Jak założyć sklep internetowy w 2021 roku? Vademecum

Kinga Tobała
Sklep internetowy

Dziś, w dobie nowoczesnych technologii, na założenie sklepu internetowego może pozwolić sobie każdy! Wszystko za sprawą towarzyszącej nam na każdym kroku automatyzacji. Firma założona przez Internet, kontakty z dostawcami nawiązywane na grupach branżowych, mailowo lub telefonicznie oraz kompleksowe, gotowe do uruchomienia sprzedaży tuż po konfiguracji oprogramowanie. Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy nawet w kilka dni i zacząć sprzedawać w sieci bez wychodzenia z domu!

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak otworzyć sklep internetowy – szybko i bezproblemowo?
  • Na jakiej platformie założyć własny sklep internetowy i jakie kanały sprzedaży wybrać?
  • Co sprzedawać i jakich narzędzi używać do szukania produktu?
  • Jakie formalności obowiązują przy zakładaniu sklepu internetowego?
  • Jakie formy dostawy i płatności wybrać oraz skąd brać pierwszych klientów?

Spis treści 

  1. Dlaczego warto założyć własny sklep internetowy?
  2. Na jakiej platformie założyć sklep internetowy
  3. Jak założyć sklep internetowy? Podstawowe kroki
    1. Znajdź pomysł na własny sklep internetowy
    2. Wybierz oprogramowanie do prowadzenia sklepu
    3. Wymyśl nazwę sklepu i kup domenę
    4. Zaprojektuj atrakcyjny wygląd sklepu internetowego
    5. Załóż działalność gospodarczą
    6. Utwórz regulamin i politykę prywatności
    7. Skonfiguruj płatności i formy dostawy produktów w sklepie internetowym
    8. Wprowadź produkty do sklepu internetowego
  4. Jak promować nowo utworzony sklep internetowy?
  5. Film: Jak otworzyć sklep internetowy krok po kroku?
  6. BONUS: Jak założyć sklep internetowy? E-book

Dlaczego warto założyć własny sklep internetowy?


Dla wielu założenie własnego sklepu internetowego to spełnienie marzeń o zarabianiu na pasji. Dla innych to kolejny etap rozwoju dotychczasowego biznesu i poszerzenie oferty. W każdym z tych przypadków otwarcie sklepu internetowego przynosi szereg korzyści związanych z niemal nieograniczonymi możliwościami i potencjałem, jaki drzemie w sprzedaży detalicznej i hurtowej.

Nieustanny wzrost polskiego rynku e-commerce

Według analizy opublikowanej przez PWC wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku przekroczy 162 miliardy złotych. Polski handel internetowy, notujący wzrosty po około 12% rok do roku, jest jednym z najbardziej perspektywicznych, najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie.

Co ważne, w 2020 roku wartość sprzedaży internetowej odpowiadała za 14% całej sprzedaży detalicznej. W Wielkiej Brytanii jest to przeszło 20%, zaś w krajach azjatyckich ponad 30%. Dane z innych krajów wskazują na to, że w sklepy internetowe będą systematycznie przejmować zyski sklepów stacjonarnych.

Nieograniczona liczba klientów

Jak wskazuje raport „E-commerce w Polsce 2020” opublikowany przez Gemius, aż 72% polskich internautów kupuje przez Internet w polskich sklepach. To przeszło 20 milionów osób, do których możesz dotrzeć ze swoją ofertą! Żaden inny kanał sprzedaży nie oferuje tak szerokich możliwości rozwoju.

Pamiętaj, że Twojej sprzedaży nie ogranicza pora dnia i nocy, święta, kolejki i czas. Klienci dokonują zakupów przez całą dobę!

Niskie ryzyko inwestycyjne

Koszt założenia sklepu internetowego jest znacząco niższy niż otwarcia tradycyjnego biznesu! Nie musisz wynajmować lokalu, zatrudniać pracowników, a jeśli wybierzesz dropshipping – kupować towaru na start. Dzięki temu ryzyko inwestycyjne przy założeniu sklepu online jest minimalne.

Kompleksowe oprogramowanie sklepu internetowego to koszt rzędu 99 zł miesięcznie – nie musisz inwestować wielu tysięcy na start! Gdy biznes się rozwinie, a Twoje potrzeby wzrosną, wybierzesz wyższy pakiet!

Wygoda obsługi sklepu internetowego

Dzięki automatyzacji sprzedaży, jaką zapewnia oprogramowanie Sky-Shop mnóstwo danych przekazywanych jest bez Twojego udziału. Nie musisz ręcznie wpisywać danych klientów do faktur, etykiet kurierskich, sprawdzać, czy płatność została już dokonana, pilnować cen i stanów magazynowych. Te i szereg innych informacji system wyświetli Ci automatycznie!

Co wiecej, wszystkie zamówienia z kanałów sprzedaży obsłużysz z poziomu jednego panelu administracyjnego! Stały wgląd do spływających zamówień i asortymentu da Ci aplikacja mobilna, dzięki której możesz pracować wtedy, kiedy zechcesz, z dowolnego miejsca!

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy?


Ogrom możliwości dostępnych na rynku e-commerce sprawia, że sprzedaż może być prowadzona niemal wszędzie. To, gdzie założysz sklep internetowy będzie miało bezpośredni wpływ na koszty, swobodę działania oraz liczbę i jakość kupujących. Sprawdzamy, gdzie i jak otworzyć sklep internetowy i czym charakteryzują się poszczególne miejsca!

  1. Platforma sklepowa – własny sklep online połączony z innymi kanałami sprzedaży. Oferuje pełną swobodę działania, bez prowizji od sprzedaży. Klientów musisz przyciągnąć samodzielnie.
  2. Media społecznościowe – transakcje finalizowane są w sklepie internetowym, a Facebook lub Instagram służą do działań marketingowych, budowania relacji i skracają ścieżkę zakupową.
  3. Marketplace np. Allegro – konto sprzedażowe w obrębie wybranego portalu. Wiąże się z obowiązkiem dostosowania ofert do regulaminu serwisu i koniecznością płacenia prowizji od sprzedaży. Klienci poruszają się w obrębie udostępnionych ofert.

gdzie sprzedawac w internecie

Pamiętaj, że nie musisz decydować się na jedno miejsce do założenia sklepu internetowego. Sprzedaż możesz prowadzić w wielu kanałach jednocześnie (wielokanałowo)!

