Nie sposób zaprzeczyć, że klienci w wielu przypadkach kupują oczami, a nawet jeśli od decyzji zakupowej dzieli ich chwila przemyśleń, to atrakcyjny sposób przedstawienia oferty sprawia, że rozważają zakup produktu. Grafika jest jednym z najważniejszych elementów sklepu internetowego. Towarzyszy nam przez cały czas trwania zakupów – od strony głównej, aż po koszyk. Jest wizytówką sklepu, która przyciągnie uwagę, a w późniejszym etapie umożliwi przyjrzenie się produktom z każdej strony.
Dlaczego grafika RWD jest niezbędna w e-sklepie?
Jako że coraz więcej klientów chce dokonywać zakupu z poziomu smartfona lub tabletu, a udział ruchu mobile w e-commerce nieustannie wzrasta, każdy ze sklepów pragnących zarabiać coraz więcej, musi przystosować interfejs do ich potrzeb. Obecność osobnej wersji mobilnej sklepu stanowi jedno z dostępnych rozwiązań, jednak może generować problemy z wyświetlaniem treści na urządzeniach o niestandardowych wymiarach.
Grafika responsywna jest z kolei technologią, dzięki której jedna strona internetowa zostanie dokładnie dopasowana do sprzętu, którym aktualnie dysponuje użytkownik. W rezultacie wyświetlisz wszystkie treści, a żaden z klientów nie będzie musiał borykać się z brakiem przejrzystości interfejsu. RWD zatrzyma klienta zarówno wtedy, gdy ten tylko przegląda Twoją ofertę i chce do niej wrócić w późniejszym terminie, jak i w momencie chęci dokonania szybkiego zakupu.
Grafika RWD jest niezbędna w e-sklepie głównie z uwagi na fakt, że trudność w poruszaniu się po menu, nieatrakcyjne rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie oraz niedopasowanie ich rozmiaru, stanowią jedną z najbardziej oczywistych przyczyn opuszczania sklepu przez klientów. Co gorsze, nieprzyjemne doświadczenie pozostanie z nimi na dłużej i sprawi, że niechętnie skorzystają z Twoich usług nie tylko podczas zakupu z poziomu telefonu, ale i tradycyjnego komputera.
Grafika sklepu internetowego skrojona na miarę
Grafika jest elementem, który nie tylko przyciąga uwagę, ale i buduje spójny wizerunek firmy. Co więcej, wzbudza w klientach pozytywne emocje, z którymi będziesz kojarzony. Szansa na wyróżnienie się spośród innych jest okazją na zapamiętanie przez kolejne osoby, chętnie wracające na ponowne zakupy. Jeśli standardowe rozwiązania graficzne to dla Ciebie za mało, skorzystaj z indywidualnej grafiki dla sklepu internetowego. Profesjonalny wizerunek zostanie stworzony zgodnie z przedstawionym pomysłem, a Ty będziesz miał pewność, że żaden inny sklep nie posiada takiego samego rozwiązania!
Kreator Szablonu Sklepu i Twój pomysł
Wygodny Kreator Szablonu Sklepu dostępny dla klientów Sky-Shop jest niezwykle intuicyjnym rozwiązaniem, które pozwoli wcielić swój autorski pomysł na sklep internetowy w życie! W panelu zostały zawarte różnej wielkości kafelki, wśród których znajdziesz:
- moduły produktowe,
- slidery,
- karuzele,
- separatory,
- obszar przeznaczony na produkt dnia,
- edytowalne pole przeznaczone na tekst.
Personalizacji podlega nie tylko wygląd strony głównej, ale także elementy zamieszczone w karcie produktowej, a także sam koszyk!
Szybkie i wygodne dokonywanie zmian jest możliwe dzięki możliwości układania elementów w formie klocków. Pozwala to nie tylko wprowadzać natychmiastowe zmiany, ale także na bieżąco śledzić całościowy wygląd wykonanego projektu. Możliwość samodzielnego edytowania szablonu sklepu otwiera drogę do natychmiastowego reagowania na oczekiwania klientów dotyczące sposobu poruszania się w Twojej ofercie.
Jak prezentować produkty?
Choć sposób prezentacji produktów nie jest tematem ściśle graficznym, warto o nim wspomnieć. Dobre wrażenie zapoczątkowane ładnym wyglądem strony internetowej warto wzmocnić oryginalnym sposobem przedstawienia asortymentu. Czy możesz zrobić coś więcej niż postawić na autorskie zdjęcia produktowe? Oczywiście, że tak! Ich forma nie musi być analogiczna do przejrzystych zdjęć znanych m.in. z hurtowni. Kierunek, w którym zmierza rozwój e-commerce jasno wskazuje, że prezentacja produktów powinna zawierać elementy ich użytkowania.
Ciekawa stylizacja z użyciem sprzedawanej bluzki, wodoodporny telefon używany bez obaw na wakacjach, buty biegowe na trasie, do której zostały przystosowane – każde z nich jasno pokaże zalety produktu i zakomunikuje odbiorcy jego przeznaczenie. Co więcej, taki sposób podejścia do fotografii produktowej pozwoli zyskać na autentyczności przekazu!
Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!