Dropshipping vs. koronawirus – sytuacja w hurtowniach. Komentarze i analiza

Kinga Tobała
Dropshipping

Czy hurtownie dropshippingowe działają podczas epidemii koronawirusa? Czy towary są dostępne, a zamówienia realizowane? Jakie środki bezpieczeństwa zostały wprowadzone przez dostawców? O te i inne kwestie zapytałam hurtownie dropshippingowe. Informacje z pierwszej ręki wraz z komentarzami pozwolą Ci poznać sytuację w hurtowniach!

  • O dropshippingu podczas pandemii opowiadają przedstawiciele hurtowni Ikonka, Vivio oraz VivaB2B.
  • Dzięki danym z hurtowni wielobranżowej, spożywczej oraz oferującej zegarki zobaczysz, jakie produkty sprzedają się najlepiej.
  • Dowiedz się, kto wygrał w starciu dropshipping vs. koronawirus!

Pandemia kontra dostępność towarów w hurtowniach

Kiedy pisałam o tym, co koronawirus znaczy dla polskiego e-commerce, na pierwszym miejscu wymieniłam zmniejszenie dostępności towarów wynikające z ograniczenia dostaw (drogą morską, kolejową i lotniczą) oraz postojów w chińskich fabrykach. Brak produktów natychmiastowo dałby w kość sprzedawcom działającym w dropshippingu. W końcu wiązałoby się to z brakiem możliwości kontynuowania sprzedaży. Ale czy tak jest? Czy hurtownie dropshippingowe przez pandemię koronawirusa nie mają co sprzedawać? Sprawdzamy!

Komentarz hurtowni spożywczej Vivio

Nie mamy obecnie problemu z dostępnością towarów w naszej hurtowni, gdyż jest on produkowany na bieżąco. Pragnę wszystkich uspokoić, ponieważ surowce są na rynku dostępne i nie ma problemu z ich zakupem. Jako, że jesteśmy również producentem, towar produkujemy cały czas i sprzedajemy do naszych klientów. Nie jesteśmy tu uzależnieni od zewnętrznych firm produkcyjnych. W sytuacji gdy zabranie jakiegoś towaru, jest on zlecany na produkcję i pojawia się na magazynie jako gotowy do wysyłki w ciągu jednego lub maksymalnie dwóch dni.

Radosław Witek, hurtownia Vivio


Vivio to jedna z dropshippingowych hurtowni spożywczych, które obecnie notują znaczący wzrost zainteresowania swoją ofertą. Szybki czas uzupełniania braków magazynowych jest szczególnie istotny w czasie zwiększonego popytu na żywność, którą coraz większa liczba osób kupuje w Internecie. 1-2 dni oczekiwania pozwala właścicielom sklepów internetowych na zachowanie ciągłości sprzedaży np. poprzez nieznaczne wydłużenie czasu wysyłki paczek. Czy dostępność towarów w hurtowniach, które nie są ich równoczesnym producentem wygląda równie dobrze?


Komentarz hurtowni wielobranżowej Ikonka

W kwestii zatowarowania, w drugiej połowie kwietnia przypłynie do nas kontener z najnowszą dostawą. Kolejne kontenery również mają wypłynąć wedle planu. Monitorujemy sytuację, jednak po stronie dostawców i producentów skąd pochodzi nasz towar czasy realizacji unormowały się po okresie ostrej epidemii w Chinach i nie dochodzą do nas niepokojące wieści mogące zagrozić płynności dostaw.

Jacek Gembala, hurtownia Ikonka

Warto zaznaczyć, że dzięki dużej dostępności towarów w magazynie, realizacja zamówień w hurtowni nie była zakłócona i przebiegała w sposób standardowy. Szybkie unormowanie sytuacji w Chinach sprawiło, że łańcuch dostaw w ujęciu długofalowym nie jest zagrożony. Obecnie hurtownia Ikonka działa w następujący sposób:

  • Towary w hurtowni Ikonka mają określony na karcie produktu czas dostępności 24 h, 48 h lub 72 h. Jest on zależny od kwestii logistycznych (lokalizacja magazynu).
  • W większości przypadków przesyłki nadawane są tego samego dnia. Dzięki sprawnej logistyce kurierskiej, klient następnego dnia otrzymuje zamówiony towar.
  • W okresach granicznie zwiększonej sprzedaży, kiedy istnieje szansa opóźnień na platformie, czas realizacji zostaje wydłużony. Aktualnie wprowadziliśmy dostępność na poziomie 48 h.
  • W drugim tygodniu kwietnia planowany jest powrót do 24-godzinnej realizacji.

