Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
grupa na facebooku e-sklep

Dlaczego sklep internetowy powinien mieć grupę na Facebooku?

Sklep internetowy posiadający grupę na Facebooku ma szansę na zbudowanie społeczności, która będzie mu lojalna. Powracający, zadowoleni z usług i przekazywanej im wiedzy klienci polecą produkty swoim znajomym, a sprzedaż będzie regularnie wzrastać. Dowiedz się, na czym powinien opierać się content grupy na Facebooku i czy każdy sklep internetowy może korzystać z tej formy promocji.

  • Uzupełnij fanpage sklepu internetowego o grupę, dzięki której zbudujesz społeczność.
  • Twórz unikalny content, który przyciągnie odbiorców.
  • Wykorzystaj grupę na Facebooku do promowania swoich produktów poprzez pokazywanie ich w zestawieniach, testach oraz nowościach.

 

Promocja sklepu internetowego na Facebooku

Skuteczny marketing sklepu internetowego obejmuje szeroko zakrojone działania, na które składa się zarówno optymalizacja funkcjonowania e-sklepu, przygotowanie zachęcających do zakupu opisów, jak i wykorzystanie płatnych narzędzi reklamowych. Wśród standardowych miejsc reklamowych na dobre zagościły serwisy społecznościowe. Dziś promocja sklepu internetowego na Facebooku nikogo nie dziwi, bowiem pozwala ona na:

  • docieranie do odpowiedniej grupy docelowej,
  • wykorzystanie remarketingu w sklepie internetowym, bowiem dopasowane do użytkownika reklamy zostaną wyświetlone bezpośrednio na osi czasu lub w kolumnie znajdującej się po prawej stronie,
  • zwiększanie konwersji,
  • budowanie świadomości marki i zwiększanie jej rozpoznawalności.

 

Prócz reklam umieszczanych z użyciem narzędzia Facebook Ads, mamy do dyspozycji liczne formy content marketingu, który wspomoże naszą sprzedaż. Niejednokrotnie to przygotowanie wartościowych materiałów i odpowiednia ich dystrybucja jest w stanie przynieść większe zyski niż ma to miejsce w przypadku zamieszczania popularnych bannerów reklamowych i reklam w wyszukiwarce. Dynamiczny rozwój Facebooka stawiający na tworzenie społeczności i dostarczanie dopasowanych do użytkowników informacji, dał początek grupom tematycznym, których potencjał warto wykorzystać w promocji swojego asortymentu.

Dlaczego sklep internetowy powinien mieć grupę na Facebooku?

Choć zdecydowana większość przedsiębiorstw zdała już sobie sprawę z tego, że posiadanie fanpage’a  stanowi nieodłączny element docierania do szerokiego grona konsumentów, wciąż nie doceniamy mocy grup na Facebooku. Stanowią one miejsce skupiające miłośników określonego tematu, w którym mogą toczyć się dyskusje, wymiana informacji o nowinkach i wydarzeniach. Do grupy na Facebooku dołączamy dobrowolnie, a co za tym idzie jesteśmy zaciekawieni pojawiającymi się tam postami.

Naturalnym krokiem po zbudowaniu społeczności dzięki działaniom na fanpage’u jest stworzenie dla niej przestrzeni dyskusyjnej. Tworząc własną grupę powinieneś pamiętać o elementach takich jak:

  • Chwytliwa nazwa bezpośrednio wiążąca się z asortymentem, który sprzedajesz bądź samą nazwą firmy.
  • Regulamin grupy.
  • Podjęcie decyzji o charakterze grupy – posty z grupy otwartej będą widoczne dla większego grona osób, jednak to w grupie zamkniętej udzielamy się częściej i chętniej, a nasi znajomi nie widzą każdej z podejmowanych aktywności.
  • Moderowanie pojawiających się postów i wrzucanie własnych informacji.
  • Przygotowanie benefitów dla członków grupy. Doskonale sprawdzą się tu specjalne promocje, możliwość zakupienia nowego produktu w przedsprzedaży, a także bezpośredni wpływ na sklep np. poprzez głosowanie nad propozycjami nowych produktów.

 

Sklep internetowy powinien mieć grupę na Facebooku, bowiem daje ona szerokie możliwości. Jednak nim zacznie przynosić Ci korzyści, musisz pamiętać o konieczności promocji swojej społeczności. Nie zapomnij zaprosić swoich klientów do dołączenia, poinformuj ich o tym, co będzie się tam działo. Co więcej, wspomnij o niej na forach branżowych, bowiem wartościowe informacje, które publikujesz mogą przynieść Ci nowych klientów.

 

Zbuduj własną społeczność

Ale czy każdy sklep internetowy może mieć grupę na Facebooku? Oczywiście, że tak. Należy jednak pamiętać, że powodzenie będzie zależało od włożonej w jej rozwój pracy. Ułatwione zadanie będą miały sklepy, które są silnie wyspecjalizowane. Wśród nich znajdziemy między innymi:

  • sklepy związane z pielęgnacją i makijażem,
  • motoryzacyjne,
  • technologiczne.

 

Społeczność należy tworzyć wokół wspólnego mianownika, jakim są zainteresowania. To on sprawi, że osoby poszukujące porad i informacji będą kierowały się do nowo poznanych znajomych, którzy „siedzą w temacie” i będą w stanie podzielić się zdobytą już wiedzą.

 

Content zwiększy sprzedaż

Choć w grupach na Facebooku znaczna część contentu będzie pochodziła od kupujących, nie można zapominać, że kluczową rolę wciąż odgrywał będziesz Ty. Przygotowane treści muszą stanowić punt zaczepienia do dalszej dyskusji, a także dostarczać wiedzy niedostępnej nigdzie indziej. Podobnie jak w każdym innym medium, powinny być publikowane regularnie. Dobrymi pomysłami będzie przygotowanie różnych formatów takich jak:

  • Testy produktów.
  • Wypowiedzi eksperta.
  • Omówienie pojawiających się nowości.
  • Infografiki ułatwiające dostosowanie asortymentu do swoich potrzeb.
  • Poradniki.
  • Zestawy produktów komplementarnych.
  • Porównania i przedstawienie zalet i wad poszczególnych możliwości.

 

W celu przekazania jak największej ilości wiedzy wykorzystaj zarówno teksty blogowe, jak i filmiki, które generują większy ruch niż artykuły, na które użytkownicy muszą poświęcić większą ilość czasu i uwagi. Nie zapominaj, że content grupy nie może pokrywać się z treścią publikowaną na fanpage’u Twojego sklepu. Nie bój się odsyłać osób z publikowanych postów do grupy po większą ilość informacji!

Reklama na grupie na Facebooku

Ostatecznie stworzona przez Ciebie grupa na Facebooku będzie reklamą sklepu internetowego. Zyskasz lojalność klientów dzięki wejściu w interakcje i dostarczaniu przydatnych im informacji, włączysz do dyskusji, a także zaprezentujesz nowości. Wspomniany wcześniej dostęp do ofert specjalnych jest okazją na zwiększenie sprzedaży. Poczucie ekskluzywności oferty zachęci do szybszego podjęcia decyzji zakupowej. W rezultacie zadowolony będziesz zarówno Ty, jak i Twoi klienci.
Dzięki publikowanym poradnikom zyskasz nowych kupujących, którzy dowiedzieli się o Twoim sklepie podczas poszukiwania odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Pamiętaj, że polecenia znajomych, także tych internetowych, są bardziej wiarygodne niż wszędobylskie bannery reklamowe!

 

5.00 avg. rating (98% score) - 5 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu