Jeśli masz firmę, a nie ma Cię w Google – nie istniejesz. I choć oczywiście są wyjątki od tej reguły, nie sposób spierać się ze stwierdzeniem, że obecność w Internecie jest dziś niezwykle ważna.
Gdy mowa o kreowaniu wizerunku firmy w sieci, w pierwszej kolejności prawdopodobnie przychodzi Ci na myśl własna strona internetowa. I rzeczywiście, jest to najprostsze i jednocześnie najbardziej skuteczne rozwiązanie. W poniższym artykule omówimy jednak także inne sposoby na dotarcie do Internautów, którzy mogliby być zainteresowani Twoimi produktami/usługami.
Wizytówka internetowa, która sprzedaje – sklep internetowy
Dla wszelkich sklepów bez wątpienia najlepszym pomysłem na wizytówkę w sieci jest sklep internetowy. Zwłaszcza w 2020 roku, gdy sprzedaż przenosi się do Internetu. To doskonały sposób na dodatkowe źródło zysku, a jednocześnie zaznaczenie swojej obecności w sieci.
Wbrew temu, co mogłoby Ci się wydawać, jego założenie wcale nie jest czasochłonne. Dzięki oprogramowaniu sklepów internetowych, jak Sky-Shop, błyskawicznie uruchomisz swój sklep internetowy . I wcale nie będziesz potrzebować informatycznej wiedzy, by dostosować stronę do swoich potrzeb. Platforma e-commerce Sky-Shop to:
- Dostęp do gotowego oprogramowania umożliwiającego rozpoczęcie sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego i innych kanałów (Allegro, eBay, Empik Marketplace).
- Możliwość integracji z ponad 400 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping).
- Nowocześnie wyglądający sklep, zaprojektowany w technologii RWD. Oznacza to, że będzie doskonale się prezentować i działać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
- Gotowe integracje z kurierami i bramkami płatności.
- Możliwość wystawiania wielu rodzajów faktur, a w razie potrzeby integracje z systemami ERP.
- Możliwość obsługiwania sklepu z poziomu aplikacji mobilnej.
- Panel do analizy wyników sklepu.
- Darmowe wsparcie techniczne i doradztwo e-commerce.
Przeczytaj historie Klientów Sky-Shop, którzy uruchomili pierwszą sprzedaż w zaledwie kilka dni.
Korzystając z platformy e-commerce Sky-Shop, oprócz tradycyjnych, fizycznych towarów, możesz prowadzić także sprzedaż plików cyfrowych. W razie jakichkolwiek pytań na temat działania oprogramowania zachęcamy do kontaktu lub zostawiania komentarzy pod tym artykułem.
Wizytówka sklepu stacjonarnego w Internecie
Co gdy posiadasz sklep stacjonarny? Czy w takiej sytuacji warto w ogóle przejmować się wizerunkiem w Internecie?
Jasne, że tak. Chociażby dlatego, że ludzie mogą szukać sklepu z konkretnym asortymentem w swojej okolicy. W 2020 roku nie będą w tym celu przechadzać się po mieście ani tym bardziej korzystać z tradycyjnej mapy. I nie, przekopywanie się przez sterty ulotek też nie zadziała.
Rozwiązanie? Strona internetowa, która w szybki i łatwy sposób pozwoli klientom zapoznać się z Twoim asortymentem czy działalnością. Znacznie lepszą opcją dla sklepów stacjonarnych jest jednak…
Katalog produktów online – najlepszy sposób na wizytówkę internetową sklepu
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest katalog produktów online. Najprościej ujmując, jest to strona wyglądem przypominająca sklep internetowy, tyle że bez możliwości kupna danego produktu. Innymi słowy, to czytelna i profesjonalna prezentacja Twojej oferty, a więc jednocześnie bardzo skuteczne narzędzie marketingowe.
Co zyskujesz, wybierając katalog produktów online jako wizytówkę internetową Twojej firmy?
- Nowych klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę dzięki przekierowaniom z wyszukiwarki.
- Łatwość prezentacji wariantów kolorystycznych, rozmiarów oraz aktualnej dostępności produktów.
- Możliwość szybkiej aktualizacji zawartości katalogu – zmiany wprowadzisz w kilka minut, co w przypadku materiałów drukowanych jest niemożliwe.
Dlaczego katalog produktów online to korzystniejsze rozwiązanie niż tradycyjna strona-wizytówka?
