Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż poprzez zaufanie i profesjonalizm swojego sklepu internetowego? Zgodnie ze starą zasada „jak Cię widzą, tak Cię piszą”, powinieneś zatroszczyć się o pozytywny wizerunek Twojego sklepu internetowego – Brand Marketing.
Zmień postrzeganie Twojego sklepu internetowego przez klientów
Twój sklep internetowy to coś znacznie więcej niż tylko miejsce do kupowania produktów. To przede wszystkim ulubiona witryna Twoich Klientów, na którą często zaglądają. Nie jesteś przekonany do tego stwierdzenia? Czas to zmienić! Zacznij kreować pozytywny wizerunek swojego sklepu internetowego w sieci, niech stanie się on rozpoznawalny. Marka to wizja w świadomości Klienta o firmie. Jeżeli brand kojarzy się pozytywnie, to konsument będzie się z nim utożsamiał. Stwórz społeczność wokół swojego sklepu. Spraw by Twoja strona internetowa i inne kanały komunikacyjne stały się miejscem spotkań lojalnych odbiorców i były spójne wizerunkowo.
Wykreuj swoją markę
Zastanów się w jaki sposób chcesz być odbierany przez Twoją grupę docelową. Znajdź cechy, które wyróżniają Twój sklep na tle konkurencji. Buduj świadomość swojej marki poprzez powtarzanie pozytywów w komunikatach. Pamiętaj, że wizja Twojej firmy i jej wizerunek powinna być spójna. Niezbędna jest harmonijna identyfikacyjna wizualna. Pierwszym krokiem do jej stworzenia jest zaprojektowanie unikatowego logo. To właśnie ono w dużej mierze decyduje o zapamiętywaniu brandu.
Logo powinno przede wszystkim odróżniać Twoją firmę od konkurencji, wskazywać na jej indywidualność. Może odwoływać się w różny sposób do przedsiębiorstwa, np. poprzez wskazanie na sprzedawane produkty lub odniesienie do idei marki – podejścia do konsumentów. Ze względu na to, że logo stanowi o tożsamości marki, lepiej zlecić jego zaprojektowanie profesjonalnej firmie. Platforma Sky-Shop jest doświadczona w przygotowywaniu takich materiałów graficznych.
Sprawdź nasze usługi graficzne – https://sky-shop.pl/cennik-grafiki-sklepu
Kolejnym krokiem jest wymyślenie oryginalnego hasła reklamowego. Slogan również jest elementem identyfikacji marki, więc powinien być spójny z jej nazwą i wskazywać na cechy wyróżniające ją na rynku. Odbiorca dzięki prostocie i krótkości hasła powinien z łatwością go zapamiętać.
Gdy zatroszczyłeś się już o logo oraz slogan reklamowy, zadbaj o profesjonalną i interesującą grafikę Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, aby inne kanały komunikowania, np. social media, były spójne z wyglądem Twojej platformy.
Więcej o przygotowaniu grafiki możesz przeczytać tutaj: http://blog.sky-shop.pl/indywidualna-grafika-sklepu-internetowego-kluczem-do-sukcesu/
Komunikuj się z Klientami poprzez social media, fora, bloga, youtube’a
Chcesz być rozpoznawalny i mieć lojalnych Klientów? Załóż konta w social mediach. Kreowanie marki poprzez interakcję z konsumentami jest niezbędne. Odbiorcy chcą mieć bezpośredni kontakt z firmą, móc śledzić jej działania w sieci. W zależności od tego, w jakiej branży działasz, wybierz odpowiednie kanały internetowe do komunikowania. Absolutną podstawą dla przedsiębiorstwa jest posiadanie profili na Facebooku oraz na Google+. Jeżeli natomiast działasz w branży lifestylowej lub kreatywnej, warto założyć firmowe konta na Instagramie, Pintereście czy Snapchacie. Pamiętaj jednak, że nie sztuką jest stworzenie profili na wielu kanałach, a na medal zasługuje dopiero częste wstawianie w social mediach ciekawych treści – liczy się systematyczność oraz kreatywność. Kreowanie interesujących treści dla użytkowników mediów nosi nazwę content marketingu. Dzięki przemyślanej strategii udostępniania informacji, przyciągniesz rzeszę fanów i zbudujesz społeczność. Ważny jest również bezpośredni kontakt z Klientami, np. poprzez szybkie, miłe i profesjonalne odpowiadanie na komentarze. Odbiorca czuje się wtedy doceniony i ma namiastkę bezpośredniej interakcji z marką.