Ikonka to hurtownia wielobranżowa, która w swojej ofercie ma także możliwość wspólnego importu towarów. Nie dziwi fakt, że doświadczenie przełożyło się na doskonałe zarządzanie własnymi magazynami. Szybkim dostosowaniem do obecnej sytuacji i obostrzeń oraz elastycznością wyróżniła się także hurtownia zegarków VivaB2B.


Komentarz hurtowni z zegrakami VivaB2B

W obecnej sytuacji pandemii, nie ma większych problemów z dostawą towaru od producentów do naszej hurtowni. Realizacja wszystkich naszych zamówień odbywa się zgodnie z planem. Oczywiście, są małe techniczne problemy, ponieważ nasza hurtownia mieści się w Centrum Handlowym, które tak, jak każde centrum w całej Polsce, jest zamknięte. Nie jest to jednak problem, którego nie da się rozwiązać. Kontakt z kurierami pozwolił na wypracowanie ustaleń sposobu odbioru dostaw.

Dariusz Wloka, hurtownia VivaB2B


Z wypowiedzi przedstawicieli hurtowni działających w zróżnicowanych branżach wynika, że pomimo wzrostu ilości zamówień, nie ma problemów z dostępnością towarów. Czy zatowarowanie wygląda równie dobrze w innych hurtowniach dropshippingowych? Musicie sprawdzić sami.

E-commerce podczas pandemii notuje wzrosty! Co sprzedaje się najlepiej?

Wpływ COVID-19 na e-commerce jest jednoznaczny. Liczne ograniczenia sprawiły, że przez Internet kupujemy coraz więcej. Wzrosty notuje większość branż, a niektórzy sprzedawcy deklarują, że obsługują większą liczbę zamówień niż ma to miejsce podczas najlepszych miesięcy w roku – podczas piku sprzedażowego przed Bożym Narodzeniem.

Sprawdzamy, co hurtowniach dropshippingowych podczas pandemii sprzedaje się najlepiej!

co-sprzedaje-sie-najlepiej-w-dropshippingu

Które produkty hurtowni Ikonka sprzedają się najlepiej?

Jak widać, zwiększoną popularnością cieszą się produkty:

  • pozwalające na zajęcie czasu (samochody RD, klocki, wszelkiego rodzaju zabawki),
  • związane z możliwością przeprowadzenia drobnego remontu, miłego spędzania czasu w domu (wyposażenie domu i ogrodu),
  • używane na co dzień produktów niedostępnych obecnie w sklepach stacjonarnych (zdrowie i uroda).
  • Od połowy kwietnia, w hurtowni Ikonka, będą dostępne środki ochrony osobistej (m.in. maseczki i żele).

Trend bezpośrednio wynika z dużej ilości czasu spędzanego w domu i nie powinien nikogo dziwić. Zdziwieniem nie będzie też wzrost zainteresowania produktami żywnościowymi, które chętnie zamawiane są z mniejszych sklepów internetowych. Ma to związek z bardzo długimi terminami realizacji (nawet 30 dni), deklarowanymi przez rozpoznawalne sieci np. Tesco.

Odnotowaliśmy w ostatnim czasie wzrost ilości zamówień o ponad 120%. Dużym wzrostem sprzedaży cieszą się mąki (nigdy się tak nie sprzedawały jak obecnie). Mamy też w sprzedaży produkty suche, które sprzedają się dobrze w ciągu całego roku, jednak ich ilości zamawiane obecnie są znacznie większe.

Radosław Witek, hurtownia Vivio

Równocześnie niemałym zaskoczeniem dla wielu sprzedawców może okazać się zwiększone zainteresowanie zegarkami, które przecież nie należą do artykułów pierwszej potrzeby.

W tym trudnym czasie, gdy sklepy stacjonarne są zamykane lub notują ogromne spadki sprzedaży, sprzedaż internetowa nie ma problemu, wręcz przeciwnie. Sprzedaż za pośrednictwem tego medium rośnie. Taką sytuacje widzimy również w naszej hurtowni. Wielu naszych klientów, którzy z nami współpracuje ma większe obroty. Popularnym w ostatnim czasie stały się wielofunkcyjne Smartwatche.

Dariusz Wloka, hurtownia VivaB2B

Sprawdź, jakie produkty zyskały na popularności w dobie koronawirusa!