Poznaj 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie!

Jak założyć sklep internetowy? Podstawowe kroki


Założenie sklepu internetowego może być szybkie i bezproblemowe. Oprogramowanie Sky-Shop pozwoli Ci zbudować wymarzony, profesjonalny sklep nawet bez wiedzy technicznej! Poznaj podstawowe kroki w procesie uruchamiania sklepu online – wybór produktu, aspekty techniczne i prawne.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku

1. Znajdź pomysł na własny sklep internetowy


W Internecie możesz sprzedawać dosłownie wszystko – na sztuki, metry, litry, a także w innych jednostkach miar. Jak znaleźć dobry pomysł na sklep internetowy? Pomimo nieograniczonych możliwości wybór produktu warto oprzeć o pasję lub interesujące Cię grupy produktów. Posiadana przez Ciebie wiedza znacznie ułatwi dobór asortymentu, obsługę klientów oraz prowadzenie działań marketingowych. W wyborze grupy produktów do sprzedaży pomogą Ci raporty e-commerce publikowane przez Gemius oraz narzędzia np.:

  • TradeWatch (do analizy sprzedaży na Allegro),
  • Google Trends (do sprawdzania pików wyszukiwań poszczególnych produktów),
  • SimilarWeb (darmowe narzędzie do podstawowej analizy ruchu na konkurencyjnych stronach).

Oferujesz klientom coś nowatorskiego lub specjalistycznego? Personalizujesz produkty, tworząc niezapomniane upominki, a może wyróżniasz się szerokim asortymentem? Każdy produkt, który można nadać przesyłką kurierską lub przesłać na maila, może być przedmiotem sprzedaży w sklepie internetowym. Dobrze się zastanów – jeśli trafisz na niszę, masz szansę stać się monopolistą.

Poznaj 24 pomysły na sklep internetowy stworzone na bazie aktualnych trendów!

Skąd brać towar do sklepu internetowego?

Zakładanie sklepu internetowego wiąże się z wyborem modelu logistycznego. Wpływ na wybór miejsca pozyskiwania towarów do sprzedaży będą miały m.in.: miejsce na magazynowanie, budżet przewidziany na zatowarowanie oraz ryzyko inwestycyjne, jakie chcesz podjąć. Jako początkujący sprzedawca wybierasz pomiędzy dwoma najbardziej popularnymi możliwościami – prowadzeniem własnego magazynu oraz dropshippingiem.

Sprawdź, skąd brać towar do sklepu internetowego i poznaj wady i zalety poszczególnych rozwiązań!

Skąd brać produkty do własnego magazynu?

  • hurtownie, dystrybutorzy i producenci;
  • własne produkty;
  • produkty typu white label.

Prowadzenie własnego magazynu wiąże się z kosztami najmu, obsługi i wcześniejszego zatowarowania. Równocześnie zyskujesz pełną kontrolę nad sposobem pakowania, kosztem wysyłki i wszelkimi zmianami w asortymencie.

Skąd brać produkty w dropshippingu?

Wykorzystanie hurtowni dropshippingowej wiąże się ze znaczącą oszczędnością. Nie wynajmujesz magazynu, co obniża koszty prowadzenia działalności. Nie musisz też pilnować stanów magazynowych i kupować produktów „na zapas”, ponieważ to hurtownia dba o dostępność towarów i wysyła je bezpośrednio do Twoich klientów. Równocześnie tracisz pełną kontrolę nad dostępnością produktów i procesem wysyłkowym.

2. Wybierz oprogramowanie do prowadzenia sklepu


Wybór platformy do prowadzenia sklepu internetowego sklepu internetowego to jedna z kluczowych decyzji biznesowych. To oprogramowanie sklepu internetowego będzie miało wpływ na zakres funkcji dostępnych w sklepie, koszt jego założenia i prowadzenia, intuicyjność obsługi i łatwość wprowadzania zmian, a także zakres supportu, jaki otrzymasz.

Jednym z najlepszych rozwiązań dla małych i średnich sklepów internetowych jest platforma Sky-Shop.pl.

W ramach atrakcyjnego abonamentu otrzymasz wsparcie techniczne oraz rozwój i aktualizacje oprogramowania. Dzięki temu w pełni skupisz się na sprzedaży, a kwestie techniczne powierzysz zespołowi profesjonalistów. Nie myśl o hostingu, zmianach w integracjach z narzędziami zewnętrznymi i aktualizacjach! Skonfiguruj sklep i rozpocznij sprzedaż nawet w kilka dni!

Twoje obowiązki przy zakładaniu sklepu internetowegoCo da Ci profesjonalne oprogramowanie
Sky-Shop.pl?
Rejestracja firmy i dobór PKDWygląd sklepu budowany z gotowych modułów
Kupno domeny (adresu sklepu) bez hostinguTechnologia RWD, czyli e-sklep dostosowany do urządzeń mobilnych
Sprzedaż własnych produktów lub współpraca z hurtowniąGotowe integracje z hurtowniami z każdej branży
Uruchomienie bramki płatniczej (umowa/formularz)Gotowe integracje z firmami kurierskimi, bramkami płatności, narzędziami marketingowymi
Współpraca z firmą kurierską/brokerem kurierskim/kurierami hurtowni dropshippingowejObsługę sprzedaży wielokanałowej: e-sklep, Allego, Facebook, eBay i inne
Stworzenie regulaminu i polityki prywatnościIntuicyjny panel administracyjny sklepu wraz z instrukcjami
Aplikację mobilną do zarządzania sprzedażą

Jak widać, wszystkie czynności, jakie musisz wykonać podczas zakładania sklepu internetowego skupiają się na obowiązkach związanych z prowadzeniem działalności i samą sprzedażą oraz nawiązaniu współpracy z firmami zewnętrznymi. Jest to absolutne minimum. O wszystkie pozostałe aspekty zadba kompleksowy system e-commerce, w którym wybierzesz potrzebne funkcje i uruchomisz je w kilka minut. Zakładając sklep na abonament zyskujesz jeszcze więcej:

  • Bezpłatną pomoc doradców (telefonicznie i mailowo) oraz dostęp do poradników w formie video i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ Sky-Shop.pl).
  • Kompleksową obsługę techniczną (utrzymanie, dostosowanie do aktualnych wymagań oraz rozwój integracji).
  • Elastyczność pakietu na abonament. Dobierzesz wyłącznie usługi, których potrzebujesz i zapłacisz tylko za to, z czego aktualnie korzystasz!
  • Zamkniętą grupę na Facebooku – tylko dla klientów Sky-Shop!

