Sky-Shop Blog Wywiady ze sklepami Success stories Home Doors: o idealnej synergii między Allegro i własnym sklepem

Home Doors: o idealnej synergii między Allegro i własnym sklepem

Success stories
7 min

Jedni wolą sklep internetowy, inni stawiają na Allegro. Właściciel Home Doors zdecydował iść na całość i wyszedł na tym świetnie! Poznaj historię Aleksandra Kleczewskiego – przedsiębiorcy, który sprytnie wykorzystał możliwości obu rozwiązań i stworzył prosperujący biznes przynoszący mu zyski i radość od ponad 16 lat.

Pierwsze kroki w biznesie

Jakie były początki Home Doors? Co skłoniło Was do wejścia w branżę produkcji drzwi?

Aleksander Kleczewski: Wcześniej pracowałem w TBS i dostrzegłem, że branża stolarki otworowej ma ogromny potencjał. Było to w 2008 roku. Wszystko się zmieniało, powoli rodziła się w Polsce klasa średnia oraz coraz większa grupa ludzi korzystających z nowoczesnych form zakupowych.

To właśnie wtedy powstał najpierw Targokienny.pl, a następnie HomeDoors.eu. Od początku działalności koncentrowaliśmy się na dystrybucji naszych produktów drogą internetową.

Jakie cechy lub usługi wyróżniają Was na tle konkurencji?

AK: W porównaniu do konkurencji mamy bardzo szeroką gamę produktów. Na HomeDoors.eu można znaleźć okna, drzwi zewnętrzne (stalowe, drewniane i PCV), a także drzwi wewnętrzne wykonane z różnych materiałów i drzwi przesuwne. Nasze podejście do produkcji i sprzedaży, realizowane głównie przez Internet, pozwala nam utrzymać wysoki standard obsługi klienta.

Na przykład każdy z odbiorców naszych towarów może je zwrócić bez podania przyczyny, a my towar odbierzemy na swój koszt.

Jednak naszym największym wyróżnikiem jest fakt, że posiadamy stałe stany magazynowe. W dwóch obiektach o łącznej powierzchni 2000 m² magazynujemy towar, który wysyłamy do klientów 'od ręki’ w ciągu 1-2 dni roboczych.

Skąd w ogóle pojawił się pomysł na założenie sklepu internetowego? Czy od początku byliście nastawieni na sprzedaż online, czy to była bardziej decyzja wynikająca z rozwoju biznesu?

AK: Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która wysyłała drzwi do swoich klientów w całym kraju firmami kurierskimi.

Oczywiście początki nie należały do najłatwiejszych. Trzeba było wypracować dobre relacje z przewoźnikami, stworzyć system powiadomień i śledzenie przesyłek dostępny dla klientów.
Ważne było również odpowiednie przygotowanie, pakowanie trudnego do transportu towaru.

To wszystko udało się skutecznie zrealizować. Teraz jest pod tym względem łatwiej – sporo się zmieniło. Dzięki temu, że byliśmy otwarci na rynek online i jako pierwsi wprowadziliśmy tę formę sprzedaży, odnieśliśmy sukces. Na tym fundamencie powstał sklep HomeDoors.eu.

Sklep HomeDoors na Sky-Shop

Dlaczego Sky-Shop? Wybór platformy i wdrożenie

Co skłoniło Was do wyboru platformy Sky-Shop? Czy testowaliście wcześniej inne rozwiązania? Co przekonało Was, że Sky-Shop będzie najlepszym wyborem?

AK: Wcześniej testowaliśmy inne rozwiązania, jednak wraz z rozwojem potrzebowaliśmy bardziej kompletnego systemu.

Fakt, że Sky-Shop posiada wsparcie techniczne na wysokim poziomie, powoduje, że nie myślimy o zmianie platformy.

Jak długo trwało wdrożenie Sky-Shop? Czy proces był dla Was łatwy?

AK: Wszystko odbyło się szybko i sprawnie. Sky-Shop jest intuicyjnym oprogramowaniem. Wdrożenie oraz integracje przeszły bez zakłóceń.

Korzystaliście ze wsparcia Sky-Shop? Jak oceniacie pomoc?

AK: Tak, jak już wspomniałem, support ze strony Sky-Shop jest na wysokim poziomie. Wielokrotnie wspólnie rozwiązywaliśmy różne problematyczne kwestie.

Allegro i sklep internetowy – przepis na sukces

Macie bardzo dobre opinie na Google. Co według Was wpływa na tak pozytywne reakcje klientów? Jak dbacie o zadowolenie klienta?

AK: Po prostu bardzo się staramy. Mimo że branża nie jest łatwa, zwykle stajemy na wysokości zadania.
Wszyscy pracownicy działający na rzecz HomeDoors ciężko pracują, aby tak było. Te opinie to wynik zadowolenia naszych klientów.

Dziękujemy im, że doceniają nasze produkty i nasze zaangażowanie.

