W dynamicznym świecie reklam online efektywna promocja produktów i usług wymaga innowacyjnych podejść. Jednym z zaawansowanych narzędzi, które przyciąga uwagę reklamodawców, jest kampania Performance Max w ramach platformy Google Ads. Sprawdź, czym są kampanie Performance Max, jakie są ich zalety i kiedy warto je wykorzystać.
Spis treści artykułu
Czym są kampanie Performance Max?
Performance Max to nowy typ kampanii w systemie Google Ads. Pozwalają reklamodawcom promować produkty lub usługi w różnych miejscach w Internecie, takich jak wyniki wyszukiwania, Mapy Google, strony internetowe i aplikacje mobilne. Umożliwiają wykorzystanie różnych rodzajów i formatów reklam (np. tekstowych, video czy graficznych).
Kampanie Performance Max automatycznie optymalizują wyświetlanie reklam, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki w zależności od celów reklamodawcy, takich jak zwiększenie liczby kliknięć, konwersji lub wartości zamówień. System korzysta z zaawansowanych technologii AI od Google, aby dostosowywać reklamy do różnych sytuacji i pokazywać je użytkownikom, którzy są bardziej skłonni do działania.
Usługa Performance Max pozwala prowadzić kampanię w wielu kanałach, takich jak:
- sieć wyszukiwania,
- sieć reklamowa,
- Gmail,
- YouTube,
- Google Maps,
- Google Discover.
👉 Przeczytaj nasz poradnik Google Ads i dowiedz się, jak promować sklep internetowy.
Jak działa kampania Performance Max w Google Ads?
Kampania Performance Max w Google Ads działa w sposób zaawansowany i automatyczny, wykorzystując narzędzia i algorytmy sztucznej inteligencji Google do optymalizacji wyników reklamowych:
- Na początku musisz zdefiniować cele kampanii, takie jak maksymalizacja liczby konwersji, ruchu w witrynie, wartości zamówień lub innych wskaźników. To pomoże Google w zrozumieniu, czego dokładnie oczekujesz.
- Inteligentna kampania Performance Max wykorzystuje różne źródła danych, takie jak witryny internetowe, aplikacje mobilne i dane z konta reklamowego, aby zrozumieć zachowania wybranych grup odbiorców i ich preferencje.
- System obsługuje różne formaty reklam, w tym tekstowe, graficzne, wideo i inne. Google wybiera odpowiednie formaty w zależności od konkretnej sytuacji i użytkowników.
- Algorytmy Google Ads analizują dane w czasie rzeczywistym i dostosowują wyświetlanie reklam, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. To oznacza, że reklamy są wyświetlane użytkownikom, którzy są bardziej skłonni do działania, na przykład do kliknięcia w reklamę lub dokonania zakupu.
- Kampanie Performance Max korzystają z różnych kanałów wyświetlania reklam, w tym wyników wyszukiwania Google, stron internetowych i aplikacji partnerskich. Dzięki temu pomagają dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.
- Możesz śledzić wyniki kampanii w czasie rzeczywistym i dostosowywać ustawienia według potrzeb, aby osiągnąć swoje cele reklamowe.
W skrócie: kampanie Performance Max wykorzystują zaawansowane technologie i automatyzację, aby zoptymalizować reklamy oraz osiągnąć jak najlepsze wyniki. Jednocześnie pozwalają oszczędzić czas i wysiłek reklamodawcy.
👉 Dowiedz się, jak promować sklep internetowy.
Zalety kampanii Performance Max
Kampanie Performance Max mogą Ci pomóc zautomatyzować działania oraz lepiej realizować Twoje cele. Jakie są ich największe zalety?
- Dotarcie do większej liczby klientów – Kampania Performance Max otwiera możliwość angażowania klientów w różnych kanałach Google. Dodatkowo, dzięki aktualizowanym w czasie rzeczywistym danym Google dotyczącym zamiarów i preferencji konsumentów oraz przekazywanym przez Ciebie sygnałom o odbiorcach, pomaga dotrzeć do nowych, nieoczekiwanych segmentów kupujących. Precyzyjnie dostosowane cele umożliwiają maksymalizację liczby lub wartości konwersji.
- Zwiększenie konwersji – system pozwala lepiej przewidzieć, które kreacje i listy odbiorców przyniosą Ci najlepsze rezultaty. Dodatkowo optymalizuje stawki, aby reklamy przynosiły jak największe zyski.
