Wielkimi krokami zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Dla właścicieli sklepów internetowych, to złoty czas na zwiększenie sprzedaży. Polacy wolą kupować prezenty przez Internet, niż stać w kolejkach w galeriach handlowych. Jednak, aby osiągnąć dobre wyniki, trzeba wcześniej wykreować strategię i wprowadzić ją w życie. W dzisiejszym artykule podpowiadamy jak przygotować sklep internetowy do okolicznościowej sprzedaży. Bądź trendy na Święta!
Dodaj na stronę e-sklepu świąteczną grafikę
Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas. Wielu z nas pragnie jeszcze przed tym wydarzeniem poczuć magię Gwiazdki. Dlatego tyle serca i energii wkładamy w przygotowania. Wprowadź więc swoich odbiorców w dobry nastrój oraz wskaż, że Twój sklep internetowy to miejsce, które spełni ich oczekiwania.
Zrobisz, to dodając na stronę e-sklepu grafikę świąteczną. Nie musisz od razu zmieniać wyglądu całej witryny. Wystarczy, że zamieścisz okazjonalne banery czy slajdery.
Zaprezentuj swoje produkty jako pomysły na prezenty
Konsumenci przed Świętami wpadają w prawdziwy szał zakupowy. Większość Polaków chce kupić atrakcyjne prezenty dla swoich bliskich. Nikt nie lubi kolejek w centrach handlowych, dlatego wiele osób porównuje oferty i składa zamówienia przez Internet.
Wykorzystaj to! Zastanów się, które produkty w Twoim sklepie internetowym nadają się na idealne prezenty pod choinkę. Najpewniej będą to najbardziej popularne towary, odznaczające się najlepszą sprzedażą. Wyeksponuj te pożądane przedmioty w witrynie i umieść je w świątecznej kategorii produktów.
Napisz odpowiedni opis produktu, dodając sformułowania typu: „Idealny prezent dla Niej”. Stwórz także zestawy upominkowe, które automatycznie zwiększą sprzedaż.
Możesz również napisać specjalny artykuł na bloga z pomysłami na prezenty świąteczne. Będzie to wabik na niezdecydowanych konsumentów. Oczywiście, znajdą się w nim towary z Twojego sklepu internetowego. Jednak pamiętaj, aby tekst nie był zbyt reklamowy, bo odbiorcy cenią sobie wartościowy content.
Ponadto opisane produkty faktycznie powinny nadawać się na upominki. Dzięki temu zbudujesz wiarygodność swojego e-biznesu. Pamiętaj również, że zadowolony klient chętniej wróci do Twojego sklepu internetowego oraz ponownie złoży zamówienie.
Artykuł polecający wybrane produkty na prezenty wpłynie także pozytywnie na pozycję Twojego e-sklepu w wyszukiwarce.
Przygotuj specjalne promocje i atrakcyjne oferty specjalne
Przedświąteczny czas to dobry moment na poszerzenie bazy klientów. Konsumenci świadomi wielkości wydatków na Gwiazdkę, skuszą się na ofertę promocyjną. W związku z tym przygotuj wyprzedaże lub obniż cenę niektórych produktów. Oczywiście, poinformuj o tym w swoich kanałach.
Możesz także zaproponować kody rabatowe w zamian za zapisanie się do newslettera. Pozwoli Ci to w przyszłości na przeprowadzenie efektywnej kampanii mailingowej.
Ciekawą opcją jest również zachęcenie do robienia zakupów poprzez dni darmowej wysyłki czy poinformowanie o bezpłatnej dostawie powyżej określonej kwoty transakcji. Wartością dodaną może być także zaproponowanie niewielkiego gratisowego przedmiotu.
Zadbaj o szybką dostawę towaru do klienta
Niektórzy konsumenci zostawiają przedświąteczne zakupy na ostatnią chwilę. To właśnie dla spóźnialskich powinieneś zadbać o krótki czas wysyłki produktów, tak aby zamówienie dotarło do nich jeszcze przed Wigilią.
Z uwagi na natłok zajęć przed Świętami powinieneś także dać klientom wiele możliwości odbioru przesyłki. Proponujemy, abyś oprócz standardowej dostawy kurierem, zaoferował opcję odebrania towaru w paczkomatach.
W Sky-Shop możesz bezpłatnie zintegrować swój sklep internetowy z Paczkomatami InPost i Paczką w Ruchu.
Pamiętaj także, że okres przedświąteczny wiąże się ze zwiększoną ilością zamówień, czasami drastycznie. Musisz być przygotowany na obsłużenie klientów bez opóźnień, czyli mieć moce przerobowe, np. dodatkowe osoby do pakowania.
Warto również z okazji Świąt Bożego Narodzenia wykreować przyjazną politykę zwrotów i reklamacji. Dłuższy czas możliwości oddania produktu przekonana odbiorcę do zakupu, ponieważ nie będzie musiał się martwić o to, co zrobi z nietrafionym prezentem. Ponadto zbuduje to zaufanie do Twojego sklepu internetowego.
Promuj swoją ofertą
Pamiętaj, że przed Świętami aktywizuje się większość sklepów internetowych. E-biznesmeni wietrzą okazję na zarobienie dobrych pieniędzy. Dlatego musisz wyróżnić się czymś na tle konkurencji oraz uwidocznić swoją ofertę.
Aby osiągnąć powyższe cele, promuj określone towary w kampaniach AdWords. Warto również przy tej okazji zainwestować w remarketing. Zwiększ także swoją aktywność w mediach społecznościowych. Informuj o ciekawych ofertach za pomocą frapujących materiałów i powiększaj swoje zasięgi.
Pamiętaj, że w okresie przedświątecznym liczy się content i pomysłowość! Odpowiedz na potrzeby swoich klientów i daj im prezenty zapakowane w marzenia! Niech Twój sklep internetowy będzie trendy na Święta! Powodzenia!