Bo możesz w nim zawrzeć znacznie więcej informacji niż tylko proste przedstawienie firmy i dane kontaktowe, co oznacza, że masz szansę na przyciągnięcie większej liczby klientów do swojej firmy. Oprócz zdjęć, w katalogu produktów możesz zawrzeć następujące informacje oraz opcje:
- dostępne kolory i rozmiary produktu,
- waga i wymiary produktu,
- jego cena,
- aktualne promocje,
- dostępność określonych towarów,
- możliwość zadania pytania bezpośrednio na karcie produktu,
- pobranie wszystkich parametrów produktu w formacie PDF,
- pole z prośbą o kontakt.
Jak stworzyć wizytówkę internetową – katalog produktów online?
Korzystając z programu do tworzenia katalogu produktów online, jak Sky-Shop. To zaawansowane oprogramowanie wykorzystywane głównie do tworzenia sklepów internetowych – dlatego jest w pełni przystosowane do jak najlepszej prezentacji Twojej oferty. Takie rozwiązanie pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze związane z zatrudnianiem zespołu programistów, których musiałbyś angażować w przypadku tradycyjnej strony lub budowania sklepu od podstaw.
Dobrze, ale jak zrobić to krok po kroku? To proste. Zakładasz konto testowe na Sky-Shop.pl. Katalog produktów to niestandardowa funkcja oprogramowania, dlatego postępujesz tak, jak w przypadku zakładania sklepu internetowego. Jedyna różnica to wyłączenie możliwości sprzedaży (którą oczywiście możesz włączyć w dowolnym momencie!). Funkcja jest dostępna w panelu administracyjnym sklepu, w zakładce Konfiguracja → Konfiguracja → Zamówienia/Rejestracja → „Wyłącz sprzedaż w sklepie” → Tak/Nie.
W takiej sytuacji wcześniej musisz zatroszczyć się tylko o wykupienie domeny internetowej. Za hosting odpowiada dostawca oprogramowania.
Spójrz, jak może wyglądać przykładowa karta produktu w takim katalogu:
Przekonaj się, jakie to łatwe, zakładając konto testowe na Sky-Shop! Przez 14 jest ono bezpłatne.
Wizytówka internetowa dzięki Google Moja Firma
Czy zdarzyło Cię szukać najbliższego otwartego sklepu spożywczego lub salonu fryzjerskiego przy użyciu map Google? Zakładam, że tak. Jeśli prowadzisz biznes lokalny wizytówka Google powinna być obowiązkowym elementem kreowania wizerunku Twojej firmy w Internecie.
Warto ją stworzyć również z innego powodu. Być może do założenia własnej strony zniechęca Cię fakt, że trudno będzie zająć Ci wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Mam więc dobrą wiadomość – nie musisz mieć własnej strony internetowej, by wyświetlać się na mapach Google. Wystarczy prosta wizytówka, która zawsze wyświetla się obok lub nad wynikami wyszukiwania. Z tego względu warto ją założyć nawet wtedy, gdy prowadzisz sklep internetowy i nie oferujesz sprzedaży stacjonarnej.
Pamiętaj jednak, że rodzaj i liczba informacji, które możesz przekazać za jej pośrednictwem są ograniczone. Nigdy w pełni nie zastąpi ona strony internetowej czy katalogu produktów.
Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?
Jest to bardzo łatwe i na pewno nie zajmie Ci więcej czasu niż godzinę. Wystarczy, że wejdziesz w link – https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i będziesz postępował zgodnie z instrukcjami.
Zostaniesz poproszony między innymi o podanie adresu email, danych firmy i odnalezienie jej na mapie, gdzie wkrótce będzie znajdować się pinezka, promująca Twoją firmę.
Ważnym etapem jest weryfikacja wizytówki, która następuje zazwyczaj po jakimś czasie od jej założenia. Google dba o to, by w wyszukiwarce pojawiały się jedynie prawdziwe i sprawdzone informacje. Najpopularniejszą metodą weryfikacji jest wysłanie do siedziby Twojej firmy pocztówki z kodem weryfikacyjnym. Możliwa jest także weryfikacja telefoniczna.
Co wpływa na wizerunek firmy w Internecie?
Na wizerunek firmy w Internecie składa się znacznie więcej, niż tylko strona internetowa czy wizytówka. To przede wszystkim nawiązywanie relacji za pośrednictwem mediów społecznościowych, budowanie społeczności dzięki content marketingowi i przenikanie do świadomości odbiorców za pośrednictwem reklam.
Jeśli szukasz informacji na temat skutecznych metod promocji firmy w Internecie, zachęcamy do zapoznania się z artykułami z kategorii marketing i promocja. Na pewno znajdziesz tam wiele cennych informacji, nawet jeśli nie prowadzisz jeszcze sklepu internetowego!