Hurtownie stanowią jedną z podstaw rynku e-commerce. Choć dla właścicieli sklepów internetowych kluczowe są integracje z hurtowniami, umożliwiające sprawne importowanie produktów i dalszy handel, na sprzedaż hurtową warto spojrzeć także z drugiej strony. Niejednokrotnie dobrze prosperujące e-sklepy stawiają na dalszy rozwój i rozszerzają swoją działalność poza klientów detalicznych. Rozpoczęcie współpracy B2B jest prostsze niż Ci się zdaje!
Hurtownia internetowa B2B
Jak sama nazwa wskazuje, hurtownia internetowa B2B jest połączeniem tradycyjnej hurtowni stacjonarnej i sklepu działającego w sieci. W uproszczeniu można powiedzieć, że jest to duży sklep internetowy dysponujący zaawansowanymi funkcjami tworzenia spersonalizowanych ofert. Sprzedaż hurtowa skupia się wokół współpracy z firmami decydującymi się na zakup dużej ilości sztuk wybranego towaru. Do prowadzenia hurtowni on-line niezbędne jest oprogramowanie umożliwiające przygotowywanie zróżnicowanych ofert, jak ma to miejsce w przypadku modelu tradycyjnego. Do wygodnej obsługi sprzedaży B2B niezbędne są funkcje takie jak:
- Określenie dostępności hurtowni. Najbardziej podstawową możliwością jest prowadzenie hurtowni otwartej, czyli takiej, w której zarówno produkty, jak i ich ceny są dostępne do każdego. Jako że sprzedaż na dużą skalę niejednokrotnie wiąże się z ukryciem cen poszczególnych towarów, warto stworzyć hurtownię półotwartą, w której produkty przejrzy każdy, ale tylko zarejestrowani użytkownicy będą mogli zapoznać się z cenami. Jeszcze większym stopniem utajnienia charakteryzuje się hurtownia zamknięta, w której zarówno oglądanie produktów, jak i wyświetlanie cen dostępne jest jedynie dla autoryzowanych osób. W trakcie prowadzenia biznesu przydatną funkcją może okazać się opcja ograniczonego dostępu dla już zaakceptowanych przez Ciebie klientów.
- Tworzenie grup rabatowych. Oczywistym jest, że Twoi kontrahenci różnią się między sobą. Jeden kupuje więcej, inny mniej, a jeszcze kolejny zapewnia stałe zlecenia na umiarkowanym poziomie finansowym. Możliwość tworzenia grup rabatowych jest gwarancją stworzenia oferty dopasowanej do każdego z nich. To Ty decydujesz która firma kupuje taniej, a dla której rabat jest niedostępny. Warto zaznaczyć, że poszczególni klienci po zalogowaniu się na swoje konto będą widzieli ofertę do nich przypisaną – bez uwzględnienia tego, jakie ceny zostały zaoferowane pozostałym.
- Wyświetlanie cen netto i brutto. Podczas gdy klienci indywidualni zazwyczaj zainteresowani są poznaniem ceny brutto, Ci biznesowi niejednokrotnie będą chcieli poznać ceny netto. Dobrą praktyką jest zamieszczanie obydwóch typów cen przy produkcie. Zwiększenie wygody klienta jest Twoim sprzymierzeńcem w walce o jego sympatię. Oprogramowanie powinno umożliwić Ci podawanie zarówno samodzielnych kwot netto i brutto, jak i ich jednoczesną prezentację.
- Obsługa klientów detalicznych i hurtowych w jednym miejscu.
- Tworzenie pliku XML zawierającego produkty hurtowni. To właśnie ta forma udostępniania danych pozwoli klientom integrować się z Twoją bazą produktową.
Odpowiednio skonfigurowany system do obsługi hurtowni on-line przyspiesza obsługę zamówień i znacznie usprawnia cały proces sprzedażowy. Pozwala klientom na zapoznawanie się i składanie zamówień o każdej porze dnia i nocy – także wtedy, gdy Ty nie pracujesz, co stanowi znaczną przewagę nad tradycyjnym modelem.
Jak otworzyć hurtownię internetową?
Na otworzenie hurtowni internetowej decydują się zarówno przedsiębiorcy prowadzący dotychczas sprzedaż tradycyjną, jak i właściciele sklepów internetowych, którzy postanowili rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż hurtową. Na początku warto zaznaczyć, że założenie hurtowni on-line nie wyklucza prowadzenia sprzedaży detalicznej! W rezultacie wśród Twoich klientów mogą znaleźć się zarówno osoby prywatne, jak i firmy.
Do otwarcia hurtowni internetowej niezbędne jest nie tylko posiadanie dużych ilości towaru, ale także oprogramowania dostosowanego do dzielenia klientów na grupy, przydzielania im rabatów oraz wszystkich innych funkcji niezbędnych do elastycznego dostosowania oferty. Specjalnie przygotowany przez Sky-Shop moduł B2B umożliwia prowadzenie sklepu internetowego i hurtowni w jednym.
Integracja sklepu internetowego z hurtownią
Wiele osób zastanawia się skąd brać towar do sklepu internetowego. Jedną z najwygodniejszych opcji jest skorzystanie z szerokiej oferty hurtowni, dzięki której nie będziesz musiał bezpośrednio uzgadniać każdego zakupu z producentem towarów. Podczas gdy inni zastanawiają się, jak zintegrować sklep internetowy z hurtownią, Ty możesz skorzystać z automatycznej integracji. System umożliwia pobranie parametrów technicznych, opisów, zdjęć oraz cen wielu tysięcy produktów w ciągu kilku chwil. Pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze poświęcane na ręczne wprowadzenie danych, a co najważniejsze – umożliwia natychmiastowe rozpoczęcie sprzedaży.
Hurtownia i sklep dropshippingowy
Wiele hurtowni to miejsca otwarte na współpracę ze sklepem w dropshippingu. W szerokiej ofercie Sky-Shop.pl obejmującej przeszło 300 integracji znajdziesz kontrahentów z wielu branż, co pozwala działać na szeroką skalę. Integracja z hurtownią oferującą dropshipping przebiega tak samo jak w pozostałych przypadkach. Samo uzgodnienie warunków współpracy jest więc zależne od ustaleń pomiędzy przyszłymi kontrahentami. Wygoda otworzenia sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprawia, że na rozwiązanie decydują się zarówno początkujący w branży, jak i osoby, które od lat prowadzą e-sklep i chcą poszerzyć swoją ofertę.
Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!