Autor:Kinga Banaśkiewicz
Specjalista ds. Content Marketingu
recenzja książki "biblia e-biznesu"

Recenzja książki „Biblia e-biznesu 2. Nowy testament”

Jakiś czas temu do naszych rąk trafiła książka pod redakcją Macieja Dutko. Pomysłodawca wraz
z ponad 20 specjalistami stworzył dzieło, które osiągnęło ogromny sukces – pierwszy nakład sprzedał się w zaledwie 12 dni! Jako, że wiedzy nigdy dość, Sky-Shop postanowił przyjrzeć się tej pozycji
i podzielić się z Tobą opinią. O tym, co możesz znaleźć oraz dla kogo jest „Biblia e-biznesu” przeczytasz poniżej w naszej recenzji.

Kto powinien sięgnąć po „Biblię e biznesu 2”?

Książka pod redakcją Macieja Dudko składa się z 9 rozdziałów zawierających kompendium wiedzy dotyczącej e-działalności. Jeżeli jesteś początkującym e-przedsiębiorcą bądź interesujesz się tematyką prowadzenia sklepu internetowego to ta lektura będzie dla Ciebie. Dzieło to stanowi także świetne dopełnienie wiedzy doświadczonego już biznesmena.

Dzieło kompletne

W „Biblii e-biznesu” znajdziesz opis modeli i strategii, a także sposoby na zarządzanie pracownikami
w działalności online
. Autor dzieli się swoimi przeżyciami związanymi z początkami swojej firmy. Wyjaśnia również trudne, branżowe terminy, jak na przykład Crowdfunding mówiąc o tym jakie korzyści ale też ryzyko za sobą niesie.

W drugim rozdziale możesz znaleźć szczegółową analize poszczególnych etapów zakładania sklepu internetowego, czego nie mogło zabraknąć w tego typu pozycji. Objaśnione są również typy platform oraz przegląd aplikacji e-sklepowych, w taki sposób byś mógł ocenić, a następnie wybrać, która z dostępnych na rynku będzie dla Ciebie najlepsza.

Mariusz Wesołowski oraz Maciej Dutko zwrócili uwagę na wartość dobrych praktyk
w e-przedsiębiorstwie
, między innymi na przykładzie Allegro,oraz uświadamiają jakie konsekwencje niesie za sobą ich niezastosowanie. Kolejni autorzy wymieniają jakie E-usługi możesz spotkać w sieci oraz wyszczególniają te elementy marketingu, które mogą wpłynąć na wzrost rozpoznawalności oraz wynik sprzedażowy w Twoim sklepie internetowym. Nadmieniają również największe błędy, które popełnia się w ofertach.

Czego jeszcze możesz dowiedzieć się od specjalistów?

Piąty moduł porusza między innymi problematykę zdjęć na stronach sprzedawców zarówno
w ujęciu teoretycznym, jak również praktycznym podając kreatywne przykłady, które możesz zastosować w swoim e-sklepie. Nie zostały też pominięte social media – podstawa w budowaniu pozycji Twojej marki. Autor podrozdziału, Dariusz Puzyrkiewicz daje ponadto rady w jaki sposób tworzyć efektywny newsletter mówiąc o istocie relacji z klientem. Rozdział ten jest również obfity
o treści dotyczące AdWords (Google Ads), Remarketingu czy Content Marketingu.

W kolejnych rozdziałach możesz poznać sposób budowania relacji z klientem oraz w jaki sposób reagować na negatywny feedback z ich strony. W „Biblii e-biznesu” znajdziesz również moduł poświęcony technicznym aspektom prowadzenia sklepu internetowego – płatnościach oraz logistyce. Nie zabrakło co więcej wątku o tym, co to jest dropshipping, o czym już pisaliśmy na naszym blogu.

Ostatnie dwie części przybliżają metody zwiększenia skuteczności sprzedaży w działalności internetowej oraz uwarunkowania prawne jakie musisz znać jako właściciel e-przedsiębiorstwa.

Podsumowanie

Książka „Biblia e-biznesu 2. Nowy testament” to idealna lektura dla każdego kto rozpoczyna działania w sieci bądź na tym rynku już się znajduje chcąc poznać tajniki sukcesu. Zachęcamy do przestudiowania tego bestselleru również osoby, które interesują się tą tematyką. Mieliśmy okazje przeczytać naprawdę wiele książek o tym zagadnieniu, jednak ta będzie przez nas szczególnie polecana. Pozycja ta zawiera potężną dawkę wiedzy, która stanowi niezbędnik do prowadzenia sklepów internetowych, a dodatkowo zebrana jest w jednym miejscu. Kolejnym argumentem przemawiającym „za” jest fakt, że publikacja została stworzona przez wielu ekspertów z różnych dziedzin, co wzbogaca jej wartość.

E-sprzedawcy, sięgnijcie po nią koniecznie! 🙂

www.bibliaebiznesu.pl

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes 5

Kinga Banaśkiewicz

Specjalista ds. Content Marketingu