Nie zapomnij także o założeniu swojego bloga sklepowego na którym będziesz publikować ciekawe informacje, nowości, unboxingi produkty i inne treści które przyciągną klienta do Twojego sklepu internetowego. Blog zbuduje pozytywny odbiór Twojego e-sklepu ale także pozytywnie wpłynie na jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Świetnym kanałem wzmacniającym wizerunek e-sklepu jest kanał na Youtube gdzie możesz publikować Video wszelkiego typu, np: Unboxing produktów, recenzje i testy produktów oraz ciekawe informację z branży. Pamiętaj że Video jest o wiele bardziej przystępną i ciekawszą formą przekazywania treści niż sam tekst.
E-maile oraz SMS’y
Pamiętaj że bardzo ważnym i jednocześnie stałym elementem komunikacji z klientem są maile systemowe związane z przyjęciem i realizacją zamówienia. Zwróć uwagę jak wyglądają takie e-maile w największych sklepach internetowych oraz np: w Paczkomatach. Takie wiadomości e-mail są spójne wizerunkowo z identyfikacją wizualną sklepu, zawierają wszystkie niezbędne informacje ale także o ile trzeba poradniki, rabaty i miłe słowo. Klient po przeczytaniu takiego e-maila jest zawsze pozytywnie nastawiony.
Maile systemowe warto wspierać także wysyłką SMSów poprzez bramki SMS które są zintegrowane ze sklepem internetowym. SMSy to jeden z najlepszych środków komunikacji gdyż zawsze są czytane, co już nie jest tak oczywiste w przypadku e-maila. Pomyśl o tym czy dostałeś kiedyś SMS’a z informacją o tym że Twoje zamówienie właśnie zostało wysłane? Jeżeli dostałeś to zapewne poczułeś że to jest to!
Wyjdź z sieci – eventy i targi
Może interakcja z konsumentami w Internecie to za mało? Spotkaj się ze swoimi odbiorcami i pozwól im „dotknąć marki”. Idealną okazją są do tego targi oraz eventy, gdzie masz szansę na bezpośrednie dotarcie do Twojej grupy docelowej. Event marketing to jednak nie tylko spotkania branżowe, ale również kreowanie swoich wydarzeń czy promocja firmy przy okazji innych, niekoniecznie związanych z Twoim biznesem, imprezach.
Buduj swoją wiarygodność poprzez opinie
Jeżeli masz pozytywną opinię w Internecie, możesz liczyć na większe zyski. Jednak trzeba sobie na to zasłużyć… Nawet najlepsze działania wizerunkowe firmy nie zastąpią dobrej i profesjonalnej obsługi Klienta i rzetelności przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że kontakt z konsumentem to również kreowanie pozytywnego obrazu w jego świadomości. Zadbaj, aby odbiorca mógł porozumieć się z Tobą na różne sposoby: telefon, mail, media społecznościowe czy fora. Zadowolony Klient chętnie poleci Cię swojemu znajomemu czy napisze pozytywny komentarz na forum internetowym, w porównywarkach cen czy opinii, typu Ceneo i Opineo.
Pamiętaj także o tym iż klient zwraca uwagę na profesjonalną i konkretną obsługę klienta. Klienci lubią rozmawiać z ekspertami w swojej branży którzy znają swoje produkty na wylot i potrafią dobrać i sprzedać produkt który idealnie pasuje do preferencji klienta.
Wzmacniaj wrażenia
Wykreowałeś już swoją markę? Nie osiadaj na laurach! Utrwalaj pozytywny wizerunek Twojego sklepu internetowego. Bądź kreatywny i nie pozwól znudzić się odbiorcy. To właśnie lojalni Klienci, zawsze wracają do marki i na przestrzeni czasu generują najwyższe zyski. Pozwól konsumentom utożsamiać się z Twoim przedsiębiorstwem. Może warto pomyśleć o profesjonalnej kampanii reklamowej? Obojętnie, jakimi narzędziami będziesz się posługiwać, pamiętaj, że to Ty jesteś MARKĄ!