Prowadzisz sklep internetowy lub właśnie planujesz jego otwarcie – czy sprzedaż na platformie aukcyjnej Allegro jeszcze Ci się opłaci?
Tu już nie chodzi o sprzedaż pojedynczych produktów z domowej półki – nietrafionych prezentów, używanych ubrań czy książek, które Ci się znudziły. Tu chodzi o wystawienie asortymentu, którym wypełniłeś półki swojego sklepu internetowego.
Czy warto ten towar sprzedawać również na aukcjach, które oferuje serwis Allegro?
Zadbaj o integrację
Bezsprzecznie warto zadbać o integrację sklepu internetowego z Allegro. Może być to opcja, z której skorzystamy jednorazowo lub staniemy się miłośnikami tej formy sprzedaży – na pewno powinniśmy zwrócić uwagę na taką usługę. W ramach tej funkcji profesjonalne oprogramowania e-sklepu zapewnia:
- przygotowywanie (również masowe) aukcji,
- edycję i ponawianie wcześniej przygotowanych aukcji,
- możliwość zamknięcia aukcji przez czasem,
- podgląd wszystkich aukcji,
- wykorzystanie zdjęć przedmiotów z naszego e-sklepu,
- wykorzystanie własnych szablonów HTML,
- uporządkowanie zamówień z platformy: informacja o zamówieniu dociera do administratora sklepu internetowego natychmiast, jest ono odpowiednio wyróżnione, zawiera dane nabywcy itp.
Dobra promocja?
Większość właścicieli sklepów internetowych obawia się, że bez potentata w postaci Allegro nie ma szansy na udany start w biznesie. Ilu z nas właśnie od tej platformy aukcyjnej zaczyna poszukiwanie konkretnych sprzętów, ciuchów czy kosmetyków? Wielu też po znalezieniu satysfakcjonującej oferty zostaje i tam właśnie robi szybkie zakupy. Na Allegro e-sklep figuruje jako marka, ma w ramach każdej aukcji miejsce, które wykorzystać można do zareklamowania rzeczywistego źródła, czyli podstawowego sklepu internetowego. Często jednak klienci nie zwracają nawet uwagi na to, kto odpowiedzialny jest za aukcję: osoba prywatna czy sklep.
Cena gra rolę
Dominującej roli Allegro na zakupowym rynku nie można lekceważyć. Jednak bez wiary we własne siły i dobrej reklamy własnej marki na nic zda się sprzedaż właśnie w tej formie. Nie o to przecież chodzi, by latami płacić coraz wyższe prowizje za sprzedaż każdego produktu za pośrednictwem platformy aukcyjnej. Jednorazowe akcje, szczególnie na początku starań o wypromowanie marki mogą okazać się pomocne. Gorzej jednak, jeśli klienci będą chcieli kupować jedynie tą drogą. Warto odsyłać ich do własnego e-sklepu, nawiązywać bliższy kontakt, oferować okazyjne ceny lub innego typu promocje. Tak zyskujemy świadomego klienta, którego cechować może lojalność wobec swojego – być może z czasem – ulubionego sklepu internetowego.
Niezależność przede wszystkim
Nie zapominajmy, po co zakładamy sklep internetowy: by dzielić się pasją, by wypełnić niszę, wreszcie także: by być swoim szefem. Bądźmy więc zależni jedynie od naszych klientów. Oczywiście, można platformy aukcyjne traktować jako formę reklamy i tam promować swoje produkty, jednak o prawdziwej marce sklepu, jakości towaru, obsłudze klienta, tempie realizacji świadczy najlepiej działalność za pośrednictwem własnego sklepu – ta dopiero odpowiadamy w pełni za każdy krok klienta i naszą realizację zlecenia.