Promocje na Święta. Co zrobić, żeby sprzedać więcej?


Marketing sklepu

Świąteczne szaleństwo zakupowe ogarnia nie tylko klientów poszukujących jak najlepszych prezentów, ale i właścicieli sklepów internetowych, którzy muszą przygotować się na nadchodzące zwiększenie ilości zamówień. Sprawdź, jakie promocje na Święta przyciągną klientów i pozwolą Ci sprzedawać więcej!

  • Świąteczny pik sprzedażowy rozpoczyna się w połowie listopada.
  • Przygotowując świąteczne promocje musisz pamiętać o tym, że Twój rabat nie będzie zaskoczeniem, a klient zwróci uwagę nie tylko na cenę produktów.
  • Niejednokrotnie wyprzedzisz konkurencję natychmiastową wysyłką towaru i jego sprawnym dostarczeniem, co jest kluczowe dla osób odkładających zakupy na ostatnią chwilę.

Kiedy rozpoczyna się świąteczny pik sprzedażowy?

Ludzie dzielą się na tych, którzy przygotowaniem podarków zajmują się na kilka tygodni przed świętami oraz tych, którzy zakupowe szaleństwo zostawiają na ostatnią chwilę. W sklepach internetowych zalążki świątecznego piku sprzedażowego możemy zaobserwować już w okolicy połowy października. Od tego czasu zainteresowanie produktami stopniowo wzrasta, a klienci niejednokrotnie dodają do listy zakupowej kolejne pozycje. Wielu z nich już sprecyzowało swoje plany i czeka na promocje świąteczne. Nic więc dziwnego, że największy ruch zaobserwujemy w okresie od połowy listopada aż do ostatnich chwil przed świętami. Pamiętaj, że konsumenci planujący swoje wydatki, chcą do zakupu prezentów wykorzystywać regularne obniżki cen takie jak:

Przygotowując się na świąteczny pik sprzedażowy nie możesz zapominać o wydarzeniach poprzedzających najgorętszy okres sprzedaży internetowej przypadający na grudzień.

Jakie promocje na Święta przygotować?

Zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących nie jest tajemnicą, że w okresie przedświątecznym można liczyć na promocje. Nie jest przesadą stwierdzenie, że sklepy, które nie przygotowały specjalnych obniżek dla kupujących prezenty klientów, można policzyć na palcach. Rozpoczęcie zakupów z oczekiwaniem uzyskania ciekawej propozycji, które spotka się z jej brakiem, niemalże na pewno będzie wiązało się z zawodem. Zawiedziony klient natychmiast opuści sklep internetowy bądź poszuka informacji o interesującym go towarze i skieruje się w stronę konkurencji, która zaspokoiła jego potrzeby. Wykorzystaj potencjał sprzedażowy końca roku i zobacz, jakie promocje na Święta przygotować!

Jaki asortyment objąć promocją świąteczną?

Z pewnością to doświadczenie nabywane w poprzednich latach podpowie Ci jaki asortyment objąć promocją tuż przed świętami. Na podstawie raportów sprzedażowych określisz zarówno grupy dobrze sprzedających się produktów, jak i skuteczne formy reklamowania przygotowanej na Święta oferty promocyjnej. Jeśli uzyskiwane dane okażą się niewystarczające bądź jesteś początkującym sprzedawcą, który dopiero zaczyna ich analizowanie, warto kierować się kilkoma wskazówkami w tworzeniu promocji świątecznych:

  • Stawiaj na produkty markowe, bowiem są one poszukiwane przez szereg osób, dla których stanowią wysokiej jakości upominek.
  • Wykorzystaj marketing prowadzony przez producentów. Tutaj warto przyjrzeć się aktualnej sytuacji na rynku. Spróbuj wstrzelić się w to, co dyktuje obecna moda i reklamy zamieszczane w różnego rodzaju mediach. Jeśli oferujesz produkt poszukiwany przez tysiące osób, które zostały nim zainteresowane wcześniej – jesteś w połowie drogi do sukcesu!
  • Ładnie wyglądające opakowania prezentowe, czekoladki, personalizowane drobiazgi – to grupy produktów, które mogą pojawić się w koszyku pod wpływem impulsu. Nie może zabraknąć ich w Twoim sklepie!
  • Produkty sezonowe oparte o motyw świątecznego drzewka, bombek bądź Mikołaja zawsze wzbudzają pozytywne emocje!