Nie zwlekaj i testuj wszystkie funkcje oprogramowania Sky-Shop przez 14 dni zupełnie za darmo!

3. Wymyśl nazwę sklepu i kup domenę


Już w trakcie zakładania sklepu internetowego warto pomyśleć o jego nazwie. Spośród pomysłów, które przychodzą Ci do głowy wybierz nazwę, która:

  • jest możliwie krótka;
  • mówi użytkownikowi o zakresie Twojej działalności;
  • nie myli się z nazwami konkurencyjnych sklepów.

Dowiedz się, jak wybrać dobrą nazwę sklepu internetowego!

Domena sklepu internetowego to adres www, pod którym klienci znajdą Twój sklep. Dobrą praktyką jest posiadanie domeny takiej samej, jak nazwa sklepu internetowego. Ułatwia to klientom identyfikację sklepu i wspiera budowanie marki.
Domenę wykupisz u dowolnego rejestratora domen w cenie od kilku do kilkudziesięciu złotych rocznie. Co ważne, jest to unikatowy adres! Właśnie dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji o nazwie sklepu powinieneś sprawdzić, czy domena nie jest zajęta. Sprawdzisz to w Krajowym Rejestrze Domen.

Poznaj praktyczne wskazówki przy wyborze domeny i uniknij częstych błędów!

4. Zaprojektuj atrakcyjny wygląd sklepu internetowego


Często to wygląd sklepu decyduje o tym, czy klient zapozna się z ofertą, czy zdecyduje się na wyjście ze sklepu nawet po kilku sekundach. Właśnie dlatego tak ważne jest przygotowanie atrakcyjnej wizualnie, przejrzystej i prostej w odbiorze oferty. Elementami, na które musisz zwrócić uwagę projektując wygląd swojego sklepu internetowego są:

  • układ strony głównej uwzględniający wszystkie najważniejsze informacje np. promocje;
  • intuicyjna nawigacja, czyli drzewo kategorii zamieszczone na górze lub po lewej stronie;
  • bannery i grafiki promocyjne, logo;
  • elementy wspierające sprzedaż np. sekcja bestsellerów, licznik czasu do końca promocji.

Dzięki oprogramowaniu Sky-Shop szybko i sprawnie skonfigurujesz wszystkie wymienione wyżej elementy. Strona główna to jednak nie wszystko! Sklepy korzystające z profesjonalnego systemu e-commerce skorzystają z dodatkowych funkcji wizualnych wspierających sprzedaż, jakimi są:

 👉  Krótki koszyk zakupowy wspierający finalizację transakcji.

 👉  Rozbudowana karta produktu z przejrzystą formą prezentacji parametrów.

Kreator Szablonu Sklepu

Do założenia sklepu internetowego nie potrzebujesz grafika! Wystarczy, że skorzystasz z Kreatora Szablonu Sklepu dostępnego w Sky-Shop.pl. Rozbudowane narzędzie działa na zasadzie przeciągnij i upuść. Ponad 70 gotowych modułów pozwoli Ci zbudować wymarzony wygląd bez stresu, w zaledwie kilka chwil. Kreator Szablonu Sklepu to przede wszystkim:

  • możliwość edycji każdego z elementów sklepu internetowego (strony głównej, strony produktowej, koszyka itp.);
  • szybkie i sprawne wprowadzanie zmian, które będą widoczne natychmiast;
  • budowa i obsługa sklepu bez wiedzy programistycznej;
  • wygoda wgrywania grafik np. zdjęć produktów, bannerów;
  • gwarancja dopasowania wyglądu sklepu internetowego do telefonów i innych urządzeń mobilnych (technologia RWD).

Obejrzyj film i przekonaj się, jak działa Kreator Szablonu Sklepu!

Sprawdź możliwości, jakie daje Kreator Szablonu Sklepu!

Branżowe skórki graficzne dla sklepu internetowego

Atrakcyjny wygląd sklepu internetowego dostępny od ręki? Nic prostszego! Dzięki gotowym skórkom branżowym zyskasz natychmiastowy dostęp do wybranej przez Ciebie konfiguracji. W każdym z szablonów zostały uwzględnione wszystkie kluczowe elementy wspomagające sprzedaż, w tym:

  • prezentacja produktów na stronie głównej,
  • produkty polecane/bestsellery,
  • produkty w promocji, w tym wyróżnione licznikiem promocji,
  • kafelki z elementami wyróżniającymi ofertę na tle konkurencji,
  • slider uwzględniający marki dostępne w sklepie.
skórki branżowe dla sklepu internetowego

Wybrane gotowe szablony sklepu internetowego dostępne w Sky-Shop.pl

Co ważne, po instalacji skórki graficznej w sklepie, możesz edytować jej wygląd w pełnym zakresie oferowanym przez Kreator Szablonu Sklepu.

Poznaj gotowe szablony sklepów!

Indywidualna grafika sklepu

Indywidualny projekt graficzny to usługa dla osób, które chcą wdrożyć swój pomysł na wygląd sklepu w życie! Rozpoczniesz współpracę z grafikiem, który na podstawie Twoich wytycznych (briefu) stworzy zarówno wygląd sklepu, jak i bannery, favicony i logo! Zyszkasz spójną, zgodną z najnowszymi trendami rynkowymi grafikę, która wspomoże Twoje działania marketingowe.

Sprawdź ostatnie realizacje indywidualnych projektów graficznych w Sky-Shop!

5. Załóż działalność gospodarczą

Założenie działalności gospodarczej w przypadku sklepu internetowego nie jest konieczne, ale rekomendowane. Działanie jako firma wiąże się z szeregiem udogodnień m.in.:

  • większą liczbą firm partnerów skłonnych podjąć współpracę (hurtownie, bramki płatnicze, kurierzy);
  • brakiem limitów związanych z miesięcznym obrotem (są one obecne w działalności nierejestrowanej);
  • możliwością odliczenia kosztów firmowych.

