i na prezent. To opinie i recenzje poszczególnych modeli wpływają na nasze wybory i to nimi kierujemy się poszukując sprzętu dopasowanego do potrzeb. W zależności od Twoich możliwości, we wpisach możesz zawierać zarówno komentarze specyfikacji i doboru poszczególnych podzespołów, jak i wrażenia z użytkowania i wykonane w trakcie jego trwania filmy lub zdjęcia.

Porównanie produktów

Sprzedaż produktów popularnych marek to atut, który warto wykorzystać. Klienci przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnego modelu zapoznają się nie tylko z jego ceną, ale także specyfikacją. Chętnie porównują telefony, telewizory, rowery i wszelkie produkty oferujące im zróżnicowane możliwości. Wpisy na blogu oparte na konfrontowaniu ofert konkurencyjnych firm, a także wykazaniu różnic pomiędzy starszymi i nowszymi wersjami produktów cieszą się dużym zainteresowaniem.

Publikując na blogu wpisy wzbogacone o przejrzyste tabele dasz klientom wiedzę, której potrzebowali. Tym samym:

  • możesz liczyć na zwiększenie ruchu organicznego na swojej stronie – zwłaszcza, gdy porównania będą dotyczyć najczęściej zestawianych ze sobą modeli np. Sony Xperia XZ2 vs. Sony Xperia XZ3,
  • zwiększenie sprzedaży poszczególnych modeli oraz kompatybilnych do nich akcesoriów  – efekt będzie miał szansę zaistnieć jedynie wtedy, gdy postarasz się o zamieszczenie bezpośrednich linków do sklepu w przygotowanym tekście,
  • zbudujesz zaufanie i przedstawisz się jako branżowego eksperta.

Jeśli masz taką możliwość, porównanie produktów możesz wzbogacić o rzeczywisty test urządzeń, w którym pokażesz w jaki sposób parametry przekładają się na codzienne użytkowanie np. przez porównanie zdjęć wykonanych w tych samych warunkach.

Poradnik

Stawiając na poradnikowy charakter wpisu blogowego możesz liczyć na szereg korzyści związanych zarówno z SEO, jak i zadowoleniem potencjalnego klienta z otrzymywanych treści:

  • zawarcie fraz kluczowych związanych z pytaniami, jakie internauci wpisują w wyszukiwarkę internetową,
  • wydłużenie czasu spędzonego na stronie związane z czytaniem interesującej treści,
  • możliwość wykorzystania poradników do budowania bazy mailingowej. Przykładem zastosowania strategii jest przygotowanie 3 przepisów kulinarnych opartych o produkty sezonowe i udostępnienie możliwości pobrania kolejnych 5 lub 10 po zapisie do newslettera.

Teksty poradnikowe cieszą się dużą popularnością wśród odbiorców głównie ze względu na fakt, że pozwalają na uzyskanie cennej wiedzy zupełnie za darmo. Sklepy internetowe oferujące sprzęt specjalistyczny mogą pokusić się o tworzenie treści przechodzących od bardziej ogólnych do szczegółowych. Przyjęcie tej strategii umożliwi tworzenie jasnej nawigacji na stronie i przeprowadzenie użytkownika od zainteresowania tematem (tekst ogólny) aż do rozwiązań specjalistycznych z wykorzystaniem koncepcji lejka sprzedażowego. Tym sposobem na każdym z etapów będziesz linkować do produktów odpowiadających potrzebom klientów i kierować ich bezpośrednio do oferty sprzedażowej.

Reaguj na sezonową sprzedaż

Sezonowość sprzedaży nie zdziwi żadnego ze sprzedawców posiadających w swoim asortymencie baseny, sprzęt narciarski czy akcesoria sylwestrowe. Za zmianą zainteresowania klientów z zimowych na letnie i odwrotnie powinny iść nie tylko oferty przygotowane na tę okazję, ale także inne działania marketingowe. Wspomóż osoby przygotowujące się do sezonu wpisami zawierającymi:

  • zestawienie produktów, które niedawno miały swoją premierę,
  • porady dotyczące przygotowania sprzętu do intensywnego użytkowania,
  • poradnikami wspomagającymi podjęcie decyzji o zakupie konkretnego modelu.

Kolejną szansą na wykorzystanie sprzedaży sezonowej jest reagowanie na wszelkiego rodzaju święta stałe. Intensywne poszukiwanie inspiracji na prezent bożonarodzeniowy, walentynkowy, na Dzień Babci i Dziadka, a także Dzień Dziecka jest szansą na podsunięcie klientom konkretnych produktów. Nie czekaj i już kilka tygodni przed wybraną okazją przygotuj zestawienia 5, 7, 10 albo i większej ilości oryginalnych prezentów dla bliskich.

Odpowiadaj na pytania klientów

Jednym z najprostszych sposobów na wykorzystywanie bloga do celów pozycjonowania sklepu internetowego jest użycie zapytań z długiego ogona. Jest to nic innego jak bezpośrednie odpowiadanie na pytania wpisywane w wyszukiwarkę. Planując publikowane treści warto wykorzystywać wzmożone zainteresowanie tematem związane z aktualną porą roku i wydarzeniami. Przykładowe wykorzystanie strategii w różnych branżach:

  • Sklep obuwniczy: publikacja artykułu „Jak wyczyścić buty z soli?” na przełomie jesieni i zimy.
  • Sklep oferujący baseny: „Jaki basen do ogrodu?” w okresie poprzedzającym wakacje.
  • Sklep sportowy: „Jakie narty dla początkujących?” jesienią.

Jak widać, wariantów jest naprawdę wiele, a w poszukiwaniu inspiracji na wpisy pomoże zarówno Google, sugerując nam popularne frazy, jak i Google Trends oraz Google Analytics.

Jak prowadzić bloga sklepu internetowego?

Prowadzenie bloga sklepu internetowego można zlecić specjaliście bądź samodzielnie przygotowywać treści. Niezależnie od tego, którą z opcji wybierzesz, istotna okaże się:

  • regularność publikowania treści (korzystniej będzie opublikować 2 wpisy w tygodniu niż 8 jednorazowo, raz w miesiącu),
  • stosowanie nagłówków, przerw oraz zdjęć związanych z tekstem, które ułatwią czytanie,
  • reklamowanie treści w innych kanałach np. na Facebooku.

Prócz merytorycznych artykułów warto stworzyć kategorię, w której poinformujesz o produktowych nowościach, zapowiedziach i wydarzeniach z życia firmy, które zainteresują Twoich stałych odbiorców.

Pamiętaj, że w Sky-Shop możesz skorzystać z modułu bloga, który umożliwi Ci jego prowadzenie bezpośrednio z panelu administracyjnego – bez konieczności korzystania z usług zewnętrznych!

5.00 avg. rating (99% score) - 12 votes 5

Senior Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.