Przygotowując asortyment objęty promocją na Święta, nie kieruj się myślą, że pod koniec roku można sprzedać wszystko! Nieprzemyślane zakupy sprawią, że po upływie najgorętszego okresu będziesz borykał się z towarem zalegającym w magazynie. Na szczęście i z tym można się uporać.

Przygotuj zestawy świąteczne

Zestawy prezentowe cieszą się dużą popularnością zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Praktykę znaną z łączenia różnego rodzaju kosmetyków, warto przenieść także do innego asortymentu. Nic nie stoi na przeszkodzie do stworzenia autorskich propozycji prezentowych, które zostaną zarekomendowane określonym grupom osób. Bogaty asortyment pozwoli stworzyć Ci prezent idealny dla dziewczyny, dziadka, miłośnika górskich podróży bądź fana gier wideo. Dobrą praktyką będzie także wykorzystanie łączenia produktów zgodnie z zasadą cross-sellingu.

Staraj się skupić na kilku propozycjach, wśród których klient nie poczuje się zagubiony. Co więcej, ich ograniczona ilość będzie stanowiła niemałą korzyść dla Ciebie – łatwiej będzie przygotować paczki do wysyłki, a także reklamować poszczególne zestawy.

Komponując zestawy świąteczne pamiętaj o konieczności ich ładnego zapakowania. Co więcej, zwróć szczególną uwagę na fakt, by zestaw był atrakcyjniejszy cenowo od jego części kupowanych osobno.

Kup więcej za mniej

W trakcie świąt technika „więcej za mniej” sprawdzi się wyśmienicie. Dwa dowolne zestawy prezentowe w stałej cenie, przy zakupie jednego z towaru, drugi w cenie o 20% niższej – to propozycje, które zachęcą do dorzucenia czegoś jeszcze, nawet jeśli koszyk zakupowy został już skompletowany. Pamiętaj, że klienci, którzy kupują więcej za jednym razem są szczególnie wartościowi, bowiem przygotowujesz paczkę tylko raz!

Świąteczny upominek dla klientów

Możliwość uzyskania gratisów stanowi dodatkową motywację dla osób, które nie wybrały jeszcze miejsca, w którym kupią prezenty. Tu możesz postąpić dwojako:

  • Jasno komunikując produkty dołączone do paczki.
  • Informując klienta o otrzymaniu niespodzianki po przekroczeniu pewnej kwoty przeznaczonej na zakupy.

Dobrą praktyką będzie także przygotowanie kartek z życzeniami świątecznymi bądź firmowych zawieszek do prezentów, które znajdą się w świątecznych paczkach. Drobny, praktyczny podarek pozwoli niskim kosztem zaskarbić sobie sympatię klientów, a im oszczędzi konieczności poszukiwania odpowiedniej zawieszki do przygotowanego upominku.

gratisy do zamówienia na święta

Oferta specjalna dla uczestników programu lojalnościowego

W trakcie Świąt nie możesz zapominać o uczestnikach programu lojalnościowego. Wykorzystując skuteczny mailing poinformuj ich o rabatach, które są dostępne wyłącznie dla nich. By drastycznie nie zmniejszać swojego zysku, możesz zdecydować się na wprowadzenie procentowego rabatu dopiero po przekroczeniu określonej kwoty, co skłoni część osób do dokonania większych zakupów.

Co zrobić, żeby sprzedawać więcej?

Prawdą jest, że w okresie przedświątecznym łatwiej sprzedać niemalże wszystko. Jednocześnie nie oznacza to, że końcem listopada i początkiem grudnia możemy liczyć na znaczny wzrost dochodu bez konieczności planowania działań marketingowych. Dowiedz się jak przygotować ofertę świąteczną, by sprzedawać więcej!

Jak komunikować rabaty na Święta?