Najpopularniejszymi formami prawnymi wśród osób prowadzących sklep internetowych są: jednoosobowa działalność gospodarcza oraz spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Na założenie działalności gospodarczej i otwarcie sklepu internetowego możesz uzyskać dotację!

Obecnie formalności związanych z prowadzeniem własnego sklepu internetowego możesz dopełnić przez Internet, bez wychodzenia z domu! Wystarczy, że posiadasz profil zaufany, który stworzysz m.in. w swoim banku. Są one związane z:

  • formą prawną dla sklepu internetowego, czyli firmą;
  • podatkami (dochodowy i VAT);
  • ewidencją sprzedaży;
  • dodatkowymi wymaganiami np. przy sprzedaży żywności konieczna jest konsultacja ze Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną.

W rzeczywistości czas na złożenie i rozpatrzenie poszczególnych wniosków nie powinien przekroczyć tygodnia. Zobacz, o czym musisz pamiętać odpowiadając sobie na pytanie jak zrobić sklep internetowy?

Założenie działalności gospodarczej czy działalność nierejestrowana?

Założenie i prowadzenie sklepu internetowego jest regularną działalnością zarobkową. Niezależnie, czy sprzedajesz we własnym e-sklepie, czy na portalach aukcyjnych, musisz wybrać formę prawną dla swojego sklepu internetowego. Możliwości są dwie – firma lub działalność nierejestrowana.

Firma a własny sklep online

Wśród sklepów internetowych dominują dwie formy prawne – jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) i spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.). Większość sprzedawców na start wybiera JDG. Założysz ją przez Internet, bez wychodzenia z domu np. z użyciem swojego konta bankowego i profilu zaufanego.

Dowiedz się więcej o działalności gospodarczej dla sklepu interetowego!

Co ważne, zakładając sklep internetowy przy równoczesnej pracy na etacie, jesteś w stanie znacząco ograniczyć stałe wydatki! Koszt prowadzenia firmy w formie jednoosobowej działalności na etacie ogranicza się do odprowadzenia składki zdrowotnej, która wynosi niecałe 400 zł miesięcznie i w znacznej części może zostać zakwalifikowana jako koszt uzyskania przychodu.

Zobacz, jak prowadzić sklep interentowy na etacie!

Sklep internetowy bez firmy

Wraz z dniem 30.04.2018 roku weszło w życie prawo do prowadzenia działalności nierejestrowanej, a wraz z nim możliwość prowadzenia sklepu internetowego bez firmy. Udogodnienie pozwala rozpocząć sprzedaż bez konieczności rejestracji i dopełniania formalności. Wiąże się jednak z ograniczeniami:

  • miesięczny limit przychodu na poziomie 50% płacy minimalnej na dany rok
    (1400 zł w 2021 r.);
  • tylko nieliczne bramki płatności są dostępne dla osób sprzedających bez firmy – jedną z nich jest Sky-Pay.
  • większość hurtowni nie współpracuje z osobami fizycznymi, dlatego przy działalności nierejestrowanej prościej sprzedawać własne wyroby.

Sprawdź, co jeszcze musisz wiedzieć na temat działalności nierejestrowanej!

Na skróty

Zacznij sprzedawać już teraz!

  • Wybierz oprogramowanie Sky-Shop.pl i korzystaj ze wsparcia supportu
  • Sprzedawaj w wielu kanałach sprzedaży np. w sklepie internetowym i na Allegro
  • Korzystaj z udogodnień dla firm i działalności nierejestrowanej
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Wybierz poprawne PKD dla swojego sklepu internetowego

Rejestracja działalności gospodarczej wiąże się z obowiązkiem podania numeru PKD właściwego dla branży, w której działasz. Podstawowym numerem PKD dla sprzedaży internetowej (sklepy internetowe, sprzedaż na portalach aukcyjnych) jest 47.91.Z. Wpis warto uzupełnić o szczegółowe numery PKD związane z branżą i sprzedawanym asortymentem.

Osoby, dla których sklep internetowy jest uzupełnieniem dotychczasowej działalności (handlowej lub innej) powinny podać numer 47.91.Z w rubryce kodów pozostałej działalności. Pamiętaj, że ich liczba jest dowolna, a numery możesz dodać i usunąć w dowolnym momencie.

Dowiedz się więcej o PKD dla sklepu internetowego!

Jak prowadzić księgowość w sklepie internetowym?

Prowadzenie księgowości w sklepie internetowym w dużym uproszczeniu skupia się na księgowaniu faktur zakupu oraz sprzedaży. Zakres dokumentacji, jaką musisz przygotować jest ściśle uzależniony od wybranej formy prawnej i formy opodatkowania.

Większość początkujących sprzedawców wybierająca jednoosobową działalność gospodarczą i opodatkowanie na zasadach ogólnych wykorzystuje podstawowy system księgowy dostępny w Sky-Shop i rozlicza się samodzielnie. W przypadku większych sklepów lub spółek z ograniczoną odpowiedzialnością rozsądnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalisty w zakresie księgowości.

Zobacz, co musisz wiedzieć o księgowości dla sklepu internetowego!

Jaką formę opodatkowania dla sklepu internetowego wybrać?

Przepisy podatkowe przewidują aktualnie trzy formy opodatkowania dostępne dla sklepów internetowych i sprzedaży internetowej.

  1. Skala podatkowa, czyli 17% lub 32% w zależności od progu podatkowego, w jakim się znajdujesz.
  2. Podatek liniowy, czyli 19%. Staje się opłacalny w firmach, które zbliżają się do drugiego progu podatkowego. Pozwala uniknąć opodatkowania stawką 32%.
  3. Ryczałt, czyli 3%. W przypadku ryczałtu stawka 3% naliczana jest od przychodu, co oznacza, że nie można odliczyć kosztów prowadzenia działalności.

Jak założyć sklep internetowy i na co zwrócić uwagę w pierwszych etapach rozwoju biznesu? Musisz zdecydować się się na opodatkowanie na zasadach skali podatkowej. Pamiętaj jednak, że wybór najkorzystniejszej formy jest uzależniony od Twojej indywidualnej sytuacji, sprzedawanych produktów i przewidywanych przychodów.

Przeczytaj: Wszystko, co musisz wiedzieć o podatkach w sklepie internetowym!

Sklep internetowy z VAT czy bez VAT?

