Wywiad z Kamilą Gębik – autorką książki ,,PIĘKNY E-COMMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?”

Katarzyna Kwartnik
Rynek E-commerce

6 grudnia 2021 ukazała się książka ,,PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?” autorstwa Kamili Gębik, której mamy przyjemność być patronem. To kompleksowe kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć sprzedaż w sieci. 

Książka zdobyła świetne opinie specjalistów związanych z branżą. Znajdziesz w niej wypowiedzi wielu ekspertów e-commerce. My, jako Sky-Shop, również dorzuciliśmy swoje trzy grosze. 

Odbyliśmy rozmowę z Kamilą, która przybliża proces tworzenia i ideę przyświecającą PIĘKNEMU E-COMMERCE. Zachęcamy do lektury – wywiadu i oczywiście samej książki!

Czym Piękny e-commerce wyróżnia się na tle innych książek o sprzedaży w Internecie?

Kamila Gębik: Książka ,,PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?” jest niepowtarzalnym kompendium wiedzy, które łączy moje wieloletnie doświadczenie w sprzedaży, a także wiedzę 19 -stu przedstawicieli e-commerce marek z branży fashion i beauty z całej Polski. Mowa tu o takich markach jak APART, MOSQUITO, YES, CALZEDONIA GROUP, DECATHLON, GO SPORT, SEPHORA, VICTORIA’S SECRET, VISTULA i wielu innych. 

Książka ma ponad 312 stron, 6 kluczowych rozdziałów i ilustracje w kolorze autorstwa znanej ilustratorki Aleksandry Birch. Jest wydana na bardzo wysokiej jakości papierze. Publikacja napisana jest przystępnym językiem w formie poradnika, który zawiera ponad 100 wskazówek na temat tego, jak lepiej prowadzić e-sklep. Nie znajdziecie w niej ciężkich danych, ani trudnych do przyswojenia informacji. Każdy, kto planuje otworzyć pierwszy sklep online lub zwiększyć sprzedaż poprzez wybór sprawdzonych działań, znajdzie w niej coś dla siebie. Tutaj sprzedaż przeplata się z cyfrowym marketingiem i z podejściem do tematu z wielu stron, co sprawia, że projekt stał się wyjątkowy. 

Łącznie wzięło w nim udział 100 osób, za co chciałam jeszcze raz gorąco podziękować. Na polskim rynku jest bardzo mało książek związanych z metodami zwiększającymi sprzedaż e-sklepu, stąd pomysł na taką tematykę.

Co skłoniło Cię do zaproszenia tak dużej liczby ekspertów do udziału w procesie tworzenia książki?

Kamila Gębik: Przede wszystkim przyczynił się do tego fakt, że przez wiele lat pracowałam jako Business Development Coordinator Fashion i Beauty w największym hubie modowym dla e-commerce’ów w Polsce. Rozmawiając i współpracując na co dzień z dużymi markami z tej branży, udało się stworzyć prawdziwą więź i przyjacielskie relacje. Dlatego zdecydowałam się zaprosić wielu ekspertów e-commerce z różnych firm fashion i beauty do tego projektu. Zadając im różne pytania, takie jak: ,,Jaki jest idealny kanał sprzedaży?”, ,,Jak zmienił się współczesny konsument?” ,,Jaka jest recepta na sukces?” lub ,,Jakie są plusy i minusy obecności z produktami na marketplace’ach i agregatorach?” zależało mi na tym, aby zebrać różne punkty widzenia z wielu doświadczeń. 

Od zawsze wiedziałam, że warto wzorować się na innych i słuchać mądrości właśnie tych, którzy mają w swoim sektorze różne doświadczenie. Eksperci prowadzą działania e-commerce w różnych z kategoriach (odzież, kosmetyki, obuwie, ubrania sportowe, biżuteria). Dodatkowo w bardzo ważnym rozdziale numer 2 zatytułowanym ,,E-sklep od czego zacząć?” sprawdzone i zaufane firmy związane z modelami płatności, wysyłką, platformą do postawienia sklepu dzielą się swoimi poradami z czytelnikiem. Każdy rozdział ma podsumowanie w punktach, które jest swoistą mapą  wskazującą, jakie działania warto podejmować w swoim sklepie online, aby się wciąż rozwijać. 

Dla kogo jest ,,Piękny e-commerce”?

Kamila Gębik: ,,Piękny E-commerce” jest publikacją zarówno dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w branży e-commerce, jak i tych, którzy są już bardziej zaawansowani w tym obszarze. Wiedza zawarta w książce jest skierowana głównie od praktyków dla praktyków.

To ponad 100 punktów i wskazówek i 300 stron bogatego merytorycznie materiału, który sprawdzi się dla specjalistów ds. digital marketingu, e-commerce, dyrektorów marketingu, e-commerce, brand managerów, właścicieli e-sklepów z branży fashion i beauty, specjalistów ds. influencer marketingu. Dokładny spis treści książki znajdziecie na www.pieknyecommerce.pl.

