Powiadomienie web push to młodziutkie narzędzie marketingu internetowego, ale jakże skuteczne. Według niektórych źródeł wskaźnik kliknięć (CTR) notyfikacji jest wyższy niż w e-mail marketingu. Dlatego powiadomienia web push z powodzeniem możesz wykorzystać w swoim sklepie internetowym i zwiększyć sprzedaż.
Spis treści artykułu
- Co to są notyfikacje web push?
- Jak zastosować powiadomienia web push w sklepie internetowym?
- Jak włączyć powiadomienie web push w sklepie internetowym Sky-Shop.pl?
Co to są notyfikacje web push?
Powiadomienia web push to małe okienka z komunikatami wyskakujące na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego. Notyfikacje zazwyczaj wyświetlane są w rogu przeglądarki internetowej, ale mogą również pojawiać się, gdy odbiorca nie serfuje po sieci.
Jak wygląda typowe powiadomienie web push? Zazwyczaj składa się z kwadratowej grafiki o wymiarze 150 x 150, tytułu, krótkiej wypowiedzi oraz linka. Przykładowo możesz przygotować informację o wyprzedaży i kierować potencjalnego klienta na stronę sklepu internetowego lub bezpośrednio na kartę produktu.
Jak działają notyfikacje web push? Aby internaucie wyświetlały się Twoje komunikaty, najpierw musi on wyrazić na nie zgodę. Spokojnie, wystarczy, że odbiorca dwa razy kliknie w powiadomienie.
Konsument nie musi podawać swoich danych, jak jest to w przypadku zapisu do newslettera. Dlatego nie będzie obawiał się, że cenne informacje o nim trafią w niepowołane ręce i chętniej zgodzi się otrzymywanie notyfikacji.
Ponadto w ten sposób dotrzesz również do anonimowych potencjalnych klientów, zachęcisz ich do zakupu i stworzysz więź z Twoją marką.
Pamiętaj też, że powiadomienia web push są odporne na wtyczkę Adblock i inne tego typu narzędzia, ograniczające wyświetlanie reklam. Dzięki temu Twoje komunikaty będą miały lepsze wskaźniki otwarć i kliknięć oraz nie trafią do spamu, jak często dzieje się to w przypadku maili.
Możesz tworzyć masowe notyfikacje web push lub je targetować. Lepsze efekty przynoszą spersonalizowane komunikaty.
Jak zastosować powiadomienia web push w sklepie internetowym?
Tak jak już pisałam na początku artykułu, notyfikacje web push idealnie sprawdzą się w Twoim sklepie internetowym. Jak je zastosować? Poniżej kilka przykładów:
- Informowanie o promocjach – aby zwiększać sprzedaż twórz komunikaty o wyprzedażach, rabatach i ofertach specjalnych; najlepiej kieruj notyfikacje do grup odbiorców zainteresowanych konkretnymi produktami.
- Ratowanie porzuconych koszyków – przypominaj klientom o porzuconych zamówieniach; w celu finalizacji transakcji możesz oferować rabaty na zakupy.
- Zwiększenie ruchu w e-sklepie – pisz o nowościach w sklepie internetowym, polecanych produktach czy wartościowych artykułach na blogu sklepu; w ten sposób powiększysz grono klientów i zbudujesz więź z Twoją marką.
- Cross-selling – zwiększaj wartość koszyka poprzez oferowanie uzupełniających, dodatkowych produktów; na kolejne zakupy możesz zaproponować obniżkę; wykorzystaj fakt zaangażowania konsumenta i oczekiwania na upragniony produkt.
Jak włączyć powiadomienie web push w sklepie internetowym Sky-Shop.pl?
Na rynku istnieje wiele narzędzi, w których możesz tworzyć notyfikacje web push, zarządzać subskrybentami oraz sprawdzać raporty kampanii. Jak w takim razie włączyć te powiadomienia w sklepie internetowym na Sky-Shop.pl? Wystarczy, że wkleisz kod JavaScript, udostępniony przez taki system, w panelu administracyjnym sklepu i gotowe 🙂