Podatek VAT jest podatkiem od towarów i usług niezależnym od opisanego w poprzednim punkcie podatku dochodowego. To, czy musisz go odprowadzać jest uzależnione od rocznych przychodów i sprzedawanych towarów.

Sklepy internetowe mogą korzystać ze zwolnienia z płacenia VAT, jeśli ich roczne przychody nie przekraczają 200 000 złotych. Co ważne, zwolnienie nie jest możliwe w sklepach oferujących:

  • kosmetyki;
  • komputery i produkty elektroniczne;
  • wyroby zawierające metale szlachetne;
  • urządzenia elektryczne i nieelektryczny sprzęt gospodarstwa domowego;
  • produkty objęte akcyzą.

Nie wiesz, czy musisz odprowadzać VAT? Zastanawiasz się, czy bycie czynnym płatnikiem VAT jest opłacalne w Twoim sklepie internetowym? Skonsultuj tę kwestię ze swoją księgową.

Jak ewidencjonować sprzedaż w sklepie internetowym?

Każdy z przedsiębiorców musi ewidencjonować sprzedaż w sklepie internetowym. Dokumentacja oraz zakres obowiązków z tym związanych będzie ściśle zależny od tego, czy wystawiasz paragony, czy operujesz na fakturach imiennych.

Kasa fiskalna

Aplikacja Sky-Shop Printer umożliwia drukowanie dowodów zakupu bezpośrednio z panelu administracyjnego sklepu. Warto jednak zaznaczyć, że zdecydowana większość sklepów internetowych, które oferują wyłącznie sprzedaż wysyłkową i nie przyjmują płatności gotówką może skorzystać ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

Oznacza to, że nie muszą drukować paragonów do każdego zakupu, a dokumentem sprzedaży staje się faktura imienna. Niestety, zwolnienie z kasy fiskalnej nie obowiązuje przy sprzedaży niektórych produktów m.in.: biżuterii zawierającej metale szlachetne, perfum.

Sprawdź, czy Twój sklep internetowy musi posiadać kasę fiskalną!

Faktury imienne

Drugim wykorzystywanym w e-commerce dowodem zakupu są faktury imienne. Oprogramowanie Sky-Shop kopiuje dane wprowadzone przez klienta podczas składania zamówienia. Pozwala na wystawienie i przesłanie faktury na maila klienta przy pomocy kilku kliknięć w panelu administracyjnym. Informacja o drodze dostarczenia dowodu sprzedaży powinna zostać zawarta w regulaminie sklepu.

Sprawdź integracje z systemami księgowymi dla sklepów internetowych!

6. Utwórz regulamin i politykę prywatności


Regulamin to dokument, który powinien pojawić się w każdym sklepie internetowym. Jego zadaniem jest ochrona konsumenta, a także Ciebie jako sprzedawcy. W regulaminie znajdą się wszystkie informacje dotyczące transakcji i jej przebiegu, w tym:

  • definicje np. sprzedawca, kupujący, sklep, produkt;
  • opis zakresu działalności i sprzedawanych produktów/usług;
  • przebieg zamówienia wraz z opisem momentu zawarcia umowy kupna-sprzedaży;
  • możliwe formy dostawy oraz koszty;
  • warunki zwrotów i reklamacji.

Pamiętaj, że regulamin nie jest dokumentem uniwersalnym dla każdej firmy. Poszczególne zapisy będą różne dla poszczególnych branż i sklepów w nich występujących. Niedopuszczalne jest kopiowanie regulaminów ze stron innych sklepów internetowych. Jest to nie tylko nielegalne, ale także niebezpieczne. Regulamin innej firmy nie jest dostosowany do Twoich potrzeb i może zawierać błędy lub klauzule niedozwolone.

Skąd wziąć regulamin dla nowego sklepu internetowego?

👉 Napisz regulamin e-sklepu samodzielnie na podstawie wskazówek

👉 Odbierz rabat na regulamin sklepu internetowego od Legal Geek i skorzystaj z dokumentów od firmy prawniczej

Polityka prywatności to drugi bardzo istotny dokument. Zapisy w nim zawarte są ściśle związane z przepisami RODO dotyczącymi zakresu zbieranych danych osobowych, celu i obszaru ich przetwarzania. Obejmują m.in. dane podawane przy składaniu zamówienia, pliki cookies, użycie formularza kontaktowego.

Rodo w sklepie internetowym

Podczas zakupów w sklepie internetowym klienci powierzają Ci swoje dane osobowe. Ochrona imienia i nazwiska, numeru PESEL, miejsca zamieszkania, wszystkich danych związanych z  parametrami fizycznymi, przekonaniami religijnymi oraz innymi kwestiami umożliwiającymi identyfikację kupującego, jest Twoim obowiązkiem. Właśnie dlatego musisz zadbać przede wszystkim o:

  • informowanie klientów o plikach cookies,
  • zbieranie i ochronę wyłącznie tych danych osobowych, które są niezbędne do realizacji zamówienia,
  • udostępnienie możliwości zmiany, pobrania i usunięcia wszystkich wyrażonych zgód,
  • przejrzystość zasad, czyli checboxy, które klient samodzielnie zaznacza np. podczas wyrażania zgody na otrzymywanie informacji marketingowej.

Oprogramowanie sklepów internetowych Sky-Shop.pl jest w pełni dostosowane do wymagań stawianych przez RODO. System posiada szereg funkcji, dzięki którym w kilka chwil samodzielnie przygotujesz sklep do obowiązujących przepisów. Co ważne, opiekę nad technicznym aspektem ochrony danych pełni dostawca systemu poprzez zabezpieczenie przed atakami, tworzenie kopii zapasowych i szereg innych działań serwerowych.

Poznaj funkcje, dzięki którym sklepy internetowe na Sky-Shop są dostosowane do RODO!

Jak założyć sklep internetowy w wybranych branżach?

Choć samo założenie sklepu internetowego zawsze wygląda podobnie, przy sprzedaży różnych produktów inne funkcje sklepu okazują się kluczowe.
Sprawdź, jakie rozwiązania przygotowaliśmy z myślą o poszczególnych branżach!

