Chcesz, aby konsument zaczął kupować Twoje produkty? Najpierw musi Cię zauważyć! Konkurencja nie śpi, więc musisz się czymś wyróżnić. Dlatego zadbaj o promocję Twojego sklepu w Internecie. Przedstawiamy darmowe i płatne rozwiązania. Zdecyduj, które są stworzone specjalnie dla Ciebie!
CZEŚĆ I – Darmowa promocja sklepu internetowego w sieci
Jak reklamować sklep internetowy za darmo?
Aby reklamować sklep internetowy za damo masz kilka możliwości do wyboru. Przede wszystkim zwróć uwagę na optymalizację SEO pod kontem darmowych wyników wyszukiwania. W tym celu pomocne będzie prowadzenie bloga. Innymi możliwościami będą: kanał na YouTube, fora branżowe, współpraca z blogerami i oczywiście Social Media.
1. Optymalizuj treść sklepu pod SEO
Wysokie wyświetlanie Twojego sklepu w wyszukiwarce Google, powinno być Twoim priorytetem. Dzięki temu potencjalny Klient szybciej trafi na Twoją stronę, a co za tym idzie będzie miał możliwość dokonania zakupu. Jak zadbać o wysoką widoczność w Google darmowymi sposobami?
Pierwszym krokiem jest zatroszczenie się o optymalizację treści całego sklepu. Twoja domena powinna zgadzać się z nazwą Twojego sklepu i nawiązać bezpośrednio lub pośrednio do Twojego asortymentu.
Przykład:
Jeżeli sprzedałeś fotele biurowe zdecydowanie ciekawą domeną była by domena np: krzesładobiura.pl niż fhuslawek.pl – W tej sytuacji sama domena mówi czym się zajmujesz, jednocześnie sama w sobie jest słowem kluczowym co wspomaga wyższe wyświetlanie w Google’u na podobne frazy. Druga podana domena nie niesie w sobie żadnej dodatniej wartości dla wyszukiwarki.
Powinieneś tworzyć także unikalne opisy produktów i wszystkich treści na stronie sklepu. Częstym błędem wśród właścicieli sklepów jest kopiowanie opisów z hurtowni i konkurencji co jest bardzo złym zwyczajem, jednocześnie wyszukiwarka obniża wartość stron które posiadała tj: double content.
W takiej sytuacji dla wyszukiwarki bardziej wartościową stroną i jednocześnie wyżej wyświetlaną, będzie strona na której zdublowana treść znajduje się najdłużej czyli na stronie gdzie pojawiła się jako pierwsza. Jeżeli chcesz aby Twój sklep w sposób organiczny dobrze się pozycjonował, unikaj double contentu! Możesz to wykorzystać i wyróżnić się na tle konkurencji. Zadbaj o unikalny content (treść). Tytuły i opisy produktów powinny zawierać słowa kluczowe, takie jak: nazwa producenta, model, typ produktu i wyróżniające właściwości.
Przykład poprawnego tytułu:
Bluza z kapturem Koka Kids Street HD (white) – Tytuł zawiera informację co to za produkt, jakiej jest marki i jaki to model oraz parametr dodatkowy – kolor. Taki tytuł zawiera wszystkie niezbędne informacje dla klienta jak i dla wyszukiwarki
Tworząc swój unikalny opis produktu pamiętaj aby opis był przyjemny dla czytelnika, pisany prosty i zrozumiałym dla każdego językiem. Warto aby opis składał się z kilku akapitów w których zawrzesz ogólny opis produkty, bardziej szczegółowe informacje dla pasjonatów i o ile to możliwe parametry produktu. Pamiętaj aby w opisie zawrzeć słowa kluczowe, tak aby treść dobrze indeksowała się w wyszukiwarce.
Dobrym i rekomendowanym zwyczajem jest umieszczanie słów kluczowych w tekście o natężeniu od 5 do 15 % w całym tekście. Jeżeli przesadzisz z ilością słów kluczowych w tekście znacząco i np: gęstość słów kluczowych będzie sięgać 30% i więcej – wtedy uzyskasz odwrotny efekt do zamierzonego. Ważne są również keywordsy jak i description dla Googla. Poprawnie napisane zapewnią Ci wysoką widoczną w wyszukiwarce w porównaniu do stron które nie podjęły żadnych działań optymalizacyjnych. Tagi powinny być również unikalne i zawierać słowa kluczowe w odpowiedniej kolejności, zgodnie z najważniejszymi cechami produktu.
Pamiętaj jednak że są to działania optymalizacyjne, a nie pozycjonerskie. Sprawią one że produkty ze sklepu będą lepiej indeksowane w wyszukiwarce ale nie oznacza to że znajdą się one od razu na pierwszej stronie Googla. Aby się tam znaleźć należy już podjąć płatne działania SEO.
2. Fora branżowe
Zgodnie z najnowszymi badaniami konsumenci najczęściej dokonują zakupów w firmie z polecania. Odbiorcy wybierają sklepy nie tylko na podstawie opinii od rodziny, przyjaciół czy znajomych, ale także wskazówek na forach internetowych. Dlatego bądź aktywny na stronach branżowych i wypowiadaj się jako ekspert z Twojego sklepu. Dzięki Twoim fachowym opiniom zyskasz wiarygodność w oczach potencjalnych odbiorców. Masz szansę zainteresować również grupę docelową Twoją ofertą, co z pewnością przełoży się na większy ruch na stronie oraz sprzedaż.
Może warto jest zachęcić także Klientów do pisania pozytywnych opinii o Twoim sklepie na forach?
