Co to jest Shopify?

Katarzyna Kwartnik
Bez kategorii

Planujesz rozpoczęcie sprzedaży online? A może chcesz przenieść swój sklep na inne oprogramowanie?

Nie dziwne więc, że zainteresowałeś się Shopify. To jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce na świecie.

Czy będzie to jednak dobry wybór w Twoim przypadku?

Z poniższego artykułu dowiesz się:

  • czym dokładnie jest Shopify,
  • jakie są najważniejsze funkcje tej platformy,
  • czy warto wybrać Shopify, jeżeli planujesz sprzedawać na polskim rynku,
  • jakie alternatywy dla Shopify warto rozważyć.

Co to jest Shopify?

Shopify to oprogramowanie sklepów internetowych. Wywodzi się z Kanady, gdzie zostało założone w 2006 roku, działa jednak na rynku międzynarodowym.

Shopify działa w modelu SaaS, zwanym inaczej subskrybcyjnym czy abonamentowym.

Oznacza to, że w zamian za opłacanie abonamentu otrzymujesz dostęp do platformy umożliwiającej prowadzenie sprzedaży internetowej wraz z szeregiem gotowych funkcji.

A ile wynosi ten abonament? Jego cena waha się od 29 do 299$ miesięcznie – w zależności od wybranego przez Ciebie pakietu.

Shopify – najważniejsze funkcje

Shopify, jak każdy inny system e-commerce działający w modelu SaaS, umożliwia Ci łatwy start w e-commerce i późniejsze prowadzenie sprzedaży online. Pracujesz na gotowym systemie, który musisz jedynie dostosować do swoich potrzeb i preferencji.

Do najważniejszych funkcji platfromy należą:

  • Prowadzenie sklepu internetowego.
  • Obsługa innych kanałów sprzedaży (jak Amazon czy eBay).
  • Integracje z systemami płatności i firmami kurierskimi (Shopify Shipping i Shopify Payments).
  • Tworzenie kodów rabatowych i kart podarunkowych.
  • Możliwość prowadzenia sprzedaży w różnych walutach.
  • Hosting i certyfikat SSL w cenie abonamentu.
  • Wsparcie techniczne.
  • Darmowy, dwutygodniowy okres testowy.

Jak łatwo więc zauważyć, Shopify oferuje bardzo zbliżone funkcje do każdej innej platformy e-commerce, działającej w modelu SaaS. 

Shopify a sprzedaż w Polsce – czy to ma sens?

Teoretycznie z Shopify bez przeszkód możesz korzystać na terenie naszego kraju czy prowadząc sprzedaż na polski rynek.

Musisz jednak liczyć się z tym, że dostępność niektórych rozwiązań może być ograniczona.

Polskie platformy, jak np. Sky-Shop, są zintegrowane z popularnymi w naszym kraju rozwiązaniami. Mowa między innymi o bramkach płatności, sposobach dostawy, systemach księgowych czy ERP – do których są przyzwyczajeni zarówno sprzedający, jak i kupujący.

Jeżeli założysz sklep na Shopify i będziesz chciał sprzedawać np. na Allegro, nie możesz liczyć na bezpośrednią integrację od dostawcy oprogramowania.

Oczywiście, że prowadzenie sprzedaży na portalu jest jednak wykonalne. Musisz w tym celu założyć jednak konto na kolejnym portalu (Baseliker) i skorzystać z jego integracji z Allegro, połączonej z Shopify.

To tylko jeden z przykładów – podobne jednak można mnożyć.

Czy jednak warto tak komplikować sobie pracę, gdy od razu możesz postawić na rodzime rozwiązanie?

Przetestuj Sky-Shop

Sky-Shop to polska platforma e-commerce działająca w modelu SaaS – dokładnie tak, jak Shopify. Jest jednym z najchętniej wybieranych oprogramowań do sprzedaży w Internecie w Polsce.

Została ona założona w 2009 roku, a jednym z jej twórców jest Przemysław Matoga – twórca skryptu php.BB by Przemo, na którym działało swego czasu ponad 20 tysięcy forów internetowych.

Sky-Shop oferuje Ci następujące rozwiązania:

  • Autorską, stale rozwijaną, dwukierunkową integrację z Allegro.
  • Autorski, zaawansowany moduł integracji z hurtowniami. Dziś na liście Sky-Shop znajduje się ponad 400 polskich hurtowni. Co więcej, istnieje możliwość bezpłatnego wykonania integracji z hurtownią, której na wspomnianej liście jeszcze nie ma.
  • Integracje z innymi, popularnymi w Polsce, platformami marketplace – Empik Marketplace, Morele Marketplace, OLX. 
  • Integracje z popularnymi bramkami płatności (w tym autorską Sky-Pay), firmami kurierskimi i brokerami, systemami księgowymi, systemami ERP, narzędziami marketingowymi.
  • Możliwość sprzedaży plików cyfrowych.
  • Aplikację mobilną do zarządzania sprzedażą.
  • 14-dniowy okres testowy.
  • Nielimitowane wsparcie techniczne i szereg materiałów edukacyjnych.

A jak wygląda to od strony finansowej? Ceny pakietów Sky-Shop zaczynają się już od 49 zł miesięcznie.

Możesz zauważyć, że część funkcji pokrywa się z ofertą Shopify. Sky-Shop oferuje Ci jednak wiele rozwiązań dostosowanych do polskiego rynku e-commerce, których nie znajdziesz na zagranicznej platformie.

przetestuj sky-shop bezpłatnie

Podsumowanie

Shopify plasuje się na 3 miejscu, gdy mowa o popularności platform e-commerce – i bez wątpienia zasługuje na ten wynik.

To świetne oprogramowanie, jednak jeżeli sprzedajesz na terenie Polski, korzystanie z polskiej platformy sprawi, że prowadzenie sklepu internetowego będzie dla Ciebie znacznie łatwiejsze. Wszystko za sprawą integracji z rodzimymi firmami, bez których trudno prowadzić efektywny biznes w sektorze e-commerce w naszym kraju.

Przetestuj wszystkie funkcje Sky-Shop – bezpłatnie przez 14 dni! A w razie pytań zachęcamy do kontaktu na info@sky-shop.pl.

5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.