7. Skonfiguruj płatności i formy dostawy produktów w sklepie internetowym

Wybierz i ustaw formy płatności dla Twoich klientów


Klienci w sklepach internetowych stawiają na szybkość i wygodę zakupów. Chcą korzystać z automatycznego uzupełniania danych, ograniczać możliwość pomyłek i kupować przy pomocy kilku kliknięć. Właśnie dlatego szybkie płatności to pozycja, która musi pojawić się w każdym sklepie internetowym! W ramach bramki płatniczej udostępnisz swoim klientom następujące formy płatności:

  • szybki przelew,
  • BLIK,
  • płatność kartą.

W niektórych branżach warto rozważyć uzupełnienie podstawowych metod o dodatkowe formy, których mogą oczekiwać klienci np.:

  • zakup na raty lub płatność odroczona,
  • przelew tradycyjny,
  • płatność za pobraniem.

Obecnie niemal każda bramka płatnicza udostępnia wszystkie kluczowe metody płatności. Poszczególne oferty różnią się między sobą głównie prowizją oraz warunkami umowy. Platforma Sky-Shop.pl udostępnia gotowe integracje z wszystkimi kluczowymi operatorami płatności online np. PayPal, PayU, Przelewy24.

Poznaj wszystkie integracje z płatnościami i systemami ratalnymi!

Na szczególną uwagę zasługuje bramka płatnicza Sky-Pay dostępna wyłącznie dla sklepów korzystających z oprogramowania Sky-Shop. Rozwiązanie cieszy się uznaniem ze względu na szeroką gamę udogodnień, w tym:

  • uruchomienie w 48 h od uzupełnienia formularza, bez umowy;
  • niskie prowizje – tylko 1% przez pierwsze 3 miesiące korzystania;
  • bramka udostępniana jest firmom i osobom bez firmy;
  • automatyczne oznaczanie i księgowanie płatności, a także błyskawiczny dostęp do pieniędzy.

Sprawdź pełną ofertę bramki płatniczej Sky-Pay!

Wybierz i ustaw formy dostawy w sklepie internetowym


W nowym sklepie internetowym muszą pojawić się wszystkie najpopularniejsze formy dostawy. Brak dogodnej dla klientów możliwości odbioru produktu jest częstą przyczyną rezygnacji z zakupów. Chcesz tego uniknąć! Jak wskazuje raport Gemius, wiodące formy wysyłki to obecnie:

  • dostawa kurierska (DPD, DHL, UPS i inne),
  • dostawa do maszyn paczkowych (przede wszystkim Paczkomatów InPost).

Pamiętaj, że popularność poszczególnych form dostawy to cenna, ale nie jedyna wskazówka. To, jakie przesyłki powinny pojawić się w Twoim sklepie będzie uzależnione od sprzedawanych towarów oraz grupy klientów, do której kierowana jest oferta. Przykładowo, seniorzy mogą mieć większe zaufanie do usług Poczty Polskiej, a osoby kupujące duże meble nie będą mogły korzystać z dostawy do Paczkomatu ze względu na gabaryty przedmiotów.

formy wysylki w sklepie internetowym

Po wyborze form dostawy, jakie chcesz udostępnić w swoim sklepie internetowym przyjdzie czas na wybór firmy przesyłkowej, z którą podejmiesz współpracę. Tuż po założeniu sklepu internetowego warto korzystać z usług brokera kurierskiego np. aPaczka lub Furgonetka. Firmy gromadzą oferty różnych usługodawców i często są w stanie zaoferować Ci lepszą cenę na starcie bez konieczności podpisywania umowy.

Broker kurierski czy umowa z firmą kurierską? Co wybrać?

Ciekawą możliwością dla sklepów internetowych działających głównie na rynku lokalnym jest wykorzystanie dostawy lokalnej. Pozwala ona na ograniczenie regionu dostaw do państw, miast, ulic i kodów pocztowych. Ustawienia sprawią, że dostawa produktów lub wybrana jej forma będzie możliwa jedynie w określonym przez Ciebie rejonie.
Na ustawienie dostawy lokalnej decydują się przede wszystkim sklepy spożywcze, meblowe oraz inne dysponujące własnym transportem.

Zobacz, na czym polega i jak wykorzystać dostawę lokalną w sklepie internetowym!

8. Wprowadź produkty do sklepu internetowego?

Produkty do sklepu internetowego wprowadzisz ręcznie lub automatycznie. Wybór sposobu zależy nie tylko od Twoich preferencji, ale także od tego, skąd bierzesz towary.

Ręczne dodanie produktu do sklepu

Podstawową formą dodania produktu do sklepu internetowego jest jego ręczne wprowadzenie do panelu administracyjnego sklepu. Po kliknięciu „dodaj produkt” przejdziesz do uzupełniania poszczególnych pól. Podstawowymi danymi są: tytuł, cena i opis, jednak warto uzupełnić je o parametry dodatkowe np. zdjęcia, masa, warianty kolorystyczne, rozmiary, kod, stan magazynowy itp.
Ręczne dodanie jednego produktu może zająć od kilku do kilkudziesięciu minut. Czas jest zależny od tego, czy jedynie wprowadzasz przygotowane wcześniej elementy, czy tworzysz je na bieżąco.

Ręczne dodawanie produktów stosowane jest przez:

  • sklepy z autorskim asortymentem,
  • sklepy, które nie mają dostępu do pliku produktowego z hurtowni.

Zobacz, jak dodać produkt do sklepu!

Dodawanie autorskich produktów do sklepu znacząco ułatwi Ci aplikacja mobilna Sky-Shop. Funkcja dodawania produktów bezpośrednio z telefonu znacząco przyśpieszy pracę. Zrób zdjęcie, dodaj produkt w aplikacji i gotowe!

Poznaj aplikację mobilną do zarządzania sklepem internetowym!

Automatyczne wprowadzanie produktów do sklepu

Rozwiązaniem, które pozwoli Ci zaoszczędzić nawet kilka miesięcy pracy jest automatyczne wprowadzanie produktów do sklepu dostępne w Sky-Shop.pl. Mechanizm pobiera wybrane lub wszystkie udostępniane przez dostawcę dane produktowe, a Ty możesz zacząć sprzedawać niemal natychmiast! Wystarczy, że hurtownia, z którą współpracujesz udostępni plik produktowy w formacie XML lub CSV. Co ważne, to Ty decydujesz, które z dostępnych w hurtowni produktów pojawią się w sklepie.
Automatyczne wprowadzanie produktów pozwala zaciągnąć dane tysięcy produktów w czasie od kilku do kilkunastu minut.

