Jak sprzedawać na Shopee? Poradnik krok po kroku

Magdalena Wilk
Marketplaces

Shopee to platforma, która przebojem wdarła się na polski rynek. Nic zatem dziwnego, że cieszy się dużym zainteresowaniem, zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców. Chcesz rozpocząć działalność na tej platformie? Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się wszystkiego o sprzedaży na Shopee.

Spis treści artykułu

  1. Jak działa Shopee?
  2. Czy Shopee jest darmowe? Koszty sprzedaży
  3. Rozpoczęcie sprzedaży na Shopee krok po kroku
  4. Dodatkowe wskazówki
  5. Sprzedawaj na Shopee ze Sky-Shop

Jak działa Shopee?


Shopee to platforma sprzedażowa pochodząca z Singapuru, która szczególną popularnością cieszy się w Azji Wschodniej. W 2021 zaczęła działać również w Polsce, szybko zyskując popularność wśród klientów – w ciągu roku aplikację Shopee pobrano ponad 7,5 mln razy.

Platforma oferuje klientom darmową dostawę (dla nowych i początkujących użytkowników oraz przy określonej wartości zamówień), kupony zniżkowe oraz bezpieczeństwo zakupów, dzięki Gwarancji Shopee (sprzedawca otrzymuje płatność za zakupy po potwierdzeniu zawartości zamówienia lub zakończeniu okresu Gwarancji).

Marketplace przyciągnął także pokaźną liczbę sprzedawców – w ciągu roku zarejestrowało się na nim ponad 53 tysiące polskich firm. Mogę one w ten sposób oferować swoje produkty za pomocą platformy i docierać do większej liczby klientów.

Shopee pozwala na sprzedaż produktów w 26 kategoriach, do których należą:

  • dom i ogród,
  • telefony i akcesoria,
  • matka i dziecko,
  • sport i rekreacja,
  • moda damska,
  • zwierzęta domowe,
  • moda męska,
  • kolekcje i sztuka,
  • akcesoria modowe,
  • książki i czasopisma,
  • supermarket,
  • uroda,
  • RTV i AGD,
  • samochody i motocykle,
  • zdrowie,
  • artykuły papiernicze,
  • biżuteria i zegarki,
  • komputery i laptopy,
  • torby damskie,
  • buty damskie,
  • buty męskie,
  • podróże i bagaż,
  • fotografia,
  • konsole do gier,
  • torby męskie,
  • bilety, kupony i usługi.
shopee dla sprzedawców

Kategorie na Shopee.pl

Czy Shopee jest darmowe? Koszty sprzedaży


Jeżeli chcesz wystawiać swoje oferty na Shopee, musisz liczyć się z pewnymi kosztami. Od 1 lipca 2022 sprzedawcy podlegają dwóm typom opłat: prowizji oraz dopłatom od wysyłek. Dodatkowo od 15 listopada platforma wprowadza opłatę transakcyjną.

Koszty sprzedaży na Shopee wyglądają zatem następująco:

  • prowizja od sprzedaży (zależna od kategorii i ceny produktu),
  • dopłata za wysyłkę (pobierana od zamówień korzystających ze Zintegrowanej Logistyki Shopee),
  • opłata transakcyjna (pobierana na podstawie wartości zamówienia za obsługę płatności online).

Nowi sprzedawcy na Shopee przez 90 dni od rejestracji konta nie muszą się martwić prowizją ani opłatami transakcyjnymi. Na ten moment platforma nie wprowadziła także systemu abonamentowego.

Na skróty

Wybierz Sky-Shop i sprzedawaj na Shopee

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Shopee, ale także Allegro, eBay, Empik Marketplace, OLX czy Facebooku.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj bezpłatnie przez 14 dni!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Rozpoczęcie sprzedaży na Shopee krok po kroku


Chcesz zacząć wystawiać oferty na Shopee? Rozpoczęcie działalności na platformie nie jest trudne, ale wymaga spełnienia określonych warunków. Przeczytaj kilka wskazówek, jak rozpocząć sprzedaż na Shopee.

1. Jak założyć konto na Shopee?

Aby zarejestrować się na Shopee jako sprzedawca, musisz na początku posiadać zwykłe konto użytkownika. Do jego założenia wystarczy Twój numer telefonu. Jeżeli masz już konto użytkownika, możesz przejść do rejestracji jako sprzedawca. Zrobisz to na dwa sposoby – z poziomu aplikacji lub strony komputerowej.

Masz do wyboru 3 rodzaje kont:

  • indywidualne,
  • firmowe (dla jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki),
  • non-profit.

Dla każdego z tych kont wymagane jest podanie innych informacji przy rejestracji. Szczegóły przedstawiamy w tabeli.

