Wejście na polski rynek serwisu eBay nie zrewolucjonizowało sposobu dokonywania zakupów w Internecie. Niezachwiana pozycja rodzimego Allegro każe wykorzystywać aukcje do sprzedaży na terenie Polski. Ale co ze sprzedażą na rynkach zagranicznych? Tu z pomocą przychodzi eBay, bowiem jego wysoka rozpoznawalność pozwoli docierać do klientów w wielu krajach świata!
Jak działa eBay?
Wielokrotnie przekonaliśmy się o tym, że Allegro jest cennym kanałem sprzedaży, z którego powinien korzystać sklep internetowy. Polski serwis nie został przywołany bez przyczyny. Jako że zdecydowana większość miała z nim styczność na różnych etapach rozwoju platformy, zarówno z punktu widzenia konsumenta, jak i sprzedającego, znamy go niemalże od podszewki. W uproszczeniu można powiedzieć, że eBay to zagraniczne Allegro. Co ciekawe, ostatnie działania ukierunkowane na modernizację interfejsu oraz zaawansowane możliwości promocji, coraz bardziej zbliżają go do zagranicznego giganta. Jak działa eBay? Analogicznie do Allegro! Wkraczając na nowe pole sprzedażowe skorzystasz ze znanych Ci już typów aukcji:
- Kup teraz – klient kupuje towar w określonej cenie i po uregulowaniu opłaty jest do niego wysyłany.
- Licytacja – w ustalonym czasie klienci licytują towar. Po jego upływie, zakupu dokonuje osoba proponująca najwyższą cenę. Możesz też ustalić minimalną kwotę zakupu.
Zapoznajesz się z regulaminem sprzedaży, zakładasz konto i wybierasz dopasowany do Twoich potrzeb abonament sklepu, wystawiasz aukcje i finalizujesz swoje transakcje! Od tej chwili zarówno jako niewielki sprzedawca, jak i duży sklep internetowy, masz dostęp do milionów klientów, którzy chętnie zapoznają się z kolejnymi ofertami. Możliwość handlu w wielu krajach jest szansą, której nie sposób pominąć.
Sprzedaż na rynkach zagranicznych
Wartość światowego rynku e – commerce nieustannie wzrasta, a globalizacja dająca nam dostęp do charakterystyk każdego z rynków i zaawansowanych narzędzi do prowadzenia sprzedaży, daje możliwość zarabiania nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami. Sprzedaż na rynkach zagranicznych uskuteczniana jest przez coraz większą ilość sklepów internetowych. Poszerzenie działalności może objąć:
- wysyłkę poza granice kraju,
- prowadzenie sklepu internetowego w różnych wersjach językowych,
- wprowadzenie swojego asortymentu na eBay, który daje dostęp do klientów z całego świata.
Trzeci z przedstawionych wariantów daje zdecydowanie najszersze możliwości sprzedażowe, bowiem pozwala docierać bezpośrednio do klientów, którzy poszukują określonych produktów. W rezultacie jesteś w stanie zminimalizować działania marketingowe ukierunkowane na zainteresowanie i poznanie Twojej oferty.
Co sprzedawać na eBay’u?
Na eBay’u, podobnie jak w innych serwisach aukcyjnych, możesz sprzedawać niemalże wszystko. Produkty objęte zakazem sprzedaży zostały wyróżnione na liście. Wśród nich znajdują się m.in.: urządzenia do inwigilacji, wyroby medyczne, fejerwerki i dekodery telewizyjne. Kolejną grupą towarów, na które warto zwrócić uwagę, są te objęte ograniczeniem sprzedaży np.: antyki, baterie, sprzęt elektryczny i elektroniczny, żywność i wyroby tytoniowe. Przed sprzedażą zapoznaj się z pełną listą produktów zabronionych na eBay’u!
Każdy ze sklepów internetowych rozpoczynających sprzedaż na rynkach zagranicznych powinien dokładnie zapoznać się z obowiązującymi w kraju przepisami. W przypadku próby wprowadzenia na rynek towaru objętego obostrzeniami, Twoja oferta nie będzie widoczna.
Jeśli nie wiesz, co sprzedawać na eBay’u, możesz zapoznać się z głównymi produktami eksportowymi, które wyłoniono podczas analizowania zbieranych przez serwis danych. Polskie firmy dobrze czują się w sprzedaży produktów z popularnych kategorii np. dom i ogród, zdrowie i uroda, sport i turystyka, odzież, buty i dodatki, a także części motoryzacyjne.
Nie oznacza to, że powinieneś ograniczać się do najpopularniejszej kategorii! Nic nie stoi na przeszkodzie by odnaleźć niszę, w której to właśnie Ty będziesz wiódł prym. W końcu rynek światowy jest na tyle szerokim polem, by każdy ze sprzedawców znalazł miejsce dla siebie.
Dlaczego warto sprzedawać na eBay’u?
Dostępny na światowym rynku eBay zrzesza ogromną ilość konsumentów i sprzedawców, którzy szybciej i prościej odnajdują się wzajemnie. Co prócz dostępu do klientów z różnych krajach zyskasz podczas prowadzenia sprzedaży na eBay’u?
- Osoby, które ufają marce
Kiedy rozpoczynałeś prowadzenie sklepu internetowego, z pewnością zauważyłeś, że budowanie zaufania do marki jest procesem wymagającym nie tylko wzorcowej obsługi klienta, ale i sporej ilości czasu. Pamiętaj, że wkraczając na rynek zagraniczny Twoja przygoda zaczyna się od początku. Uznanie wypracowane dotychczas nie przełoży się na konsumentów przebywających poza Polską. Rozwiązaniem problemu może okazać się eBay. Rozpoznawalność marki, zaufanie oraz wysoka jakość usług, z jaką jest kojarzona pomoże Ci stawiać pierwsze kroki w nowych okolicznościach. To właśnie na zdobytym przez serwis zaufaniu będziesz budował swoją początkową sprzedaż.
- Możliwość promowania swojego asortymentu
Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że wyróżnienie oferty na stronie głównej bądź w innym widocznym miejscu korzystnie wpłynie na sprzedażowe słupki. Właśnie z tego względu, jeśli zechcesz, możesz skorzystać z oferty promowania produktów na eBay. Przygotuj asortyment, który będzie mógł pojawić się wśród promocji dnia bądź wpisać się w kategorię produktów w cenie poniżej 10 zł, którymi interesują się konsumenci!
- Zminimalizujesz wydatki na marketing
Klienci trafiający na aukcje znajdujące się na eBay’u są w zdecydowanej większości osobami, które już wcześniej zdecydowały się na zakup wybranego produktu. Dzięki temu niemalże całkowicie możesz pominąć wydatki związane z poznaniem Twojego asortymentu i zainteresowaniem poszczególnymi propozycjami. Tym samym masz szansę w pełni skupić się na dobrym przekazaniu informacji np. dzięki szczegółowym opisom produktów oraz konkurencyjnej cenie.
Klienci Sky-Shop.pl korzystają z integracji z serwisem eBay bezpłatnie! Dzięki niej szybko wystawisz produkty i obsłużysz zamówienia – jak ma to obecnie miejsce w przypadku Allegro!
Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!