- Uzyskanie szczegółowych statystyk – dostępne raporty pomogą Ci zwiększyć skuteczność oraz zoptymalizować reklamy, aby uzyskać jak największy zwrot z inwestycji. Statystyki pozwolą Ci także na bieżąco analizować zmiany i opracować długofalową strategię marketingową.
Kiedy warto korzystać z kampanii Performance Max?
Na tworzenie kampanii Performance Max mogą zdecydować się wyłącznie użytkownicy, którzy jako cel reklamowy ustawią „Sprzedaż”, „Potencjalnych klientów”, „Ruch w witrynie” lub „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje” albo nie skorzystają z podpowiedzi dotyczących celu.
Kampanie Performance Max najlepiej sprawdzą się, kiedy:
- masz konkretne cele reklamowe i zamierzasz osiągnąć określone wyniki, takie jak zwiększenie sprzedaży online lub pozyskanie nowych klientów;
- chcesz zoptymalizować skuteczność swojej kampanii, wykorzystując różnorodne kanały reklamowe;
- zależy Ci na wygodnym dostępie do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii;
- dążysz do zwiększenia zasięgu kampanii i wartości konwersji w porównaniu do kampanii w sieci wyszukiwania opartych na słowach kluczowych.
Kampanie Performance Max pozwolą Ci docierać do nowych klientów we wszystkich kanałach Google i mogą stanowić uzupełnienie kampanii w sieci wyszukiwania kierowanych na słowa kluczowe. Stale monitorowane i odpowiednio dostosowywane, mają szanse stanowić mocny element strategii marketingowej Twojego sklepu.
Jak utworzyć kampanię Performance Max i ją optymalizować?
Aby wykorzystać pełen potencjał kampanii Performance Max, wystarczy wykonać kilka prostych kroków:
- Określ cel kampanii Performance Max w panelu Google Ads – zaloguj się na swoim koncie Google Ads, kliknij przycisk „Utwórz” i wybierz jeden z dostępnych celów kampanii. Musi to być jedna z czterech wspomnianych wyżej pozycji lub tryb bez podpowiedzi dotyczących celu. Spośród typów kampanii wybierz natomiast „Performance Max”.
- Określ cele konwersji Performance Max – ustal, które konwersje są dla Ciebie najważniejsze pod kątem biznesowym. Możesz korzystać z automatycznych podpowiedzi Google lub dodawać własne pozycje.
- Przypisz konto Google Merchant Center do kampanii Performance Max – zdecyduj, z którego konta chcesz skorzystać na potrzeby nowej kampanii, a następnie określ kraj sprzedaży swoich produktów i nadaj kampanii nazwę.
- Ustal budżet dla kampanii typu Performance Max – możesz skorzystać z dwóch strategii ustalania stawek: „maksymalizacja liczby konwersji” lub „maksymalizacja wartości konwersji”.
- Ustal szczegóły kampanii – informacje wymagane w kolejnych etapach procesu są spójne z tymi, które podaje się w przypadku innych kampanii w Google Ads. Określ więc między innymi: lokalizację, język, rozwinięcie końcowego adresu URL, harmonogram reklam czy daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
- Określ grupę zasobów dla kampanii Performance Max – dodaj do zasobów takie elementy jak grafiki, logo, wideo, nagłówki, teksty reklamowe itp., a następnie weryfikuj, które sprawdzają się najlepiej.
- Dodaj rozszerzenia do kampanii – dzięki rozszerzeniom sprawisz, że reklamy w ramach kampanii Performance Max będą bardziej atrakcyjne dla odbiorców. Dodaj więc do niej informacje o lokalizacji, ceny produktów czy dodatkowe linki.
Promuj swój sklep dzięki kampaniom Ads w Sky-Shop
Jeśli chcesz wykorzystać wszystkie możliwości Google Ads i skutecznie pozyskiwać nowych odbiorców, skorzystaj z usługi Sky-Shop Kampanie Ads. Dzięki temu uzyskasz profesjonalną analizę swojego sklepu, obsługę kampanii Google Ads oraz wsparcie dedykowanego specjalisty.
Wykorzystaj Sky-Shop Kampanie Ads i zwiększ swoją sprzedaż!
Nie masz jeszcze konta na Sky-Shop? Skorzystaj z bezpłatnego okresu próbnego i przez 14 dni testuj wszystkie możliwości platformy.