Konto indywidualneKonto firmowe – JDGKonto firmowe – spółkaNon-profit
imię i nazwiskoimię i nazwiskonazwa firmynazwa organizacji
data urodzeniadata urodzeniaadres firmyadres organizacji
adres zameldowaniaadresNIPNIP
e-mailREGONREGONREGON
e-maile-maile-mail
dane i status jednego beneficjenta rzeczywistego (imię, nazwisko, adres zameldowania, data urodzenia)dane i status jednego beneficjenta rzeczywistego (imię, nazwisko, adres, data urodzenia)

Informacje podane w formularzu muszą być poprawne i aktualne. Zanim zaczniesz sprzedaż, powinieneś także przesłać określone dokumenty (takie jak dokument tożsamości czy odpis z Krajowego Rejestru Sądowego – KRS + REGON). Dopiero po ich weryfikacji przez Shopee zostaną aktywowane wypłaty środków.

2. Jak wystawić produkty na Shopee?

Aby wystawić produkt na Shopee, należy:

  1. nazwać produkt i wybrać odpowiednią kategorię z listy,
  2. uzupełnić podstawowe informacje (takie jak opis produktu, kategoria, marka, inne atrybuty),
  3. uzupełnić informacje sprzedażowe (takie jak cena, stan magazynowy, warianty produktu, cennik hurtowy),
  4. dodać zdjęcia produktu (możesz przesłać do 9 zdjęć, w tym zdjęcie główne oraz film),
  5. uzupełnić informacje o wysyłce,
  6. wprowadzić dodatkowe informacje w sekcji „Inne”,
  7. opublikować ofertę.

Produkty możesz także wystawić przy pomocy Sky-Shop z poziomu panelu administracyjnego sklepu.

👉 Zobacz szczegółową instrukcję, jak wystawiać produkty na Shopee.

3. Integracja Shopee ze Sky-Shop

Korzystanie z Shopee ułatwi Ci integracja ze Sky-Shop. Usługa jest ciągle rozwijana o nowe funkcje, które usprawniają obsługę sprzedaży na tej platformie. Na ten moment możesz skorzystać z darmowej wersji podstawowej oferującej:

  • powiązanie konta Sprzedawcy Shopee z panelem Sky-Shop (możliwość obsługi wielu kont),
  • pojedyncze wystawianie produktów,
  • pobieranie zamówień z Shopee do Sky-Shop,
  • aktualizacja statusu płatności z Shopee do Sky-Shop,
  • automatyczne, mailowe przekazywanie informacji o zamówieniu do klienta,
  • pojedyncze i masowe kończenie ofert produktów,
  • ustawienia dla podatku VAT,
  • wiązanie form dostawy.

👉 Sprawdź, jak połączyć sklep z kontem Shopee.

W najbliższym czasie integracja będzie rozszerzana o kolejne funkcje, w tym:

  • aktualizację cen i stanów magazynowych,
  • masowe wystawianie ofert i wiązanie kategorii,
  • synchronizację aktywnych ofert,
  • możliwość pobierania zamówień od daty,
  • integrację wysyłki Shopee w menadżerze przesyłek,
  • aktualizację statusu zamówienia ze Sky-Shop do Shopee,
  • przekazywanie numeru wysyłki ze Sky-Shop do Shopee.

Poznaj możliwości integracji z Shopee w Sky-Shop!

Dodatkowe wskazówki


Shopee dla sprzedawców oferuje wiele opcji promocji ofert oraz rozwijania e-biznesu Sprawdź, na jakie elementy zwrócić uwagę, aby wykorzystać w pełni możliwości platformy.

Personalizacja konta w Centrum Sprzedawcy

W odróżnieniu od innych marketplace’ów na Shopee masz możliwość personalizacji wyglądu swojego sklepu. Zrobisz to w Centrum Sprzedawcy w sekcji „Wystrój sklepu”. Do strony głównej swojego sklepu możesz dodać takie elementy jak:

  • wideo,
  • karuzela,
  • dwa obrazy,
  • wyróżnienie produktów,
  • prezentacja produktów w obrębie kategorii,
  • najlepsze produkty,
  • nowe produkty,
  • lista obrazów kategorii,
  • produkty objęte promocją,
  • oferty Hot Deals (spersonalizowane rekomendacje).

Dzięki zastosowaniu tych elementów nie tylko wyróżnisz się na tle innych sprzedawców i zaprezentujesz swoją ofertę w bardziej atrakcyjny sposób, ale także zwiększysz skuteczność sprzedaży. Łatwiej zyskasz również lojalnych klientów.

Sprzedaż na Shopee

Sklep Smaczne Kawy na Shopee

Nagroda za obserwowanie

Nagroda za obserwowanie to kolejny sposób na lojalizację klientów korzystających z Shopee. Dzięki niej kupujący dostają kupony na zakupy w zamian za śledzenie Twojego profilu, a Ty powiększasz grono odbiorców, którzy stale otrzymują informację o promocjach i aktualnościach w Twoim sklepie.

Oferta dodatków

To narzędzie pozwala na zwiększenie wartości koszyka, poprzez zachęcenie klientów do dodawania kolejnych produktów do zamówienia. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • oferując rabat na artykuł komplementarny,
  • dodając prezent po przekroczeniu określonej wartości koszyka.