Co czytelnik znajdzie w książce, a czego na pewno nie?

Kamila Gębik: Czytelnik odbędzie podróż tak naprawdę od początków e-commerce i jego historii przez to, jak zmienił się rynek, nawyki zakupowe, mentalność sprzedających w dobie pandemii. Kolejne rozdziały zawierają porady od A do Z na temat tego, co jest ważne podczas otwierania pierwszego sklepu online, informacje dotyczące technik zwiększających sprzedaż, pigułkę wiedzy o cyfrowym marketingu, a także przemyślenia związane z przyszłością branży e-commerce. Każdy rozdział kończy się wywiadem z 19. przedstawicielami branży e-commerce fashion i beauty, a także podsumowaniem w punktach.

Nie znajdziecie tu ciężkich danych i wykresów, przez które trudno jest przebrnąć. 

Jaki jest Twój ulubiony trend w e-commerce dla beauty i fashion?

Kamila Gębik: Wszystkie trendy, o których piszę w rozdziale ,,PRZYSZŁOŚĆ E-COMMERCE”, dla branży fashion i beauty są bardzo ciekawe. Mowa chociażby o Blockchainie, który przybywa na ratunek markom odzieżowym i kosmetycznym, możliwości płatności kryptowalutami, wciąż rozwijających się VR i AI, erze voice-commerce, szybkich dostaw, a także eco opakowań. 

Jednak moim ulubionym trendem i takim, w którym widzę ogromny potencjał, jest Live Shopping i Shoppable Videos. Daje to ogromne możliwości wszystkim e-commerce’om, niezależnie od branży, pod kątem pokazania produktu w 360 stopniach, bezpośrednio na stronie głównej sklepu, angażując i zatrzymując na dłużej potencjalnego klienta. Dodatkowo zebranie w jednym miejscu przykładowej liczby 200 000 osób ,,tu i teraz” nie byłoby możliwe praktycznie w żadnym stacjonarnym sklepie. Przekłada się to potem na ogromnie wysokie wyniki finansowe. 

Jestem Business Partnerem na Polskę firmy Firework.tv z Doliny Krzemowej i w nowym roku 2022 będziecie mogli zobaczyć promocję książki PIĘKNY E-COMMERCE zrealizowaną właśnie tą technologią. Dodatkowo wszystko może być połączone z muzyką, z kolorystyką strony (zachowany branding), a także możliwością zakupu produktu od razu z poziomu filmu video.

Co poradzisz osobom, które zaczynają sprzedaż w Internecie?

Kamila Gębik: Oprócz tego, żeby przeczytały obligatoryjnie rozdział zatytułowany ,,E-sklep – od czego zacząć?”, to przede wszystkim bardzo istotne jest to, aby odpowiednio się do tego przygotować. Kluczowy jest przemyślany dobór grupy docelowej produktów, aby móc wobec jej preferencji i nawyków zakupowych dobrze kierować komunikaty marketingowe. 

Istotny jest także sprawdzony dostawca platformy internetowej, który wesprze nas w każdym momencie swoją fachową wiedzą. Musimy testować różne kanały sprzedażowe, nie ograniczając się tylko do jednego. Determinacja, cierpliwość a także wyróżnienie się innowacyjnością jest ,,MUST-HAVE” wśród tak dużej konkurencji.

O autorce

KAMILA GĘBIK od wielu lat łączy w swojej pracy sprzedaż, marketing, PR, copywriting, a także wysokie umiejętności organizacyjne. Ma na swoim koncie wiele sukcesów sprzedażowych. Obecnie właścicielka firmy KAMMEDIA. Autorka książki PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie? Pracowała jako Business Development Coordinator Grupy Domodi/ Holding Wirtualna Polska. Na co dzień współpracowała z markami fashion i beauty takimi jak: Bielenda, Dr.Irena Eris, Yves Rocher, Nivea, Hebe, Clochee, Levis, Adidas, Apart, Olsen, Sadva, Briju, Yes i wiele innych.

Autorka blogów o marketingu online, redaktor magazynów E-commerce & Digital marketing, Szef Sprzedaży, Ican Management Review Polska. Napisała około 150 artykułów sponsorowanych dla marek z różnych branż. Prowadzi prezentacje bezpośrednio u klientów, a także w największych domach mediowych i agencjach performance w Polsce. Często idzie pod prąd i szuka niekonwencjonalnych rozwiązań. Prywatnie miłośniczka natury, rysunku abstrakcyjnego i pilatesu.
Zaprasza wszystkich do kontaktu i wymiany doświadczeń na kanale LinkedIn i na
kamila.gebik@kammedia.pl.

Lektura książki już za Tobą? Podziel się swoimi wrażeniami w komentarzu!

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.

// user.com