Pandemia koronawirusa silnie wpłynęła na polską gospodarkę. Jedną z nielicznych branż, która nie tylko opiera się obostrzeniom, ale rośnie podczas ich wprowadzania jest e-commerce. Wprowadzone obostrzenia i dostępne dane wskazują na to, że Polacy zrobią świąteczne zakupy w Internecie. To ostatni dzwonek na przeniesienie sprzedaży do Internetu i wykorzystanie zakupowego boomu przypadającego na przełom listopada i grudnia!
- Obostrzenia gospodarcze spowodowane koronawirusem sprawiły, że handel przeniósł się do Internetu.
- Zakupy podczas Black Friday 2020 zostaną zrobione w całości w Internecie.
- Sprzedawcy stacjonarni otwierają sklepy internetowe, by wykorzystać wysoki sezon sprzedażowy.
Koronawirus a gospodarka w Polsce
Federacja Przedsiębiorstw Polskich (FPP) szacuje, że sytuacji obowiązujących obostrzeń polska gospodarka traci 420 mln złotych dziennie. Szacunki strat od początku pandemii koronawirusa osiągają około 125 miliardów złotych. Do branż, których sytuacja pogorszyła się najbardziej zaliczane są:
- gastronomia,
- hotelarstwo,
- branża eventowa,
- kultura i rozrywka,
- branża fitness.
O znaczeniu koronawirusa dla polskiej gospodarki pisaliśmy już podczas I fali.
5 listopada komisarz ds. ekonomii przedstawił w Brukseli prognozy ekonomiczne dla Unii Europejskiej. Z danych wynika, że polska gospodarka należy do tych, które zostały najmniej dotknięte przez COVID-19 i ma szanse do osiągnięcia wyników sprzed pandemii COVID-19 już końcem 2022 roku. UE na 2020 rok prognozuje dla Polski spadek PKB o 3,6%. Recesja nie stanowi dobrej wiadomości, jednak na tle prognoz dla Hiszpanii (-12,4%) bądź Włoch (-9,9%) sytuacja zdaje się nie być dramatyczna.
Prognozy gospodarcze i wprowadzone ograniczenia sprawiły, że pracownicy branż najbardziej dotkniętych przez pandemię są zmuszeni do przynajmniej czasowego przebranżowienia.
Handel w dobie koronawirusa notuje wzrosty, ale tylko internetowy
Badanie firmy Proxi.cloud przeprowadzone we wrześniu 2020 roku wskazuje, że ruch w centrach handlowych był o 54% niższy niż w we wrześniu 2019 roku. Dane zebrane zostały z 700 największych polskich obiektów handlowych i brało w nich udział przeszło 550 tysięcy respondentów. Handel w dobie koronawirusa znacząco ucierpiał, ale tylko w stacjonarnych puntkach sprzedażowych.
Sklepy internetowe w każdym z miesięcy roku notują dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku poprzedniego, czego dowodem są wyniki przedsiębiorców korzystających z oprogramowania Sky-Shop.pl.
Jak widać, zaostrzanie obostrzeń wzmaga ruch w Internecie, a wraz z nim rośnie średnia wartość zamówień z każdego miesiąca. Co ważne, dane uwzględniają zarówno sklepy internetowe, jak i inne kanały np. sprzedaż na Allegro.
Galerie handlowe zamknięte do 29 listopada
Decyzja o zamknięciu galerii handlowych do 29 listopada z możliwością przedłużenia czasu trwania obostrzeń została ogłoszona w dniu 4 listopada. Już teraz wiemy, że zamknięta będzie zdecydowana większość sklepów, z wyłączeniem:
- aptek,
- drogerii,
- sklepów spożywczych,
- punktów usługowych.
Zachowania konsumentów prawdopodobnie będą przypominać te, które obserwowaliśmy w kwietniu tego roku. Podczas ograniczenia handlu wygenerowali oni o 70% wyższe wyniki sprzedażowe w sklepach internetowych na Sky-Shop.pl w porównaniu do analogicznego czasu w roku poprzednim. W okresie listopad-grudzień właściciele e-sklepów mogą spodziewać się prawdziwego oblężenia!
W 2020 roku Black Friday wypada 27 listopada. Tegoroczne święto zakupów będzie odbywało się w całości zdalnie, poza galeriami handlowymi. Sklepy internetowe przejmą klientów, którzy dotychczas na poszukiwania okazji wybierali się do centrum handlowego.
Zobacz, jak przygotować swój sklep na Black Friday i zmaksymalizować zyski!
