Cyber Monday – internetowa wyprzedaż


Marketing sklepu

Na Cyber Monday z niecierpliwością czekają zarówno właściciele sklepów internetowych, jak i konsumenci. Internetowa wyprzedaż jest szansą na zakup prezentów w znacząco niższych cenach. W 2018 roku Cyber Monday odbędzie się już 26 listopada! Zobacz, jak przygotować e-sklep do obniżek cen i jak promować swoją ofertę!

Cyber Monday vs. Black Friday

Cyber Monady i Black Friday to dwa święta, których nie może ominąć żaden łowca promocji. Tradycja wyprzedaży przybyła do nas zza Oceanu, jednak polskie promocje ciężko porównywać do tych obecnych w USA. Choć nie możemy liczyć na niebotycznie niskie ceny, listopadowe promocje są szansą na zaoszczędzenie kilkuset złotych zarówno podczas zakupu prezentów, jak i sprzętów do domu, a także innych artykułów, których używamy na co dzień. Promocje rzędu 50%, a niejednokrotnie nawet 70% pozwolą zachować w portfelu pokaźną sumę. Nie sposób ukryć, że Czarny Piątek i Cyberponiedziałek wpisały się na dobre w naszą świadomość, a granica pomiędzy nimi została zatarta.
Choć Czarny Piątek wyszukiwany jest przez klientów częściej, nie oznacza to, że w poniedziałek nie wyszukują promocji bezpośrednio w sklepach internetowych!

cyber monday a black friday

Porównanie popularności frazy Black Friday i Cyber Monday według Google Trends

Czy Black Friday różni się od Cyber Monday? I tak, i nie. Wraz z upływem lat i popularyzacją sprzedaży internetowej, różnice stają się coraz mniej widoczne. W zamyśle Black Friday był świętem sprzedaży stacjonarnej, a Cyber Monday promocyjną okazją w internecie. Dziś Czarny Piątek świętują także sklepy internetowe, jednak Cyberponiedziałek pozostał świętem e-commerce i nie przeniósł się na grunt tradycyjnych zakupów. E-sprzedawcy z powodzeniem wykorzystują więc dwa dni promocji, a niejednokrotnie tworzą Black Weekend bądź Black Week, które wydłużają czas trwania promocji do kilku dni.

Jak przygotować sklep internetowy do Cyber Monday?

Nie ulega wątpliwości, że Cyberponiedziałek jest czasem wyczekiwanym przez wielu konsumentów, którzy właśnie na tę chwilę zaplanowali swoje zakupy. Przewidywanie wzmożonego ruchu na stronie wymaga przygotowania przede wszystkim od strony logistycznej, toteż musisz upewnić się, że:

  • masz odpowiednią ilość towaru w magazynie,
  • jesteś w stanie obsłużyć dużą ilość zamówień – jeśli nie, na czas wyprzedaży warto pomyśleć o zatrudnieniu dodatkowej pomocy,
  • czas dostawy przez firmę kurierską pozostaje niezmienny.

Na promocyjne oferty w trakcie poniedziałkowej wyprzedaży internetowej powinny uważać sklepy korzystające z dropshippingu. Duże zapotrzebowanie na towar z pewnością przełoży się na szybsze znikanie go z magazynu hurtowni, a także nieco wydłużony czas oczekiwania na wysyłkę do klientów!

Cyber Monday – co sprzedawać?

Znaczące obniżki cen sprawiają, że zdecydowana większość asortymentu cieszy się większym zainteresowaniem niż ma to miejsce zazwyczaj. Nie oznacza to jednak, że Cyber Monday pozwoli nam sprzedać wszystko, w dowolnych ilościach. Podczas Cyberponiedziałku najlepiej sprzedaje się:

  • elektronika,
  • odzież i obuwie,
  • perfumy oraz inne artykuły luksusowe, które można nabyć w obniżonej cenie.

Cyber Monday to także możliwość do zmniejszenia stanu magazynowego dotychczas niesprzedających się produktów. Pogrupuj produkty w zestawy z obniżoną ceną, zaproponuj zakup za 50% ceny regularnej jako zakupowy bonus do skompletowanego już koszyka lub pozwól dobrać wybraną rzecz za symboliczną złotówkę po dokonaniu zakupu za określoną wcześniej kwotę.

Jak reklamować rabaty na Cyber Monday?

Jako że naturalnym środowiskiem sprzedaży internetowej jest sieć, Cyber Monday powinien być szeroko reklamowany w różnego rodzaju portalach. Planując strategię marketingową należy mieć na uwadze dwie rzeczy:

  • Klienci będą aktywnie poszukiwali rabatów, co nieco ułatwia dotarcie do nich.
  • Zdecydowana większość sklepów internetowych bierze udział w akcji, toteż przygotowana przez Ciebie okazja nie będzie wyjątkiem.

Kampania Promocyjna na Cyber Monday nie powinna opierać się jedynie o Google Ads i reklamy na Facebooku. Wykorzystaj także inne możliwości takie jak:

  • Wyraziste, komunikujące procentową obniżkę bannery na stronie sklepu internetowego i w mediach społecznościowych.
  • Serwisy zbierające promocje w jednym miejscu np. Picodi, Pepper.
  • Specjalne oferty skierowane do klientów zapisanych do bazy mailingowej, a także przebywających w grupie na Facebooku.
  • Gościnne wpisy blogerskie, w których poinformujesz o planowanych promocjach i zamieścisz rabat na swój asortyment.
  • Kody rabatowe, którzy Twoi partnerzy mogą przekazać swoim konsumentom.

Cyber Monady 2018

Zakupowe szaleństwo, tak jak poprzednie edycje wydarzenia odbędzie się tuż po Czarnym Piątku. Cyber Monday w 2018 roku już 26 listopada! Jako że jest to okres przedświąteczny, prócz standardowych produktów warto przygotować te rekomendowane jako prezenty, które znajdą się pod choinką i w mikołajkowych paczkach.

Ciekawostki o Cyber Monday

Cyber Monday kojarzy nam się jedynie z możliwością znalezienia korzystnych ofert, tymczasem z powstaniem akcji wiąże się kilka ciekawostek:

  • Pierwszy Cyber Monday odbył się w 2005 roku.
  • Stanowił odpowiedź na Czarny Piątek, który pokochały rzesze łowców okazji.
  • Ale dlaczego poniedziałek, a nie sobota bądź niedziela? Pomysłodawcy akcji zdecydowali się na Cyber Monday ze względu na to, że poniedziałek jest dniem pracy. Kiedy jeszcze nie każdy miał dostęp do szybkiego łącza internetowego w domu – mógł dokonać zakupu wprost ze swojego biura. Z kolei niedosyt po wyprzedażach stacjonarnych można było wykorzystać w sprzedaży wysyłkowej.

Wieloletnia tradycja Cyber Monady udowodniła, jak duże zyski może wygenerować udział w akcji. Nie zwlekaj i przygotuj rabaty dla swoich klientów już teraz! Pozostając w tyle, odstąpisz osoby zdecydowane na zakup swojej konkurencji.

5.00 avg. rating (98% score) - 7 votes 5

Senior Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.