Od kilku lat coraz więcej się mówi o cyfrowej transformacji biznesu. Wielu specjalistów odnosi ten termin przede wszystkim do dużych korporacji, jednak założenia tej koncepcji z powodzeniem można przenieść na realia mikroprzedsiębiorstwa, małego sklepu stacjonarnego. W jaki sposób dokonać cyfrowej transformacji biznesu w handlu? Wystarczy, że otworzysz sklep internetowy i skoncentrujesz się na kliencie.
Kilka słów o cyfrowej transformacji biznesu
Zanim przejdziemy do kwestii przeniesienia sklepu stacjonarnego do sieci, wytłumaczę Ci, co oznacza ten, z pozoru skomplikowany, termin.
Według Michaela Wade’a, Kierownika Działu Cyfrowej Transformacji Biznesu w CISCO, „Cyfrowa transformacja biznesu jest zmianą organizacyjną, wprowadzaną za pomocą cyfrowych technologii i modeli biznesowych w celu poprawy wyników”.
Przenieśmy tę definicję na realia mikroprzedsiębiorstwa, zajmującego się handlem. W tym wypadku transformację będzie przechodzić sklep stacjonarny, który aby zdobyć nowych klientów i spełnić oczekiwania obecnych, zostanie przeniesiony do sieci jako sklep internetowy.
Cyfrową technologią będzie tutaj platforma sklepowa, umożliwiająca prowadzenie i zarządzanie e-biznesem. Natomiast modelem biznesowym będzie sprzedaż wielokanałowa, z angielskiego omnichannel, czyli handel w postaci wielu form i poprzez różne kanały.
Jak widzisz, cyfrowa transformacja biznesu nie jest skomplikowana 🙂 Co zyskasz, przenosząc swój sklep stacjonarny do sieci? Odpowiedź poniżej.
Korzyści z cyfrowej transformacji biznesu w handlu
Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego powinieneś otworzyć sklep internetowy i sprzedawać nie tylko w tradycyjny sposób? Ponieważ Twój klient tego oczekuje.
Dzisiejsi konsumenci są coraz bardziej wymagający. Odbiorca zamiast iść do sklepu stacjonarnego na zakupy często woli najpierw porównać wiele produktów w Internecie. Następnie zazwyczaj sprawdza opinie o sklepie internetowym w mediach społecznościowych czy porównywarkach. Dopiero na końcu tego procesu następuje decyzja zakupowa.
Wtedy konsument może dokonać wyboru, czy złożyć zamówienie przez Internet czy kupić produkt w salonie stacjonarnym. Niekiedy też użytkownik składa zamówienie w e-sklepie, ale aby zaoszczędzić na dostawie, odbiera produkt w punkcie Obsługi Klienta. Wszystko zależy od preferencji Twojego obecnego klienta.
Jednak założenie sklepu internetowego nie tylko wpłynie pozytywnie na Twoją relację ze stałymi odbiorcami, ale i otworzy Twój biznes na nowych klientów. Sieć niesie ze sobą nieograniczone możliwości. Przy dobrej reklamie, możesz mieć klientów z całej Polski, ba nawet z całej Europy!
Dzisiaj ekspansja transgraniczna nie jestem specjalnym problem i coraz więcej rodzimych e-przedsiębiorców się na nią decyduje.
Pomyśl także, że nie musisz sprzedawać jedynie przez sklep internetowy. Zgodnie z założeniem omnichannel możesz wystawić swoją ofertę na portalach handlowych czy porównywarkach cen i opinii. Najważniejsze, abyś pojawił się tam, gdzie są Twoi klienci.
Do tego ruch i zamówienia będziesz generował z wyszukiwarki Google i Facebooka. Każdy dobrze wybrany kanał przyniesie Ci zyski.
Czasy sprzedaży jedynie w sklepie stacjonarnym bezpowrotnie minęły. Teraz w centrum Twojej strategii powinien być klient, który jest coraz bardziej mobilny. Jakie rozwiązanie pomoże Ci spełnić założenia cyfrowej transformacji biznesu? Czytaj dalej 🙂
Cyfrowa transformacja biznesu w praktyce
W Twoim przypadku przeniesienie sklepu stacjonarnego do sieci nie będzie trudne. Wystarczy, że założysz sklep internetowy na intuicyjnej i funkcjonalnej platformie sklepowej Sky-Shop.pl. W zamian za płatność niskiego i wygodnego abonamentu otrzymasz pełne narzędzie do sprzedaży wraz ze wsparciem pomocnej Obsługi Klienta.
Z łatwością, bez umiejętności programistycznych, stworzysz grafikę swojego e-sklepu w Kreatorze Szablonu, zintegrujesz witrynę z kurierami czy systemami płatności.
Połączysz również swój sklep internetowy z Allegro, Ceneo, Opineo, Domodi oraz innymi systemami. Tym samym będziesz sprzedawał wielokanałowo i będziesz mógł zapewnić klientowi odbiór osobisty produktu w sklepie stacjonarnym.
W czasie konfiguracji i prowadzenia sprzedaży będziesz miał wsparcie profesjonalnej Obsługi Klienta. Pracownicy Sky-Shop.pl będą także czuwać nad bezpieczeństwem, hostingiem i rozwojem oprogramowania. Dzięki temu będziesz mógł skupić się na prowadzeniu sklepu internetowego.
Nie bój się cyfrowej transformacji biznesu, otwórz się na potrzeby klientów i przenieś stacjonarny sklep do sieci. Zobaczysz, że dzięki nowemu modelowi biznesowemu pomnożysz swoje zyski!
Masz pytania na temat otworzenia lub przeniesienia sklepu internetowego na Sky-Shop.pl? W takim razie napisz do nas na info@sky-shop.pl lub zadzwoń pod numer 12 386 01 30. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania! Czekamy na Twój kontakt od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00! 🙂