Paczkomaty najpopularniejszą formą wysyłki – także w dropshippingu

Jeszcze nie tak dawno temu wśród popularnych form wysyłki wymieniani byli kurierzy, Paczkomaty i Poczta Polska. Sprzedawcy zastanawiali się, z które z nich udostępniać w swoich sklepach. Teraz odpowiedź jest jasna. Koronawirus sprawił, że Paczkomaty są niekwestionowanym wyborem nr 1 dla klientów.

Podczas wyboru opcji wysyłki Paczkomaty w obecnej sytuacji cieszą się największą popularnością. Ta forma dostawy zamówień jest bezpieczna, z uwagi na brak kontaktu z drugą osobą (kurierem). Możliwość otwarcia paczkomatu z poziomu aplikacji bez jego dotykania jest dodatkowym udogodnieniem i zabezpieczeniem w walce o bezpieczeństwo każdego klienta. Dlatego w obecnym czasie Paczkomaty są częściej wybierane od pozostałych form wysyłki.

Dariusz Wloka, hurtownia VivaB2B

Z oczywistych względów zauważyliśmy, że w obecnej sytuacji klienci o wiele częściej wybierają dostawę do paczkomatów. Jest to na ten moment najbezpieczniejsza forma dostawy, którą oferujemy dla naszych klientów.

Radosław Witek, hurtownia Vivio

Większość przesyłek dropshippingowych realizowana jest w programie Allegro SMART, więc to klienci finalni (konsumenci) wybierają u naszych partnerów na aukcji formę wysyłki. Najczęściej jest to paczkomat.

Jacek Gembala, hurtownia Ikonka

Hurtownie wspierające wysyłki realizowane w programie Allegro Smart (m.in. Ikonka oraz VivaB2B) są szczególnie dobrymi kontrahentami z uwagi na na:

Środki bezpieczeństwa w hurtowniach dropshippingowych

Hurtownie dropshippingowe korzystają ze środków bezpieczeństwa, które powszechnie stosowane są w sklepach internetowych z własnym magazynem. Do najpopularniejszych metod zabezpieczenia pracowników i klientów należą: częsta dezynfekcja, praca w rękawiczkach i maseczkach, a także ograniczenie kontaktów z osobami postronnymi. Zobacz, jakie procedury dodatkowe wprowadzili poszczególni dostawcy.

hurtownie-dropshipping-koronawirus

Środki bezpieczeństwa wprowadzone przez hurtownie dropshippingowe z uwagi na epidemię koronawirusa.

Warto zaznaczyć, że środki bezpieczeństwa w hurtowniach dropshippingowych nie są żadną nowością. Jak wskazuje przedstawiciel Vivio, obecna sytuacja wpłynęła jedynie na zaostrzenie, i tak już rygorystycznych, przepisów dotyczących higieny pracy.

Nie wiesz, w jaki sposób Twoja hurtownia dba o bezpieczeństwo? Zapytaj i poinformuj klientów sklepu internetowego, w jaki sposób przygotowywane są paczki!

Start w dropshippingu a koronawirus. Czy da się zacząć sprzedaż?

Jak widać, w starciu dropshipping vs. koronawirus, wygrywa dropshipping. Nie ma więc podsatw do tego, by zakładanie własnego sklepu internetowego przekładać na później. Popyt na rynku przewyższa najśmielsze oczekiwania, hurtownie są dobrze zatowarowane, a sprzedaż w Internecie dzięki kompleksowemu oprogramowaniu Sky-Shop.pl można rozpocząć w ciągu kilku dni.

Każda z hurtowni, które udzieliły komentarza na temat sprzedaży dropshippingowej deklaruje gotowość do współpracy z nowymi sklepami internetowymi. Skontaktuj się z wybranym dostawcą i poznaj warunki współpracy wraz z przygotowanymi dla Ciebie udogodnieniami!

Rozpoczęcie sprzedaży w tym momencie wspiera także Allegro! Jak?

  • 0% prowizji za sprzedaż do 31 lipca dla nowych sprzedawców.
  • Odroczenie naliczania prowizji za wysyłki do końca kwietnia.

Myślisz o założeniu sklepu internetowego? Zobacz:

Skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego w Sky-Shop.pl! Załóż gotowy sklep internetowy i korzystaj z kompleksowych, sprawdzonych przez ponad 20 000 klientów rozwiązań. W panelu administracyjnym sklepu, w zakładce Pomoc → Poradniki, czeka na Ciebie e-book „Dropshipping krok po kroku”, dzięki któremu szybko rozpoczniesz skuteczną sprzedaż!

4.27 avg. rating (86% score) - 11 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.