Na polskim rynku działa aktualnie kilkadziesiąt tysięcy sklepów na wielu różnych rozwiązaniach e-commerce. Bardzo często zdarza się tak, że dane platformy i oprogramowania posiadają szereg wad. Od prozaicznych minusów typu, że są zbyt proste i dedykowane tylko dla bardzo małych i prostych sklepów, poprzez to, że są bardzo awaryjne i nie da się na nich prowadzić e-biznesu, aż po rozwiązania które wydawać by się mogło, że są idealne ale okazuje się, że wbrew pozorom każde ich rozwiązanie i funkcja jest stosunkowo prosta i ogranicza, co powoduje problem z dynamicznym rozwojem sklepu. W takiej sytuacji właściciel sklepu jest zmuszony podjąć bardzo ważną decyzję o zmianie oprogramowania sklepu, na inne, dopasowane do jego potrzeb. Dziś opowiemy o przeniesieniu sklepu internetowego Gastroprofit.pl z platformy Shoper na platformę Sky-Shop.pl
Sytuacja sklepu na starej platformie
Poprzednia platforma, na której działał sklep Gastroprofit.pl, nie spełniała oczekiwań właścicieli sklepu ograniczając rozwój biznesu poprzez niemożność zrealizowania prostych usług. Brakowało również zaawansowanych integracji z hurtowniami, które automatyzują procesy w sklepie internetowych.
Poprosiliśmy właściciela Gastroprofit o komentarz:
Sky-Shop: Co sprawiło że podjął Pan decyzję o zmianie oprogramowania Shoper?.Gastroprofit: Decyzja została podjęta w chwili, gdy administracja poprzedniej platformy sklepowej nie chciała pomóc nam w przeniesieniu bazy produktów z jeszcze wcześniej używanego oprogramowania sklepu. Sky-Shop zrobił to bez problemu, oferując dodatkowo możliwość integracji sklepu z hurtowniami, od których kupujemy towar. Dzięki temu nasza oferta jest zawsze aktualna, co przekłada się na rosnące grono zadowolonych klientów.
Proces przeniesienia sklepu internetowego
Po podjęciu decyzji przez właściciela sklepu Gastroprofit.pl o jego przeniesieniu, przystąpiliśmy do prac związanych z przeniesieniem sklepu internetowego z poprzedniej platformy. Taki proces trwa średnio około 7 dni kalendarzowych w zależności od wymagań migracji. W przypadku Gastroprofit.pl wykonaliśmy przeniesienie wyselekcjonowanej bazy produktów, nie było to przeniesienie całej bazy, a przeniesienie wybranych producentów do sklepu działającego już na Sky-Shop.pl. Dodatkowo, aby zagwarantować stabilność sklepu w wyszukiwarkach wykonaliśmy również przekierowania linków produktów ze starego sklepu, na produkty na nowym sklepie, redirectami 301 co pozwoliło zachować całą moc starych linków i utrzymać aktualne pozycje w Google.
Tutaj również poprosiliśmy o komentarz:
Sky-Shop: Dlaczego wybrał Pan akurat Sky-Shop?
Gastroprofit: Tak jak wspomniałem wyżej, impulsem była chęć pomocy administratorów Sky-Shop przy przeniesieniu bazy produktów. Była to jednak chłodno przekalkulowana decyzja, poparta opiniami właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się na współpracę ze Sky-Shop przed nami. Opinie były pozytywne i potwierdziły się po przeniesieniu sklepu na nową platformę.
Dodatkowe integracje oraz grafika
Po przeniesieniu sklepu, aby sklep prezentował się profesjonalnie, wdrożyliśmy naszą skórkę Universal RWD podnosząc standard sklepu i poprawiając jego odbiór. Na tym nie koniec, dla sklepu wykonaliśmy dwie nowe integracje z hurtowniami, z którymi współpracuje sklep Gastroprofit. Dzięki tym integracjom, sklep posiada zautomatyzowany proces zarządzania produktami, cenami i ilościami w sklepie oraz automatycznie w sklepie pojawiają się nowości oraz ukrywane są produkty, które się skończyły.
Sklep korzysta również z naszych funkcjonalności niezbędnych do prowadzenia sklepu jak systemy płatności, integracje z kurierami, bramkami SMS czy porównywarkami cen.
Sky-Shop: Czy jest Pan zadowolony z przeniesienia sklepu internetowego? Jakie widzi Pan zalety?.Gastroprofit: Jestem bardzo zadowolony. Dziecinnie prosta obsługa panelu administracyjnego, sprawia że zarządzanie sklepem jest intuicyjne. Platforma działa szybko i stabilnie, a sporadyczne błędy są naprawiane w bardzo krótkim czasie, pozwalając skupić się na sprzedaży, a nie na kwestiach technicznych.