Wiemy, że Allegro jest dla Was istotnym kanałem sprzedaży. Jakie są Wasze doświadczenia z tą platformą? Jakie korzyści niesie ze sobą sprzedaż na Allegro, a jakie wyzwania?

AK: Na Allegro jesteśmy nieprzerwanie już 16 lat. Allegro w Polsce wyznacza trendy sprzedaży online, tak jak np. Amazon w USA.

Platforma ta przez te lata bardzo się zmieniła – z prostego narzędzia sprzedaży stała się rozbudowaną maszyną. Allegro jest dla nas ważnym kanałem dystrybucji i promocji. Starają się również podbić rynki zewnętrzne i mamy nadzieję, że będziemy jednym z beneficjentów tego podboju.

Jak wygląda obecnie stosunek sprzedaży na Allegro do sprzedaży przez własny sklep internetowy? Czy zauważacie różnice w zachowaniu klientów na obu kanałach?

AK: Klienci online są właściwie wychowani przez Allegro. Nie dostrzegam tu wyraźnych różnic. Klient jest wymagający, a naszym zadaniem jest sprostać tym wymaganiom.

„Nasz sklep HomeDoors i konto na Allegro idealnie się uzupełniają”. 👉Zobacz integrację Sky-Shop i Allegro!

Home Doors przez lata – jak osiągnąć stabilne dochody w e-commerce?

Jesteście z nami od 2019 roku. Jak oceniacie ten czas? Jakie zmiany i rozwój zauważyliście w swoim sklepie przez te lata?

AK: Współpracę tę oceniamy pozytywnie. Coraz większe zaangażowanie w SEO i Ads powoduje, że rozwój jest stały, a poziom sprzedaży przez HomeDoors.eu przynosi coraz więcej satysfakcji.

Czy obserwujecie piki sprzedażowe? Jak oceniacie wydajność sklepu w takich chwilach?

AK: Jak niemal każda branża, odnotowujemy wzmożony ruch w danych okresach. W takich momentach sklep działał bez zarzutu.

👉 Też chcesz platformę e-commerce, na której możesz polegać? Wybierz sklep na Sky-Shop!

Rozwijacie usługi komplementarne, takie jak montaż drzwi. Jakie znaczenie ma dla Was oferowanie kompleksowych rozwiązań dla klientów?

AK: W zakresie usług zdecydowanie lepszym narzędziem oferowania jest sklep niż np. Allegro.

Czy rozważaliście skorzystanie z najnowszych funkcji Sky-Shop np. skórki Flex?

Aktualnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Obecnie użytkownicy mobilni stanowią prawie 80% naszych odbiorców.

W najbliższym czasie wdrożymy funkcje, które ułatwią użytkownikom mobilnym korzystanie z HomeDoors. Chcemy umacniać relacje między nami a naszymi odbiorcami. Po wstępnym rozpoznaniu oceniamy, iż program lojalnościowy Sky Shop pomoże nam skonstruować trwałe partnerstwo z naszymi klientami oparte o dobra komunikację i zaspokajanie konkretnych potrzeb.

Case Study Sky-Shop i HomeDoors

Czy zauważyliście w ostatnich latach zmiany w preferencjach klientów lub w trendach dotyczących drzwi? Jak dostosowujecie swoją ofertę do tych zmian?

AK: Tak, trendy zmieniają się wraz ze wzbogacaniem się społeczeństwa oraz szeroko pojętą eko transformacją. Na przestrzeni tych 16 lat działalności zmieniły się oczekiwania klientów.

Klient w zdecydowanie większym stopniu bierze pod uwagę jakość produktu, choć cena oczywiście pozostaje bardzo ważna. W przypadku drzwi zewnętrznych niezwykle istotnymi czynnikami stały się parametry termiczne, co pozwala również klientom ubiegać się o dotacje, np. z programu „Czyste Powietrze”.

Dumni z sukcesu i gotowi na więcej!


Jakie były największe sukcesy Waszego sklepu od momentu rozpoczęcia działalności?

AK: Największym sukcesem jest fakt, że każdego roku odnotowujemy wzrost sprzedaży. Zaczęliśmy od magazynu 20 m², a teraz ledwo wystarcza nam 2000 m².

Które funkcje Sky-Shop wykorzystujecie najczęściej i jak je oceniacie?

Najbardziej cenimy kompatybilność z SEO i Ads, integracje np. z Allegro oraz translator.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

AK: Pozostaniemy przy towarach, na których się znamy – drzwi i okna. Na pewno chcemy mocniej zaistnieć na kilku rynkach zagranicznych.

Pracujemy nad tym i jestem pewien, że HomeDoors.eu stanie się wkrótce dostrzegalną marką nie tylko w Polsce.

Jeśli również wierzysz, że warto postawić na sprzedaż wielokanałową, załóż sklep na Sky-Shop i odbierz 500 zł od Allegro. Zacznij działać kompleksowo i rozwiń swój biznes!

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.