Automatyczne dodawanie produktów do sklepu jest możliwe:

  • przy współpracy z tradycyjną hurtownią udostępniającą plik produktowy;
  • we wszystkich hurtowniach dropshippingowych.

Poznaj integrator z hurtowniami i dodaj tysiące produktów w kilka minut!

Jak promować nowo założony sklep internetowy?


Zanim zaczniesz promować nowo utworzony sklep internetowy musisz mieć pewność, że został w pełni skonfigurowany i jest gotowy do sprzedaży. W przeciwnym razie klient kliknie w reklamę, trafi do Twojego sklepu i natychmiast go opuści, a Ty przepalisz nawet największy budżet reklamowy. Przed rozpoczęciem działań promocyjnych:

  • stwórz intuicyjne drzewo kategorii;
  • uzupełnij zdjęcia, opisy i parametry produktów;
  • zastosuj elementy wspierające sprzedaż – moduł bestsellery, promocje z licznikiem, nowości itp.;
  • zamieść w stopce strony regulamin sklepu, warunki zwrotów i reklamacji, koszty dostawy i dane kontaktowe;
  • przejdź przez proces zakupowy i upewnij się, że złożenie i opłacenie zamówienia jest możliwe.

Podstawowym narzędziem, które pomoże Ci sprawdzić, czy działania reklamowe przynoszą oczekiwane rezultaty jest Google Analytics. Poprawnie skonfigurowane, darmowe narzędzie udostępni Ci informacje m.in. o konwersjach i etapach, na których poszczególne osoby rezgynują z zakupu.

Sprawdź, jak połączyć sklep internetowy z Google Analytics!

Zadbaj o naturalną widoczność Twojego sklepu internetowego – zainwestuj w SEO

Chcesz, żeby osoba szukająca w Google konkretnego produktu trafiła właśnie do Twojego sklepu? Dzięki pozycjonowaniu to możliwe! Wykorzystanie wszystkich funkcji SEO dostępnych w Sky-Shop pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję! Poznaj kluczowe fakty o pozycjonowaniu sklepu internetowego:

  • uzyskanie naturalnej widoczności produktów w Google to działanie długofalowe;
  • frazy znajdujące się w TOP 3 Google przyniosą Ci ruch, a więc i zyski bez dodatkowych opłat;
  • nowo otwarte sklepy internetowe powinny skupić się na pozycjonowaniu mniej popularnych fraz oraz fraz z długiego ogona;
  • część działań jesteś w stanie wykonać samodzielnie.

Bezpośredni wpływ na naturalną widoczność Twojego sklepu mają przede wszystkim unikalne treści (tekstowe i graficzne), profil linków (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz aspekty techniczne.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji SEO z ekspertem grupy iCEA!

Inwestuj w płatną promocję

Działaniem, jakie warto prowadzić równolegle z pozycjonowaniem jest płatna promocja sklepu internetowego. Najczęściej wykorzystywanymi kanałami są Google Ads oraz Facebook Ads. Płatna reklama skupia się zazwyczaj na remarketingu, czyli docieraniu do klientów, którzy mieli już styczność z Twoim sklepem oraz docieraniu do nowych grup odbiorców. Zanim zaczniesz inwestować w płatną reklamę musisz wiedzieć, że:

  • jest to działanie doraźne, krótkoterminowe, ukierunkowane na efekt;
  • uzyskanie konwersji (kliknięcia w reklamę) wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty;
  • koszt reklamy jest uzależniony od konkurencyjności frazy oraz skuteczności Twojej kampanii reklamowej;
  • istnieje wiele typów reklam, dzięki czemu dotrzesz do klientów na przeglądanych przez nich stronach, w przeglądarce, na YouTube i w wielu innych miejscach.

Dobrze skonfigurowane płatne reklamy sprawiają, że produkty prezentowane są osobom, które są nimi zainteresowane. Płatne reklamy pozwalają niemal natychmiastowo wygenerować sprzedaż nawet w otwartych kilka dni wcześniej sklepach internetowych!

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów i wybierz Sky-Shop Kampanie Ads!

Twórz skuteczne strategie marketingowe

Stworzenie strategii marketingowej pomoże Ci określić cele i plan działania na najbliższe i bardziej odległe miesiące. Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań określ i wypisz:

  • elementy, w których jesteś lepszy od konkurencji – warto je eksponować;
  • kim jest Twój klient i jakimi kanałami komunikacji warto do niego docierać;
  • na jakim etapie świadomości są Twoi odbiorcy – być może na starcie musisz skupić się na edukacji.

W następnych krokach określ cel na kwartał. Może to być liczba unikalnych użytkowników na stronie, wzmianek w social mediach (zwłaszcza jeśli dysponujesz autorskim produktem). Pamiętaj, że nawet najprostszy plan sprawi, że przestaniesz działać po omacku!

Stwórz ofertę dopasowaną do klienta

Buyer persona w sklepie internetowym to prototyp Twojego klienta – jego potrzeb, zainteresowań i oczekiwań wobec zakupów. Jej stworzenie na początkowym etapie działalności pomoże Ci w rozwijaniu oferty i dopasowaniu jej do grupy docelowej. Wyróżnienie się na tle konkurencji będzie wymagało od Ciebie zwrócenia uwagi na kilka istotnych aspektów m.in.:

  1. Asortyment – produkty profesjonalne czy amatorskie, tanie czy drogie, renomowanych czy niszowych producentów – każda grupa towarów kierowana jest do innych klientów.
  2. Unikalna propozycja sprzedaży (USP), czyli to, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Może to być bezpłatne doradztwo, wsparcie po zakupowe, darmowa dostawa lub montaż.
  3. Sposób komunikacji i kanały docierania do klientów.

Odpowiednio zarządzaj ceną

Polityka cenowa to jeden z kluczowych elementów świeżo założonego sklepu internetowego. Ustalone przez Ciebie ceny produktów będą miały bezpośredni wpływ na to, czy nowy e-sklep zacznie zarabiać czy przynosić straty. Podczas ustalania cen musisz wziąć pod uwagę kilka bardzo istotnych punktów:

  • cena zakupu towaru w hurtowni lub jego wytworzenia;
  • cena dotarcia do klienta np. koszt konwersji w Google Ads;
  • kwota podatku, jaki musisz odprowadzić od sprzedaży – w tym podatek dochodowy;
  • koszt pakowania (jeśli nie został wliczony w koszt wysyłki) oraz dostawy (jeśli jest darmowa);
  • ceny konkurencji oraz dodatkowe wartości, jakie możesz zaoferować klientowi.

