Szukasz ciekawej formy promocji sklepu internetowego? Wykorzystaj do tego media społecznościowe – to doskonała forma działań marketingowych i bliższego poznania klientów oraz ich potrzeb.
Masz już prężnie działający sklep internetowy, a więc stronę www. Wydaje Ci się, że obecność w mediach społecznościowych to strata czasu? Nic bardziej mylnego. Choć takie kanały nie dadzą Ci bezpośredniego zarobku, mogą doskonale wypromować Twoją firmę.
Gdzie zaistnieć?
Choć pewnie pierwszy na myśl przychodzi Ci Facebook, pole do popisu jest dużo większe. Wybierz ten kanał, który najlepiej pasuje do Twojej działalności, w którym masz najwięcej potencjalnych odbiorców. Do wyboru prócz Facebooka masz kanał Instagram, Snapchat, YouTube, Pinterest, Google+, Twitter, Blip. A to dopiero początek. Dobrym miejscem wymiany informacji są również fora tematyczne oraz blogi czy vlogi. Wybierając miejsce, w których chcesz zaistnieć pamiętać, że podstawą sukcesu jest włączenie aktywności prowadzonej za pośrednictwem mediów społecznościowych w całościową strategię firmy. Działania prowadzone na takich portalach powinny być spójne ze strategią e-sklepu.
Pozwól się dzielić
Warto pamiętać, by – bez względu na obecność w którykolwiek z mediów – na swojej stronie umieścić przyciski społecznościowe. Umożliwi to ludziom dzielenie się treścią z naszej strony. I tak po zakupie płyty, książki czy spodni klient pochwali się tą informacją lub opinią na temat zakupu ze znajomymi.
Czas na promocje
Czemu mogą służyć działania w mediach społecznościowych? To doskonała okazja, aby pozyskać nowych klientów – zainteresować ich swoim towarem, pozwolić najpierw obejrzeć, poznać nas i naszą jakość bliżej, poczytać opinie innych, a w przyszłości także dokonać zakupu. To również świetna okazja, by informować klientów na bieżąco – o promocjach, dniach darmowej dostawy, nowościach, które właśnie do sklepu dotarły, jak również o problemach, z którymi mogą mierzyć się nabywcy – ot, choćby awarii serwera, nad którą właśnie pracujesz. Jeśli chcesz wypromować swój sklep możesz również proponować konkursy, w których do wygrania będą konkretne towary, bony na ich zakup lub wyjątkowo atrakcyjne zniżki.
Komunikacja przede wszystkim
Nie chodzi tu jednak jedynie o reklamę. Obecność w mediach społecznościowych to dla większości e-sprzedawców rzecz niezbędna do prowadzenia komunikacji z klientem. To tu szybko odpowiesz na pytania nurtujące klientów, tu wyjaśnisz im wątpliwości i zareagujesz odpowiednio szybko, jeśli klient ma w zanadrzu jakąś skargę. Zachęcaj odwiedzających do aktywności, słuchaj, oczekiwań i działaj w oparciu o zebrane od nich informacje. Dzięki takim kontaktom Twoi klienci mogą mieć realny wpływ na kształt Twojej oferty.
Dzięki takiemu mniej oficjalnemu kanałowi klient ma szansę poznać Cię bliżej – przedstawisz mu nie tylko historię firmy, jej pracowników, ale także to, czym sami się pasjonujecie. Można również pytać o opinię, ale uwaga!- trzeba być przygotowanym na każdą odpowiedź! Takie szybkie badanie konsumenckie nawet dla giganta w branży może zakończyć się kryzysem w social mediach, pamiętaj więc o przemyślanych pytaniach i odpowiedniej reakcji na odpowiedzi.
O tym pamiętaj
Obecność w mediach społecznościowych nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dostępna jest dla każdego i warto z niej korzystać w sposób przemyślany. Warto zwrócić uwagę na elementy, przez które możemy swoich fanów stracić: nudne posty, również wiadomości o tematyce wyłącznie reklamowej, do tego pojawiające się bardzo często, a tym samym zasypując nas wpisami. Recepta? Ważny jest umiar!