3. Prowadź blog
Kreuj się na eksperta również poprzez prowadzenie firmowego bloga. Zamieszczaj na nim ciekawe informacje dotyczące Twojego sklepu, np. testy produktów, nowości, promocje. Publikuj także artykuły związane z Twoją branżą. Pokaż, że się znasz i ciągle poszerzasz swoją wiedzę.
Firmowy blog działa także korzystnie pod kątem pozycjonowania SEO. Gdy w tekstach wstawiasz słowa kluczowe, jednocześnie wzmacniasz swoją widoczność w wyszukiwarkach. Pamiętaj jednak, aby dodawać treści na bloga systematycznie, tak by cały czas podtrzymywać zainteresowanie Klientów.
Pamiętaj że dobrze prowadzony blog sklepowy potrafi mieć bardzo dużą ilość odwiedzin i może generować sporą cześć sprzedaży w sklepie.
4. Współpraca z blogerami
Blogerzy budują swoją społeczność i mają autorytet wśród odbiorców, dlatego warto jest nawiązać z nimi współpracę. Gdy osoba z branży Cię poleca, zyskujesz reklamę w grupie docelowej oraz zaufanie. Możesz spróbować nawiązać współpracę z blogerami na zasadzie barterowej. Wymiana usług przyniesie obu stronom korzyści, trzeba ją tylko dobrze uargumentować – Ty wyślesz do blogera swój produkt, a on go zareklamuje. Mów do blogera językiem korzyści, tak by chciał z Tobą współpracować.
6. Kanał na YouTube
Uzupełnieniem działań prowadzonych na blogach jest kanał na YouTube. Jest to świetna alternatywa dla osób, które wolą oglądać niż czytać – video jest o wiele lepiej przyswajanym nośnikiem informacji od tekstu. W tym medium również powinieneś kreować się na eksperta, np. tworząc poradniki, unboxingi, recenzje produktów i inne ciekawe materiały.
Zachęcaj odbiorców do śledzenia kolejnych odcinków poprzez subskrybowanie swojego kanału, zapowiedzi i organizowanie konkursów. Zwracaj się bezpośrednio do konsumentów, mów do nich na „Ty”. Jeżeli masz opory przed występowaniem przed kamerą publikuj testy produktów lub jedynie podstawiaj głos pod obraz.
5. Pokazuj się Social Media
Must have w branży e-commerce jest posiadanie firmowych kont w mediach społecznościowych. Masz do wyboru wiele platform m.in. : Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Snapchat. Wybierz kanały najbardziej odpowiednie do Twojej działalności, gdzie będziesz miał szansę na spotkanie z potencjalnym Klientem. Zacznij od fanpage’a na Facebooku. Postaraj się zgromadzić tam społeczność, wrzucając interesujące materiały.
Dzięki wstawianiu ciekawych treści o Twojej firmie i branży możesz liczyć na efekt marketingu wirusowego. Polega to na rozsyłaniu przez użytkowników mediów swoim znajomym interesujących informacji dotyczących firmy, np. grafik, pocztówek. Jeżeli działasz w branży lifestylowej możesz również założyć niezależne konto na Instagramie czy Snapchat’cie i promować tam nowatorskie produkty oraz usługi związane z Twoim sklepem.
Pamiętaj, aby wrzucać posty systematycznie i dbać o ich jakość. Ważna jest także interakcja z odbiorcami. Staraj się szybko odpowiadać na wiadomości i komentarze. Bądź bezpośredni i miły, tak by użytkownicy mieli wrażenie rozmowy z rzeczywistą osobą. Sprawdź jak robią to duże i znane marki – będziesz mógł wiele się od nich nauczyć!
6. Korzystaj z dobrodziejstw newsletter’a
W wielu branżach stałe dochody marce zapewniają lojalni Klienci. Jak przywiązać konsumenta do firmy? Na przykład wysyłaj im newslettery. Zamieszczaj w nim nowości, rabaty, promocje i oferty specjalne. Pamiętaj, aby treści były atrakcyjne, konkretne i zwięzłe. Nie zapomnij także o personalizacji przekazu. Klient rozpozna masowe rozsyłanie maili, co nie wpłynie dobrze na Twoją wiarygodność. Dlatego dbaj o kształt komunikatu i formę osobową. Sky-Shop oferuje możliwość mailingu oraz wysyłki newsletterów – więcej na ten temat w tym miejscu.
Wybrałeś już swoją drogę darmowej promocji? To świetnie! Cokolwiek zdecydujesz, pamiętaj aby zatroszczyć się o spójność działań, dopilnuj aby Tworzyć spójną identyfikację. Kreuj swoją markę!
Chcesz poznać płatne metody promowania swojego sklepu internetowego? Zapraszam do drugiej części: CZĘŚĆ 2 – PŁATNE METODY PROMOCJI
Spis treści Poradnika:
- #1: Strategia i przygotowanie do otwarcia sklepu internetowego
- #2: Działalność gospodarcza (firma) jest niezbędna do prowadzenia sklepu internetowego. Jak otworzyć firmę?
- #3: Jak przygotować sklep do pierwszej sprzedaży i na co zwrócić szczególną uwagę?
- #4: Jak dodawać produkty i tworzyć opisy produktów które generują sprzedaż?
- #5: Indywidualna grafika sklepu internetowego kluczem do sukcesu
- #6: Logistyka sklepu internetowego od pakowania paczek po dropshipping
- #7: Brand marketing – wizerunek sklepu w Internecie od logotypu po social media
- #8: Obsługa Klienta w sklepie internetowym – postaw na profesjonalizm
- #9a: Jak promować sklep internetowy w Internecie za darmo?
- #9b: Jak promować sklep internetowy metodami płatnymi?
- #10: Integracje z hurtowniami oraz unikalne funkcjonalności platformy Sky-Shop.pl
- #11: Odzyskiwanie porzuconych koszyków w sklepie internetowym