Dzięki temu klienci oszczędzają przy większych zamówieniach, a Twoje oferty stają się bardziej atrakcyjne.

Oferta pakietowa

W zwiększeniu wartości koszyka pomoże także oferta pakietowa. Dzięki niej klienci mogą zakupić produkty w określonej konfiguracji w niższej cenie lub zapłacić mniej przy wyborze większej liczby artykułów.

Najlepsze produkty

W swoim sklepie na Shopee możesz wyróżnić od 4 do 8 produktów, które będą wyświetlały się w specjalnej zakładce. Mogą to być np. nowości, artykuły na wyprzedaży czy takie, na których sprzedaży szczególnie Ci zależy. Wyróżnienie produktów pozwoli Ci przyciągnąć uwagę klientów i zwiększyć ich zainteresowanie określonym asortymentem.

Rabaty i vouchery

W Shopee możesz samodzielnie ustawić promocje rabatowe dla wybranych produktów. Takie oferty zostają oznaczone specjalną, przyciągającą wzrok etykietką oraz wyświetlają się z obniżoną ceną, dzięki czemu są atrakcyjne dla przeglądających.

Kolejną opcją są vouchery, które możesz oferować użytkownikom platformy. Masz opcję tworzenia kuponów rabatowych zarówno dla całego sklepu, jak i dla wybranych produktów. W ten sposób przyciągniesz klientów, a także sprawisz, że będą oni chętniej dokonywać większych zakupów.

Sprzedawanie na Shopee

Okazje dnia sklepu

Shopee daje Ci możliwość ustawienia czasowych promocji na wybrane produkty w Twoim sklepie, które będą wyświetlane jako Okazja Dnia. W ten sposób możesz ustalić okres promocji, wysokość rabatu, a także limit sprzedaży, aby mieć pewność, że zrealizujesz wszystkie zamówienia.

Okazje dnia Shopee

To narzędzie umożliwia promowanie ofert na stronie i w aplikacji Shopee, dzięki czemu możesz liczyć na:

  • większą liczbę wyświetleń produktu,
  • większą liczbę zamówień,
  • większą liczbę odwiedzić w Twoim sklepie.

W każdej akcji możesz nominować do 20 produktów, powinieneś także przygotować grafikę oraz hasło kampanii. Zwróć jednak uwagę, że nie wszyscy sprzedawcy mają możliwość skorzystania z tej opcji promocji, a nominowane produkty muszą przejść proces kwalifikacji.

Jak działa Shopee

Kampanie Shopee

Na Shopee możesz wykorzystać organizowane cyklicznie kampanie (np. z okazji Black Friday czy świąt). Nominując swoje produkty do udziału w kampaniach, dajesz większe możliwości ich ekspozycji, co z kolei wpływa na sprzedaż. Aby to zrobić, wystarczy przejść do zakładki „Nadchodzące kampanie”, wybrać artykuły i kwotę rabatu.

czy Shopee jest darmowe

Zintegrowana Logistyka Shopee

Usługa polega na korzystaniu z zewnętrznych firm logistycznych zintegrowanych z Shopee (takich jak InPost, DPD, Orlen Paczka czy Poczta Polska) przy dostarczaniu zamówień do klienta. Pozwala to na drukowanie etykiet przewozowych i nadawanie przesyłek poprzez Centrum Sprzedawcy oraz automatyczne śledzenie paczek. Korzystanie ze Zintegrowanej Logistyki Shopee wiąże się jednak z dodatkowymi opłatami.

Sprzedawaj na Shopee ze Sky-Shop


Shopee to bez wątpienia platforma, która przyciąga uwagę klientów. Warto zatem wziąć ją pod uwagę jako jeden z kanałów sprzedaży. Dzięki integracji ze Sky-Shop działalność na Shopee będzie jeszcze prostsza. Oprogramowanie pozwala również na prowadzenie sprzedaży we własnym sklepie oraz na innych platformach, takich jak:

  • Allegro,
  • eBay,
  • OLX,
  • Kup Teraz Ceneo,
  • Empik Place,
  • Morele,
  • Sklep na Facebooku.

W Sky-Shop, dzięki integracji z portalami aukcyjnymi i marketplace’ami, możesz wygodnie obsługiwać wiele kanałów z poziomu jednego panelu administracyjnego, dzięki czemu zyskujesz większą kontrolę nad swoim e-biznesem. Przekłada się to również na oszczędność czasu oraz pozwala maksymalizować zyski.

Chcesz zobaczyć, jak wygląda korzystanie ze Sky-Shop w praktyce? Możesz to zrobić, zakładając darmowe konto, które da Ci okazję do przetestowania wszystkich funkcji platformy przez 14 dni. Jeżeli natomiast masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami pod adresem info@sky-shop.pl.

5.00 avg. rating (99% score) - 10 votes 5
Magdalena Wilk
Content Marketing Specialist

Powiązane posty