Jak wykorzystać powiadomienia web push w sklepie internetowym?

Sky-Shop
Marketing sklepu

Powiadomienie web push to młodziutkie narzędzie marketingu internetowego, ale jakże skuteczne. Według niektórych źródeł wskaźnik kliknięć (CTR) notyfikacji jest wyższy niż w e-mail marketingu. Dlatego powiadomienia web push z powodzeniem możesz wykorzystać w swoim sklepie internetowym i zwiększyć sprzedaż.

Spis treści artykułu

  1. Co to są notyfikacje web push?
  2. Jak zastosować powiadomienia web push w sklepie internetowym?
  3. Jak włączyć powiadomienie web push w sklepie internetowym Sky-Shop.pl?

Co to są notyfikacje web push?


Powiadomienia web push to małe okienka z komunikatami wyskakujące na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego. Notyfikacje zazwyczaj wyświetlane są w rogu przeglądarki internetowej, ale mogą również pojawiać się, gdy odbiorca nie serfuje po sieci.

Jak wygląda typowe powiadomienie web push? Zazwyczaj składa się z kwadratowej grafiki o wymiarze 150 x 150, tytułu, krótkiej wypowiedzi oraz linka. Przykładowo możesz przygotować informację o wyprzedaży i kierować potencjalnego klienta na stronę sklepu internetowego lub bezpośrednio na kartę produktu.

powiadomienie web push

Źródło: Materiały PushPushGo

Jak działają notyfikacje web push? Aby internaucie wyświetlały się Twoje komunikaty, najpierw musi on wyrazić na nie zgodę. Spokojnie, wystarczy, że odbiorca dwa razy kliknie w powiadomienie.

zezwolenie na powiadomienia web push

Źródło: Materiały PushPushGo

Konsument nie musi podawać swoich danych, jak jest to w przypadku zapisu do newslettera. Dlatego nie będzie obawiał się, że cenne informacje o nim trafią w niepowołane ręce i chętniej zgodzi się otrzymywanie notyfikacji.

Ponadto w ten sposób dotrzesz również do anonimowych potencjalnych klientów, zachęcisz ich do zakupu i stworzysz więź z Twoją marką.

Pamiętaj też, że powiadomienia web push są odporne na wtyczkę Adblock i inne tego typu narzędzia, ograniczające wyświetlanie reklam. Dzięki temu Twoje komunikaty będą miały lepsze wskaźniki otwarć i kliknięć oraz nie trafią do spamu, jak często dzieje się to w przypadku maili.

Możesz tworzyć masowe notyfikacje web push lub je targetować. Lepsze efekty przynoszą spersonalizowane komunikaty.

Jak zastosować powiadomienia web push w sklepie internetowym?


Tak jak już pisałam na początku artykułu, notyfikacje web push idealnie sprawdzą się w Twoim sklepie internetowym. Jak je zastosować? Poniżej kilka przykładów:

  1. Informowanie o promocjach – aby zwiększać sprzedaż twórz komunikaty o wyprzedażach, rabatach i ofertach specjalnych; najlepiej kieruj notyfikacje do grup odbiorców zainteresowanych konkretnymi produktami.
  2. Ratowanie porzuconych koszyków – przypominaj klientom o porzuconych zamówieniach; w celu finalizacji transakcji możesz oferować rabaty na zakupy.
  3. Zwiększenie ruchu w e-sklepie – pisz o nowościach w sklepie internetowym, polecanych produktach czy wartościowych artykułach na blogu sklepu; w ten sposób powiększysz grono klientów i zbudujesz więź z Twoją marką.
  4. Cross-selling – zwiększaj wartość koszyka poprzez oferowanie uzupełniających, dodatkowych produktów; na kolejne zakupy możesz zaproponować obniżkę; wykorzystaj fakt zaangażowania konsumenta i oczekiwania na upragniony produkt.

Jak włączyć powiadomienie web push w sklepie internetowym Sky-Shop.pl?


Na rynku istnieje wiele narzędzi, w których możesz tworzyć notyfikacje web push, zarządzać subskrybentami oraz sprawdzać raporty kampanii. Jak w takim razie włączyć te powiadomienia w sklepie internetowym na Sky-Shop.pl? Wystarczy, że wkleisz kod JavaScript, udostępniony przez taki system, w panelu administracyjnym sklepu i gotowe 🙂

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote 5
Sky-Shop

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.