Wraz z aktualizacją oznaczoną jako Chrome 68. wszystkie adresy, w tym sklepy internetowe, nieposiadające certyfikatu SSL zostaną oznaczone jako niebezpieczne. Napiętnowana przez brak aktualizacji certyfikatu bezpieczeństwa z HTTP do HTTPS strona, straci na wiarygodności zarówno w oczach klientów, jak i samej przeglądarki. By uniknąć oznaczenia sklepu internetowego jako niebezpiecznego, nie zwlekaj z wprowadzeniem SSL!
- Chrome 68. podpowie klientom, z których sklepów mogą wyciec ich poufne dane.
- Już teraz wszystkie strony bez HTTPS są oznaczane jako niebezpieczne. Chrome zmusza do instalacji i aktualizacji certyfikatów bezpieczeństwa.
- W październiku Chrome szykuje czerwone oznaczenia dla stron bez HTTPS.
Chrome w wersji 68. oznaczy HTTP jako niebezpieczne
Z przeglądarki Chrome korzysta już ponad 66% wszystkich użytkowników. Gigant wiedzie prym zarówno w rynku mobilnym, jak i urządzeń stacjonarnych. Nic więc dziwnego, że stale poprawia standardy bezpieczeństwa swoich użytkowników w sieci, zmuszając tym samym zarówno sklepy internetowe, jak i wszystkie inne strony do aktualizacji certyfikatów bezpieczeństwa.
Niestety, wiele stron wciąż pomija światowe standardy bezpieczeństwa uwzględniające szyfrowanie danych i ochronę przed phishingiem. W rezultacie szerokie grono osób korzystających z sieci publicznych WiFi np. w kawiarni czy galerii handlowej, narażone jest na przechwycenie danych. Hasła, numery kont oraz wszelkie dane dostępu, jakie podawane są w rozmaitych formularzach i w trakcie logowania mogą trafić w ręce hakerów, a następnie zostać wykorzystane.
Strony nieposiadające szyfrowania SSL najprościej rozpoznać po przedrostku HTTP pojawiającym się przed adresem URL strony. Po macoszemu potraktuje je zarówno algorytm wyszukiwarki, jak i sam odwiedzający. Każda witryna, która wprowadziła certyfikat SSL uzyskuje w tym miejscu znacznik HTTPS będący aktualnym, najbardziej skutecznym zabezpieczeniem danych wprowadzanych na stronie internetowej i w formularzach. Temat certyfikatu SSL w sklepie internetowym zgłębisz w tym wpisie. Jego brak skutkuje widoczną, wyraźną informacją kierowaną do osoby przebywającej na stronie, że „połączenie z tą witryną nie jest bezpieczne”. Stanowi ona jednoznaczną podpowiedź dla użytkownika, by obdarzyć ją bardzo ograniczonym zaufaniem, a dla wielu z nich zachętę do jej opuszczenia.
Co czeka nas w dalszych aktualizacjach Chrome?
To jednak nie koniec zmian ukierunkowanych na poprawę bezpieczeństwa. Chrome w dalszych aktualizacjach przeglądarki będzie jeszcze silniej piętnował strony bez HTTPS. Jakich zmian możemy spodziewać się już w październiku bieżącego roku?
- szary, neutralny kolor, na jakim wyświetla się informacja o braku zabezpieczeń zostanie zamieniony na ostrzegawczą czerwień, która natychmiast przykuje uwagę,
- nieco później znikną także zielone kłódki przy adresach, które sugerują pełne zabezpieczenie strony. Może ona wprowadzić w błąd mniej zaawansowanych użytkowników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, że pomimo pełnej ochrony przesyłanych danych, mogą one zostać wykradzione z serwera, na którym je zgromadzono.
Co zmiany w certyfikacie bezpieczeństwa znaczą dla Twojego sklepu?
Wprowadzonymi zmianami powinieneś zainteresować się przede wszystkim z punktu widzenia Twoich klientów. Każda z osób, która wejdzie do sklepu internetowego niewyposażonego w SSL, w lewym górnym rogu zobaczy „niezabezpieczona”, co już może wzbudzić jej podejrzenia. Co więcej, spotka się z takim komunikatem:
Z pewnością komunikat zalecający niepodawanie poufnych danych z powodu możliwości ich wykradania, nie zachęci nikogo do zakupu. Możliwość utraty środków na koncie, haseł oraz innych informacji skutecznie zniechęci zarówno nowych, jak i stałych klientów sklepu.
Po wprowadzeniu certyfikatu SSL, informacja w lewym górnym rogu zostanie zamieniona na „bezpieczna”. Przyjazny zielony kolor oraz zapewnienie o prywatności przesyłanych danych stanowią podstawę do kontynuowania rozpoczętych działań.
Choć certyfikat bezpieczeństwa ma głównie znaczenie dla Twoich klientów, Google również zwróci na niego uwagę. Polityka promująca obecność zabezpieczeń sprawia, że wszelkie strony wyposażone w ich aktualne wersje są promowane i mają szansę poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce. Google potwierdza znaczenie posiadania aktualnych certyfikatów bezpieczeństwa dla pozycji w wyszukiwarce. Ilość Twoich potencjalnych klientów korzystających właśnie z Chrome jest tak duża, że pominięcie tematu wdrożenia SSL spowoduje odczuwalny spadek sprzedaży.
Wprowadź SSL już teraz!
Wprowadzenie certyfikatu SSL jest koniecznością, od której nie sposób uciec. Twój sklep internetowy prędzej czy później będzie musiał zostać w niego wyposażony. W przeciwnym razie zaczniesz notować znaczne spadki sprzedaży spowodowane sugestią, że konto klienta, jego hasła, karty kredytowego oraz inne wprowadzane dane, nie są bezpieczne.
W związku z wprowadzonymi zmianami w Chrome, masz szansę znaleźć się krok przed konkurencją. Wprowadzając SSL już teraz, zyskujesz podwójnie. Masz pewność, że Twój sklep internetowy jest zgodny ze światowymi standardami bezpieczeństwa danych i nie będzie piętnowany przez przeglądarkę. Co więcej, żaden z klientów nie zrezygnuje z zakupu towaru z powodu wątpliwej ochrony, a wielu z nich trafi do Ciebie opuszczając sklepy, które nie zapewniły im dostatecznego bezpieczeństwa wszystkich transakcji on-line.
Sky-Shop dba o to, żebyś zawsze miał dodatkowy atut w ręku. Koniecznie sprawdź specjalne ceny certyfikatów SSL przygotowane na tę okazję!