Pamiętaj, że w handlu nie możesz mylić marży z narzutem! W zrozumieniu tych pojęć oraz sposobu obliczania ostatecznej ceny produktu pomoże Ci przygotowany przez Sky-Shop kalkulator, który znajdziesz poniżej.

Sprawdź kalkulator marży i narzutu!

Założony przez Ciebie sklep w internecie musi przynosić zyski. W ich osiągnięciu pomogą Ci wskazówki dotyczące zarządzania ceną.

  1. Walka wyłącznie ceną nie ma sensu, a klienci nie zawsze wybierają najtańsze produkty. Zamiast oferować najniższą możliwą cenę przygotuj atrakcyjną ofertę i dodatkowe korzyści płynące z zakupów w Twoim sklepie.
  2. Pierwsza cyfra ceny ma znaczenie. Właśnie dlatego lepiej prezentować ceny z końcówką 99 groszy np. 299,99 zł zamiast 300 zł.
  3. Przygotuj „produkty haki”, czyli towary w bardzo atrakcyjnej cenie. To one przykują uwagę klienta i pomogą w prowadzeniu dosprzedaży. Tani basen wygeneruje inne zakupy – środki do jego czyszczenia, drabinki, dmuchane zabawki.

Zautomatyzuj zarządzanie cenami. Korzystaj z LivePrice aż miesiąc za darmo!

Zwiększaj sprzedaż dzięki nowym kanałom sprzedaży

Założenie sklepu internetowego to nie jedyna metoda na wygenerowanie sprzedaży! Twoi klienci rozpoczynają zakupy w różnych miejscach – na Allegro, w Google, porównywarce cen, a gdy znajdą produkt – kupują go. Właśnie dlatego przygotowana przez Ciebie oferta powinna pojawić się w kilku miejscach – w myśli idei sprzedaży wielokanałowej. Już przy zakładaniu sklepu internetowego warto pomyśleć o dodatkowych kanałach sprzedaży, które zwiększą Twoje zyski. Sprawdź:

👉 Jak założyć sklep internetowy na Allegro?

👉 Jak sprzedawać w porównywarkach cen?

👉 Jak otworzyć sklep na Facebooku?

Stosuj promocje i obniżki produktowe

Nic tak nie cieszy klienta, jak promocja! Mogą to być obniżki związane z rozpoznawalnymi akcjami np. Black Friday, wyprzedaże sezonowe, a także oferty specjalne kierowane do konkretnej grupy odbiorców. Oprogramowanie Sky-Shop oferuje Ci zaawansowane możliwości promocyjne, w tym:

  • indywidualne kody rabatowe;
  • promocję na produkt wraz z licznikiem do końca czasu trwania promocji;
  • przekreślenie wyższej ceny i wyeksponowanie niższej;
  • darmową dostawę od określonej wartości zamówienia;
  • automatyczną wysyłkę kodu rabatowego po zapisie do newslettera;
  • program lojalnościowy i zbieranie punktów;
  • i wiele innych.

Pamiętaj, że produkt w promocyjnej cenie skłania klientów do kontynuowania zakupów, dzięki czemu średnia wartość koszyka może się zwiększyć.

Pamiętaj o wykorzystaniu cross-sellingu i up-sellingu!

Film: Jak otworzyć sklep internetowy krok po kroku?

To, od czego zaczniesz sklep internetowy zależy wyłącznie od Ciebie. Uniwersalna recepta na sukces nie istnieje. Wymienione poniżej punkty musi uwzględnić każdy z początkujących przedsiębiorców, ale ich kolejność można zmieniać i dostosować do własnych potrzeb i preferencji. Kroki, które musisz uwzględnić podczas zakładania sklepu internetowego:

  1. Wybierz towary do sklepu internetowego. Sprzedawaj autorski asortyment, sprowadzaj produkty do własnego magazynu lub wykorzystaj dropshipping.
  2. Zajmij się formalnościami (założenie firmy, wybór PKD, zakup kasy fiskalnej, rejestracja jako czynny płatnik VAT).
  3. Znajdź dostawcę.
  4. Załóż kompleksowy sklep internetowy w Sky-Shop.pl i korzystaj ze wspracia supportu.
  5. Skonfiguruj sklep. Wybierz formy dostawy i płatności dla swoich klientów, dodaj regulamin, stwórz atrakcyjną szatę graficzną lub wykorzystaj szablon branżowy.
  6. Wybierz kanały sprzedaży. Do dyspozycji masz m.in. sklep internetowy, Allegro, sklep na Facebooku, eBay, porównywarki cen.
  7. Buduj grupę odbiorców wykorzystując: pozycjonowanie, Google Ads, Facebook Ads, bloga oraz grupy na Facebooku.

Założenie sklepu internetowego to początek pracy nad maksymalizacją sprzedaży. Po wykonaniu wszystkich podstawowych kroków przyjdzie czas na poszerzenie i dopracowanie oferty, wyznaczenie produktów z największym potencjałem i działania reklamowe.

Pamiętaj, że nie ma czegoś takiego, jak darmowy sklep internetowy. Każde prowadzenie działalności w sieci wiąże się z większymi lub mniejszymi kosztami.

BONUS: Jak założyć sklep internetowy? E-book

Wszystkie tajniki prowadzenia sklepu internetowego opisaliśmy w bezpłatnym e-booku
Jak otworzyć i prowadzić sklep internetowy„.

Wystarczy, że skorzystasz z bezpłatengo okresu testowego i pobierzesz go wprost z panelu administracyjnego sklepu, z zakładki Pomoc > Poradniki!

Nie zwlekaj ze spełnieniem marzeń o własnym sklepie internetowym!
Skorzystaj z bezpłatnej, 14-dniowej wersji testowej w Sky-Shop.pl i zobacz, jak prowadzenie sklepu internetowego wygląda od środka!

Masz pytania? Zostaw komentarz lub napisz na info@sky-shop.pl!

4.78 avg. rating (95% score) - 64 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.