Świąteczne zakupy mają to do siebie, że obniżka ceny nikogo nie zdziwi. Co więcej, kilkuzłotowa różnica, która na co dzień może okazać się decydująca, tym razem nie zrobi żadnego wrażenia – zwłaszcza jeśli zakupy są dokonywane na ostatnią chwilę. Komunikacja świątecznych rabatów musi zostać dostosowana do gorączki zakupów. Co to oznacza?

  • Stawiaj na wyróżnienie wartości procentowej rabatu, a nie samej ceny.
  • W strategii marketingowej wykorzystaj emocje. Odwołaj się do rodzinnej atmosfery, uśmiechu na twarzy bliskich, wskaż, że podarek przypomni chwile spędzane wspólnie.
  • Zadbaj o świąteczną oprawę graficzną.

Zbuduj napięcie

Asem w rękawie jest budowanie napięcia związanego z nadchodzącymi promocjami. Jeżeli Twój sklep internetowy posiada fanpage’a na Facebooku, wykorzystaj go do stworzenia promocyjnych zapowiedzi. Staraj się dawkować informacje docierające do konsumentów i zaciekawić przygotowywaną przez Ciebie akcją.

  • Wyznacz datę rozpoczęcia promocji.
  • Regularnie dostarczaj podpowiedzi z nią związanych.
  • Daj odczuć, że oferta jest czymś wyjątkowym.

Oczywiście, promocja pojawiająca się znikąd może być skuteczna, ale to zaintrygowanie odbiorcy pozwoli Ci na pozyskanie go na dłużej.

Wykorzystaj influencerów do promocji sklepu

W okresie przedświątecznym wszelkiego rodzaju zestawienia prezentowe cieszą się niezwykłą popularnością. Niejednokrotnie to w internecie poszukujemy idealnego pomysłu na prezent. Właśnie teraz warto pomyśleć o współpracy sklepu internetowego z blogerem, który zamieści określony przez Ciebie produkt w opublikowanym u siebie wpisie. Zadbaj o to, by produkty branżowe trafiały do serwisów, które dysponują właśnie taką grupą odbiorców. Te nieco bardziej uniwersalne, sprawdzą się niemalże wszędzie.

Decydując się na umieszczenie kodu rabatowego w danym wpisie zaskarbisz sobie jeszcze większą sympatię klientów. Możliwość monitorowania ilości osób, które z niego skorzystały przełoży się na sprawne określenie skuteczności tej metody promocji.

Przygotuj sklep internetowy na świąteczną sprzedaż!

Na świąteczny boom zakupowy powinny uważać sklepy internetowe korzystające z dropshippingu. Choć model na co dzień jest bardzo wygodny, w najgorętszym okresie roku może się nie sprawdzić. Planując swoją ofertę świąteczną należy liczyć się z:

  • Brakami w asortymencie hurtowni.
  • Opóźnieniem wysyłki spowodowanej dużą ilością zamówień u Twojego partnera.
  • Ryzykiem związanym z zakupem produktu, którego aktualnie nie ma na stanie.

By uchronić przed niedogodnościami zarówno siebie, jak i klientów, dołóż wszelkich starań do:

  • Przekazania szczegółowych informacji o przewidywanym terminie dostawy produktu.
  • Ustawienia wystarczająco dużego limitu stanu magazynowego danego produktu w hurtowni, po którego zmniejszeniu asortyment będzie już niedostępny w Twoim sklepie. W przeciwnym razie może okazać się, że zakupiony przez Twojego klienta produkt został już wcześniej zarezerwowany dla innej osoby.

Wyzwanie związane ze świąteczną sprzedażą dotyczy także sprzedawców dysponujących własną powierzchnią magazynową. Wykorzystując szeroko zakrojone działania marketingowe musisz liczyć się z koniecznością zapewnienia płynności w pakowaniu i wysyłaniu przesyłek. Skontaktuj się z firmą kurierską i określ szacowany czas dostawy, który podasz klientom, a także określ maksymalną liczbę paczek, jaką jesteś w stanie przygotować jednego dnia. Pamiętaj, że gromadzące się zamówienia będą stale się powiększały, a zatrudnienie dodatkowego pracownika (na czas trwania sezonu) może okazać się najlepszym rozwiązaniem.

5.00 avg. rating (98% score) - 6 votes 5

Senior Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.