Polacy zrobią świąteczne zakupy w Internecie
Udział e-commerce w świątecznych zakupach rośnie z roku na rok, jednak to tegoroczne zakupy okażą się przełomowe dla sklepów internetowych. Obostrzenia obowiązujące w sklepach stacjonarnych sprawią, że znaczna część konsumentów swoją uwagę skupi na sklepach online i to tam wyda pieniądze. Świąteczne zakupy rozpoczynamy już w listopadzie. Według danych serwisu Picodi z 2018 roku, aż 27% robi świąteczne zakupy już w Black Friday!
Dobrą wiadomością dla sprzedawców internetowych przynoszą też dane Deloitte z 2019 roku. Według firmy doradczej na Święta Bożego Narodzenia wydajemy średnio 1521 zł, z czego aż 36%, czyli 574 zł to wydatki na prezenty. Dotychczas zdecydowana większość świątecznego budżetu, bo aż 68% wydawana była stacjonarnie. W tym roku Polacy zrobią świąteczne zakupy w Internecie, co daje szanse na odwrócenie trendu i rekordowo wysokie dochody.
Czas przenieść sprzedaż do Internetu
Prowadzisz stacjonarny biznes? To ostatni dzwonek, by przenieść sprzedaż do Internetu i skorzystać z zakupowej gorączki podczas wysokiego sezonu sprzedażowego! Teraz jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Zobacz, jak otworzyć własny sklep internetowy szybko i sprawnie!
Wystarczy, że wybierzesz gotowe oprogramowanie Sky-Shop.pl, wprowadzisz produkty do sklepu, aktywujesz szybkie płatności i przesyłki kurierskie i… gotowe! Tylko konfiguracja cenionego systemu w modelu abonamentowym dzieli Cię od uruchomienia własnego sklepu internetowego.
Pamiętaj, że jeśli dotychczas nie sprzedawałeś w Internecie, przed uruchomieniem sklepu musisz dodać dodatkowy numer PKD do swojej działalności.
Poznaj historie sklepów, które pierwszą sprzedaż zanotowały 48 h od uruchomienia! Zainspiruj się ich działaniami.
Czy otwarcie firmy w czasie pandemii to dobry pomysł?
Chcesz przejść na swoje, ale dotychczas nie zdecydowałeś się na własną działalność? Otwarcie firmy w czasie pandemii to śmiały krok, dzięki któremu możesz rozwinąć swój sklep internetowy wykorzystując dogodne warunki takie, jak:
- znaczący wzrost zainteresowania zakupami internetowymi,
- promocyjne warunki np. Pakiet Powitalny Allegro, dzięki któremu nowe firmy na Allegro skorzystają z 0% prowizji za sprzedaż,
- niskie ryzyko inwestycji – zwłaszcza w przypadku dropshippingu.
Przedświąteczny czas to odpowiedni moment na wystartowanie ze sprzedażą ręcznie robionych rzeczy, które od lat świetnie sprawdzają się jako prezenty. W przypadku własnoręcznie robionych produktów sprawdzi się działalność nierejestrowana. To ona pozwoli Ci prowadzić legalną sprzedaż bez zakładania firmy i płacenia składek ZUS.
Dowiedz się, jak wykorzystać działalność nierejestrowaną w e-sklepie!
Zdecydowałeś się założyć firmę i szukasz oszczędności? Pamiętaj, że łącząc prowadzenie sklepu internetowego z pracą na etacie jesteś zobowiązany jedynie do opłacania składki zdrowotnej. W 2020 roku wynosi ona 362 zł, co pozwala na znaczące obniżenie kosztów stałych w działalności.
Nie czekaj! Załóż sklep internetowy przed wysokim sezonem sprzedażowym!
Wysoki sezon sprzedażowy tuż przed nami! Rozpocznij sprzedaż już teraz, tak by zdążyć przed zakupami z okazji:
- Black Friday;
- Cyber Monday;
- Mikołajek;
- Świąt Bożego Narodzenia;
- Sylwestra.
Otwierając sklep internetowy właśnie teraz skup się na metodach promocyjnych, które przynoszą szybkie rezultaty, czyli:
- Facebook Ads,
- Google Ads,
- nie zapomnij o remarketingu.
Testuj wszystkie funkcje oprogramowania Sky-Shop.pl bezpłatnie przez 14 dni, a w razie pytań zostaw komentarz lub skonsultuj się z naszymi doradcami: info@sky-shop.pl 🙂